Tesla Model S P85D je čtyřkolka, má 700 koní, přes 2,2 tuny, ale stovku zvládne za 3,2 s

Písmeno D v názvu elektromobilů značky Tesla signalizuje nástup modelů s pohonem všech kol, souběžně s tím firma představila také systém částečného autonomního řízení.

Pravděpodobně nejznámější americký výrobce elektromobilů představil svůj zatím nejnovější a nejrychlejší stroj, který byste však na silnici asi jen stěží identifikovali – verze označená P85D se ukrývá pod karoserií standardní Tesly Model S.

Základním prvkem nového vrcholného modelu je pohon všech kol. Místo tradičního mezinápravového diferenciálu či kardanu přichází v případě Tesly ke slovu druhý elektromotor (odtud ono D v názvu – Dual Motor) umístěný u přední nápravy. Jeho výkon není nijak závratný, má pouze 224 koní, nicméně společně se zadní jednotkou disponuje verze „Dé“ celkovým výkonem 700 koňských sil a maximálním točivým momentem 930 newtonmetrů.

Navzdory zvýšení hmotnosti o 132 kg na poměrně masivních 2239 kg dokáže podle údajů výrobce zrychlit Model S P85D na 60 mil v hodině (97 km/h) za 3,2 sekundy, čtvrt míle má zvládnout za 11,8 vteřiny a nejvyšší rychlost stoupla ve srovnání s P85 z 210 na tradičnějších 250 kilometrů v hodině.

Instalace druhého motoru a zvýšení hmotnosti nemá mít podle Tesly žádný radikální dopad na akční rádius, naopak dojezd se má díky účinnější rekuperaci prodloužit o 10 mil. Místo 265 mil by mělo „eSko“ P85D nyní zvládnout ujet na jedno nabití 275 mil, tedy 442 kilometrů, ačkoli nutno podotknout, že kapacita akumulátorů 85 kWh je ekvivalent necelých 33 litrů benzínu, takže je to to samé, jako když vám Mercedes tvrdí, že jeho třída S umí podle tabulek jezdit za 7,5 l/100 km. Zvládnout to s dieselem třeba i umí, ne však za běžných podmínek, respektive při proměnlivém stylu jízdy.

Aby zájemci o levnější verze pětidveřové Tesly nepřišli zkrátka, pohon všech kol bude dostupný také pro levnější varianty. Model S 60D i S 85D mají místo jednoho elektromotoru s výkonem 385 koní u zadní nápravy elektromotory dva, přičemž každý má 191 koní a celkově tedy 382 koňských sil. Podobným způsobem došlo i na rozdělení točivého momentu – místo 490 Nm je to teď 2 x 245 Nm. Provedení 60D díky tomu zvládne 60 mil/h za 5,7 s (původní 60 potřebovala 5,9 s) a u 85D došlo ke zkrácení času zrychlení na 97 km/h z 5,4 na 5,2 vteřiny.

Kromě čtyřkolek představila Tesla rovněž systém předznamenávající automatické řízení. V první fázi dokáže její autopilot číst značky omezující rychlost, přizpůsobit tomuto limitu tempo vozu a třeba autonomně měnit pruhy pouhým použitím směrovky při současném využití spousty senzorů monitorujících provoz kolem auta. V další etapě dojde na upgrade, přičemž cílem má být zcela samostatně fungující automobil.

zdroj: Roadandtrack.com

10.10.2014 1:32| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist