Nové Bugatti Chiron (2016) oficiálně, má 1500 koní, 1600 Nm a stovku dá pod 2,5 s

Nový Chiron bude stejně jako jeho předchůdce spoléhat na 8.0 V16, který mu i při dvoutunové hmotnosti umožní akcelerovat z místa na 300 km/h za 13,6 sekundy.

Letošní ženevský autosalon bude nepochybně opět místem mnoha zajímavých světových premiér, jen málokterá však budí takovou pozornost jako nástupce modelu Veyron. O zbrusu novém modelu Chiron pojmenovaném po jednom z nejlepších předválečných závodníků nepíšeme poprvé, tentokrát vám však konečně můžeme nabídnout oficiální data.

Nové Bugatti dostalo stejně jako předchůdce osmilitrovou V16 se čtyřmi turbodmychadly, konstruktéři však stávající pohonný agregát kompletně přepracovali. Motor dostal karbonové nasávání, 32 nových vstřikovacích jednotek, modifikované mezichladiče, titanový výfukový systém a celkem až šest katalyzátorů schopných podstatně snížit protitlak dosud používaného výfuku.

Výsledkem je kolosální výkon 1500 koňských sil při 6700 otáčkách za minutu a až 1600 newtonmetrů dostupných v rozmezí od 2000 do 6000 ot./min., které zpracovává předělaná verze sedmistupňové dvouspojkové automatické převodovky přenášející sílu na všechna čtyři kola s využitím elektronicky ovládaných diferenciálů a vektorování točivého momentu.

Dynamické údaje jsou prozatím předběžné a podle všeho lehce podhodnocené, přesto vypadají impozantně. Chiron je i při své poměrně vysoké hmotnosti až 1995 kg (což je nárůst oproti Veyronu o 155 kg) schopen akcelerovat na 100 km/h „pod 2,5 sekundy“, dvojnásobek pokoří za neskutečných 6,5 vteřiny a tří set jede už 13,6 sekundy po startu. Maximální rychlost je udávaná rovněž hodně střízlivých 420 kilometrů v hodině, když Veyron SS zvládl s 1200 koňmi až 431 km/h.

Také podvozek Chironu představuje evoluci oproti Veyronu – novinka kromě jiného využívá adaptivní tlumiče s možností měnit za jízdy světlou výšku a elektromechanické řízení upravující účinek společně s výběrem jednoho z pěti dostupných jízdních režimů.

Hmotnost jsme již zmiňovaly, Chiron významně přibral, zvětšila se však také jeho karoserie. Nový vůz je o 82 mm delší, 40 mm širší a o 53 mm vyšší než Veyron, přičemž v kabině se podařilo najít o 12 mm více prostoru nad hlavami cestujících. Rozvor náprav byl prodloužen pouze o milimetr na výsledných 2711 mm.

Stejně působivě jako motor, vypadá také brzdový systém Chironu. Vůz má vpředu obrovské 420milimetrové karbon-keramické kotouče doplněné až o osmipístkové třmeny, zatímco zadní kola zpomalují disky o průměru 400 milimetrů a šestipístkové brzdiče. Bugatti tvrdí, že auto zastaví ze stovky na vzdálenost 31,2 metru, z 200 km/h zpomalí na nulu na 125 metrech a z 300 km/h stojí po 275 metrech. O patřičnou přilnavost se přitom postarají pneumatiky o rozměru 285/30 R20 vpředu a 355/25 R21 vzadu.

Zbrusu nový Chiron bude opět produkován v omezené sérii. Bugatti říká, že nepostaví více než 500 aut a za každé z nich bude chtít nejméně 2,4 milionu eur, v přepočtu přes 65 milionů korun.


29.2.2016 8:45| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist