Nissan Qashqai 2014: oficiálně a do nejmenších detailů

(+ video) Před pár hodinami jsme vám slíbili podrobnější představení nového Nissanu Qashqai, tak jej tady bez delších úvodů máte i kompletní sadou fotek a videem.

Navázat na úspěch předchůdce bude pro Nissan tentokrát podstatně těžší, než by se mohlo zdát. V době uvedení první generace modelu Qashqai na trh byl kompaktní crossover o velikosti hatchbacku nižší střední třídy novinkou a záhy velmi oblíbenou, takže se Japoncům podařilo prodat 1,5 milionu aut v Evropě a dva miliony kusů celosvětově. Dnes zákazník neví, ke které značce dřív skočit, což je pro něj pochopitelně výhodou, pro Nissan však nikoli. Čím chce nový Qashqai přesvědčit, že je tou pravou volbou?

Předně asi zajímavějším a modernějším designem s výraznými blatníky, drsně a odolně se tvářícími spodními plastovými panely bez laku, spoustou prolisů na bocích i kapotě či výraznou přídí doplněnou LED, přičemž ty pro denní svícení se stanou standardem a za příplatek budou místo xenonových výbojek k mání i svítilny kompletně sestavené z diod. Koeficient aerodynamického odporu karoserie činí 0,32 a automobilka se chlubí nejen uhlazenými tvary, kompletně zakrytovanou podlahou či aktivními klapkami v mřížce chladiče, ale třeba i tím, že se jí podařilo radar aktivního tempomatu integrovat do předního nárazníku tak, aby na sebe zbytečně nepoutal pozornost.

Co se týče rozměrů, nový Qashqai je ve srovnání s výběhovým modelem o 49 mm delší, o 20 mm širší ale zároveň o 15 mm nižší. Navzdory redukci výšky Nissan slibuje o 10 mm více místa pro cestující na předních i zadních sedadlech. Zvětšit se podařilo také objem zavazadlového prostoru, ačkoli nárůst není nijak dramatický – kufr má nyní 430 litrů, tedy o 20 více než dříve. Přístup k zavazadelníku má usnadnit víko otevírající se o 150 mm výš a samotné uskladnění tašek a zavazadel zase dvojitá podlaha se dvěma samostatnými panely.

Nissan Qasqai je postaven na nové modulární platformě CMF a podobně jako v případě MQB Volkswagenu, ani tady se inženýři nevyhnuli nepříjemným úsporným opatřením. Zatímco vpředu budou pokaždé standardem vzpěry MacPherson, vzadu se u verzí s pohonem všech kol objeví konstrukčně méně náročná, levnější ale také méně precizní torzní příčka. Víceprvkové zavěšení bude vyhrazeno pouze pro čtyřkolky All-Mode 4×4-i disponující třeba systémem Active Trace Control nahrazující samosvorné diferenciály cíleným přibrzďováním jednotlivých kol. Řízení je – jak velí dnešní doba – doplněno elektrickým posilovačem, Nissan nicméně tvrdí, že nabídne více přirozeného citu a zpětné vazby.

Základní benzínovou motorizací Nisannu Qashqai se stane čtyřválcová dvanáctistovka DIG-T s turbodmychadlem o výkonu 115 koní a maximálním točivém momentu 190 newtonmetrů. Motor se systémem stop-start bude spřažen se šestistupňovou manuální převodovkou, a přestože automobilka neuvádí dynamické parametry, podle měřícího cyklu NEDC by měl vůz jezdit s průměrnou spotřebou jen 5,6 litru na 100 kilometrů. Zajímavé je, že naprosto identické množství benzínu by měl konzumovat také druhý zážehový agregát. Opět jde o přeplňovaný čtyřválec 1.6 DIG-T s výkonem 150 koní a nejvyšším točivým momentem 240 newtonmetrů.

Naftové jednotky budou v čase uvedení na trh rovněž dvě – 1.5 dCi má podle tabulek 110 koní a má jezdit za 3,8 l/100 km, zatímco 1.6 dCi nabídne 130 koní při průměrné spotřebě 4,4 litru. Posledně jmenovaný motor bude možné objednat také s automatem s plynulou změnou převodu Xtronic, která vykazuje spotřebu 4,6 litru ve verzi 4×2 a 4,9 litru u modelů s pohonem všech kol. Na rozdíl od konvenčních variátorů je nová převodovka údajně nastavená tak, aby i při plné akceleraci řadila v krocích a zabránila tím monotónnímu hlučení motoru v konstantních vysokých otáčkách.

Do kompletního výčtu nám chybí už jen seznam nových technologií použitých ve voze, je ale opravdu dlouhý, tak alespoň namátkově. Qashqai druhé generace dostal systém čtení dopravních značek, automatickou detekci překážek spojenou s autonomní aktivací brzd, hlídání únavy řidiče, systém upozorňující na neúmyslné vybočení z jízdního pruhu, zvládá kontrolovat mrtvé úhly, pohybující se objekty při pomalém posunu třeba na parkovišti či automatické parkování.

Přesný termín uvedení Nissanu Qashqai II na český trh ještě neznáme, třeba v Británii ale bude v prodeji od února příštího roku, a proto nepředpokládáme, že tomu u nás bude výrazně jinak.

7.11.2013 8:42| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist