Nová Mazda 6 se konečně představuje

Díváme se na japonské BMW řady 3? Hodně se tak o novém sedanu mluvilo, ale tuto domněnku potvrdíme, až se s novou Mazdou 6 svezeme.

Tak tu konečně máme novou Mazdu 6, která asi bude zajímat hodně lidí u nás. Přeci jen je to docela oblíbená volba nejen v řadách firemních zákazníků, ale také soukromníků. Současný model má i docela dobrou pověst mezi ojetinami, tak uvidíme, jak na tom bude novinka, která se právě představila na autosalonu v Moskvě.

Asi už jste si prohlédli obrázky v příložené fotogalerii. Mazda 6 se vydala stejným směrem jako nové SUV Mazda CX-5, ale držela se při zemi. Přesto se zdá, že je kombinace konzervativních tvarů a moderních linek docela zdařilá. Když se podíváte na profil auta, patrně jste zaznamenali, že jsou přední i zadní převis mnohem kratší. Oproti minulému modelu se třeba přední kola posunula o 100 mm dopředu od A-sloupku.

Mazda 6 teď jezdí na poměrně dlouhém rozvoru 2830 mm, takže by uvnitř mělo být opravdu hodně místa. Na přesná čísla objemů kufru a podobně si počkejme, až budeme znát homologovanou evropskou specifikaci. Už současná generace ale měla obří kufr, takže nemá smysl předpokládat, že by se u této nové zmenšoval.A jak je to s motory řady SkyActiv? Prozatím je pod kapotou jeden diesel o objemu 2,2 litru a výkonu 150 koní. Ten má kompresi 14:1, což by se mělo projevit měkčím a kultivovanějším chodem. V Mazdě CX-5 to funguje. Další možností je benzínový motor 2,0 litru rovněž s kompresí 14:1, který má velký točivý moment v nízkých otáčkách (150 koní a 210 Nm).

Mazda ještě představila modernizovanou verzi staršího motoru o objemu 2,5 litru (191 koní). K motorům si budete moci vybrat šestistupňový manuál nebo automat se sníženými ztrátami a také prý bude k dispozici čtyřkolka. Později se objeví i další výkonové verze. Jelikož ale nová Mazda 6 zhubla přibližně 100 kg, nebudou s ní mít nové motory tolik práce.Novinkou je systém nazvaný i-ELOOP. Mazda 6 dostala kapacitor (prý první mezi sériovými osobními auty), který uchovává elektrickou energii získanou při zpomalování. Jakmile řidič přidá plyn, veškeré elektrické systémy vozu od klimatizace a rádia po elektrická okna jsou napájena z akumulátoru a kapacitoru. Po sundání nohy z plynu začne alternátor nabíjet kapacitor a ten zase akumulátor.

Mazda 6 fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Mazda 6 fotogalerie

To samozřejmě pomůže snížit ztráty a spotřebu, stejně tak systém stop/start (Mazda ho nazývá i-stop) a snížený koeficient odporu vzduchu, který má hodnotu 0,26. To je velmi dobré. Mazda by se také měla posunout v kultivovanosti a kvalitě jízdy, i když nevíme, co s tím na naších silnicích udělají 19″ kola…

Ještě z novinek jmenujme systémy, která vás udrží v jízdním pruhu, pomůžou vám rozjet se do kopce a pohlídají mrtvý úhel v zrcátkách. Mazda 6 dostane také protikolizní systém, který je schopen sám zastavit. Nás ale zajímá spíše nový elektrický posilovač, ale Mazda slibuje, že bude mít odezvu a zpětnou vazbu. Uvidíme.

Mazda 6 se také ukáže na autosalonu v Paříži a my doufáme, že se na českém trhu představí ještě do konce roku, i když to vypadá, že Evropa si bude muset ještě chvíli počkat.

29.8.2012 8:00| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist