Nové Maserati Ghibli – další info

Automobilka na autosalonu v Šanghaji zveřejnila podrobnější specifikace pohonných jednotek pro nové Ghibli a rovněž potvrdila pohon všech kol.

Nové Maserati Ghibli se už představilo, ale teď tu máme další várku podrobnějších informací, hlavně co se motorů a spotřeby paliva týče. Už víme, že Ghibli je založeno na Maserati Quattroporte, ale v hierarchii značky má být tím sportovnějším, dynamičtějším modelem. Přesto dostane zatím jen šestiválce.

Nové benzínové motory byly vyvinuty ve spolupráci s Ferrari a to je bude i vyrábět. Šestiválec má dvě paralelní turbodmychadla, přímé vstřikování, proměnné časování ventilů a je k dispozici ve dvou verzích. Ta „slabší“ má výkon 330 koní, točivý moment 500 Nm a spotřebu 9,6 l/100 km. K té pomáhá nová osmistupňová automatická převodovka ZF, stejně tak k akceleraci na stovku za 5,6 sekundy.

DOPORUČUJEME: Legendy minulosti – Maserati Ghibli

Výkonnější verze šestiválce má trochu přepracované vnitřnosti, aby si poradila s vyšším výkonem. Na zadní nebo všechna kola posílá výkon 410 koní v 5500 ot./min. a točivý moment 550 Nm v 1750 ot./min. Stovkou jede za pět sekund a zrychlovat přestane u číslovky 285 km/h. Nový motor se nechá roztočit do 6500 ot./min., ale už v 1500 ot./min. má 90 % točivého momentu.Hodně důležitý bude diesel, aspoň co se prodejů týče. Sice lze spekulovat nad smyslem dieselu ve stylovém autě za skoro dva miliony, ale budiž. Šestiválec o objemu 3,0 l je vůbec první produkční naftový motor v historii značky. Na zadní kola přes osmistupňový automat ZF posílá výkon 275 koní a točivý moment velmi pěkných 600 Nm. Stovku umí za 6,3 sekundy a měl by jet aspoň 250 km/h. Automobilka udává spotřebu rovných šest litrů na 100 km.

Maserati to s novým modelem Ghibli myslí asi vážně a tohle auto by mělo nabídnout i něco řidiči. Už jen informace, že všechny verze dostanou v základní výbavě poctivý mechanický samosvor, znamená, že by s tímto autem mohla být zábava. Driftující diesel? No, a proč ne? Za příplatek bude ještě k dispozici adaptivní podvozek.

Pohon všech kol Q4 zatím dostanete za příplatek jen k nejsilnějšímu benzínovému motoru. Funguje podobně jako systém v Jaguaru – normálně putuje všechen výkon dozadu (takže by měl být zachován zadokolkový charakter) a teprve elektronika rozhodne, jestli během 150 milisekund připojí přední kola nebo ne. Výkon se může rozdělit až v poměru 50/50, ale Maserati uvádí, že v normálních jízdních situacích se jen výjimečně na přední nápravu dostane přes 35 % výkonu.

Podle všech těchto prohlášení se asi máme na nové Maserati Ghibli opravdu těšit. Teď jen zbývá počkat na české ceny a kolik aut se k nám v první várce dostane. Už se prý plní pořadníky…

22.4.2013 8:35| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist