Ekonom: Nový Superb bude v březnu 2008

Ekonom: Nový Superb bude v březnu 2008

Autonovinky | vydáno 7. 6. 2007

Velikost textu: a a a

O rok později má následovat i malé SUV Yeti, nová Fabia kombi se začne vyrábět o prázdninách.

Model Fabia II v provedení kombi začne Škoda vyrábět letos v létě. V březnu příštího roku sjedou z montážní linky v Kvasinách první Superby druhé generace. Zcela nový sportovně-užitkový vůz Yeti by se měl začít vyrábět v závodě Vrchlabí koncem května 2009. Tento termín se však možná ještě posune, neboť technické vedení mladoboleslavské automobilky požaduje několik výrazných změn. O záměrech Škody Auto na příští tři roky informuje týdeník Ekonom ve svém aktuálním vydání.

Z neoficiálních informací dále vyplývá, že Škoda již poněkolikáté posunula termín pro ukončení výroby Octavií předchozí generace. Vzhledem k přetrvávajícímu zájmu zákazníků by se tento model, dnes nabízený pod označením Octavia Tour, mohl vyrábět až do roku 2010, píše týdeník. Prodávat se bude zejména v asijských a východoevropských státech.

Fabia Combi druhé generace se má představit a začít prodávat letos na podzim. Zpočátku však půjde jen o velmi malá množství. Na stejné lince se totiž zároveň montují hatchbacky Fabia II a vozy Fabia Combi a Fabia Sedan první generace.

Sériová výroba vozu Superb II by podle současných předpokladů měla být zahájena v Kvasinách v březnu 2008. Příští Superb nebude mít se současným téměř nic společného. Odlišný bude podvozek, motor má být v základním provedení uložen napříč, objeví se zcela nové agregáty a uvažuje se o větším množství variant.

Termín pro ověřovací sérii vozu Yeti, tedy zkoušku výrobní technologie, byl podle neoficiálních informací navržen ve čtvrtém čtvrtletí příštího roku, konkrétně v 41. týdnu. Vůz by se měl ve Vrchlabí začít sériově vyrábět na konci května 2009. Běžní zákazníci si ho budou moci koupit asi o tři měsíce později, někdy na podzim 2009.

Všechny tyto lhůty se mohou ještě výrazně změnit. Platí sice rozhodnutí, že Yeti půjde do výroby, ale nové technické vedení Škody požaduje od konstruktérů několik výrazných úprav, které částečně ovlivní i vzhled vozidla, upozornil týdeník. Otazník zatím visí nad případným třídveřovým autem, odvozeným od studie Joyster. Ten měl využívat podvozek a motory Fabie, byl by však menší a levnější. Úvahy a přípravné práce údajně postoupily poměrně daleko, ale v aktuálním plánu výroby prý tento vůz podle týdeníku chybí. Důvodem může být skutečnost, že poptávka po Fabiích a Octaviích je podstatně vyšší, než firma čekala, a celkovou kapacitu hlavního závodu Škody zcela naplňuje, respektive přeplňuje.

autoweb.cz, ČTK

Komentáře ke článku

Související články

Vojta Štajf vyhrál Carrera Panamericana 2014

Hned napoprvé dosáhl český tým na horké mexické půdě v závodě La Carrera Panamericana výrazného úspěchu.

Vojta Štajf vyhrál Carrera Panamericana 2014
JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Vaše argunentace s úhlem měření bude kontraproduktivní, neboť čím více se úhel odc... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Stojí za pozornost?

© 2013 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist