autoweb.cz > Škoda > Škoda Octavia > Nová Škoda Octavia Cabrio je venku!
Nová Škoda Octavia Cabrio je venku!
Automobilka Škoda právě představila nový kabriolet, který se vrací k tradici modelů se sundavací střechou. Nakonec ale nepoužila jméno Felicia, které nosil právě kabriolet vyráběný v letech 1959 až 1964. Jméno Octavia má prý podle automobilky ve světě mnohem lepší zvuk a slibuje prestiž, kvalitu a moderní technologie. Prý je ještě příliš brzy znovu používat jméno Felicia.
Původní spekulace měly za to, že Škoda postaví kabriolet na Volkswagenu Eos, který brzy skončí, ale nakonec bylo rozhodnuto o nové modulární platformě, která je mnohem variabilnější a především lehčí. I vzhledem k výztuhám a velikosti auta váží Škoda Octavia Cabrio v základním provedení jen 1320 kg, tedy o 90 kg více než liftback.
Jak je u Škody zvykem, velký důraz byl kladen na vnitřní prostor. Uvnitř je pět plnohodnotných sedadel, což nebývá v této kategorii kabrioletů obvyklé, ale prostřední sedadlo vzadu je spíše velmi nouzové. Chytré řešení opěradel předních sedadel, která jsou mnohem užší, prý umožňují vzadu pohodlné sezení i větším lidem. No, uvidíme, jak to bude fungovat v praxi.Střecha Octavie Cabrio je látková, což šetří hmotnost, místo a usnadňuje rychlé otevírání a zavírání. Díky standardně elektrickému ovládání se střecha složí za 15 sekund a lze ji ovládat i v rychlostech do 40 km/h. A když už jsme u té praktičnosti, v kufru je velkých 485 litrů místa, což by měl být největší kufr mezi kabriolety v této třídě. Bohužel ještě nevíme, jak to bude s pověstnou škrabkou na led ve víčku nádrže, protože toto je přeci jen auto do hezkého počasí…
Základní motorizací je přeplňovaný čtyřválec 1.2 TSI o výkonu 105 koní a točivém momentu 175 Nm. Octavia Cabrio s ním potřebuje ke zrychlení na stovku 10,9 sekundy a rozjede se na 193 km/h. Nad ním je pak motor 1.4 TSI o výkonu 140 koní a točivém momentu 250 Nm, který zvládne stovku za 9 sekund a umí 212 km/h. Vrcholná motorizace 1.8 TSI má výkon 180 koní, točivý moment 250 Nm a z klidu na 100 km/h zrychlí za 7,9 sekundy s maximální rychlostí 226 km/h.
Diesely zastapuje motor 1.6 TDI o výkonu 105 koní a točivém momentu 250 Nm a jednotka 2.0 TDI o výkonu 150 koní a točivém momentu 320 Nm. Slabší motor potřebuje ke zrychlení na stovku 11,4 sekundy a rozjede se na 189 km/h, silnější pak 9,1 sekundy a zvládne 213 km/h. Diesely ale mají kombinovanou spotřebu paliva 3,9 l/100 km, respektive 4,2 litru na 100 km pro dvoulitr.
O verzi RS se zatím nemluví, takže si na oficiální vyjádření o její existenci raději počkejme. Do uvedení na trh stejně bude trvat ještě dlouhá doba, protože nová Škoda Octavia Cabrio teď míří jen na vybrané trhy a u nás se začne prodávat až příští rok od prvního dubna. „Potřebujeme ještě doladit pár drobností, aby si zákazníci nemysleli, že si z nich děláme apríl,“ dodává šéf vývoje automobilky Škoda.