Mitsubishi Pajero Sport (2016): s dieselem 2.4 MIVEC dorazil také nový 8stupňový automat

Díky nedávnému úniku fotek vozu bez maskování nové Pajero Sport svým designem při oficiálním debutu překvapit nesvedlo, technicky však není bez zajímavostí.

Japonská automobilka Mitsubishi prožívá poněkud rozpolcenou éru. Zatímco ve Spojených státech a Evropě zažívá poměrně krušné časy, v asijsko-pacifickém regionu se obchody hýbou poněkud lépe. Svůj nemalý podíl má na tom nová generace pickupu Triton/L200 a výrobce vkládá značné naděje také do odvozené novinky Pajero Sport.

Pokud nás sledujete pravidelně, svými originálními tvary vás nový model už asi nepřekvapí – „špionážní“ snímky pořízené pravděpodobně při natáčení reklamního videa odhalily Pajero Sport ze všech stran, technické detaily vám však můžeme nabídnout až nyní.

Nové Mitsubishi je postaveno na stejně jako model Triton na žebřinovém rámu, kterému asistuje tuhá zadní náprava odpružená vinutými pružinami. Rozvor činí 2800 mmm, na délku auto měří 4785 mm, je široké 1815 mm a vysoké 1805 mm. Světlá výška stoupla ve srovnání s předchůdcem o 13 mm na výsledných 218 milimetrů.

Pod kapotou jsme očekávali turbodiesel MIVEC o objemu 2,4 litru, výkonu 154 nebo 181 koní, respektive točivém momentu 380 a 430 newtonmetrů, což se skutečně vyplnilo, automobilka nicméně překvapila moderní osmistupňovou automatickou převodovkou. Japonci tvrdí, že toto řešení snížilo spotřebu paliva o 17 procent oproti minulému Pajeru Sport, konkrétní data však neuvádí.

Prodej Pajera Sport startuje na podzim v Thajsku a krátce poté bude k mání rovněž v Austrálii, ve státech spolupracujících v rámci Sdružení národů jihovýchodní Asie (ASEAN), na Středním východě, Africe, Latinské Americe a Rusku. Že tam chybí Evropa? Nic konkrétního o trhu EU v tiskovém sdělení nepadlo, auto ale má být nabídnuto ve více než devadesáti státech, takže jeho přítomnost na našich silnicích prozatím vyloučit nemůžeme.


4.8.2015 5:05| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist