Nissan Primera (1996 – 2002)

6 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech

Japonské vozy mají pověst kvality a odolnosti. O Nissanu Primera s kódovým označením P11 to platí dvojnásob. Přesto se mu některé potíže nevyhýbají.

Diskuze

13 komentářů

    Kas-pi@seznam.cz

    Já osobně bych se přiklonil k motoru 2,0, který si kolikrát vystačil i s menší spotřebou než právě 1,8

    gargamel

    Taky souhlasím že motor 2.0/103kw je pro toto auto rozhodně to nej. Sám nechápu proč je toto auto tak opomíjené…dobrý motor dobré jízdní vlastnosti co víc si přát.

    Napadají mě 2 mínusy trochu vyšší spotřeba a desing

    F.Srbek

    Recenze je napsána velmi pěkně a jako majitel Primer jí chválím.

    Zásadně ale nesouhlasím s doporučením, že nejlepší motor je 1,8. Naopak, tento motor je z hlediska spolehlivosti a poměru výkon/spotřeba/cena nejhorší volbou, vyskytovala se u něj celá řada závad (snímač otáček klikového hřídele) a zejména vysoká spotřeba oleje již po ujetí několika desítek tisíc km … jak u Primer, tak u Almer.

    Nejlepším motorem pro Primeru je legendární SR20DE, ve faceliftu (P11-144) s výkonem 103 kW.
    O tom není sporu.

    dejv

    Presne tak mam GT 110 kw SR20DE nejlepsi volba drzi nezere moc . Jede slusne .

    Kviar

    Přesně tak, QG18DE je taková malá parodie na nissaňáckej motor a nejeden majitel mu přezdívá olejnička.Jinak další věc s kterou nesouhlasim je to, že 1.6 (GA16DE) má málo výkonu na primeru, tenhle motor ač papírově není žádnej zázrak uděluje primeře celkem přiměřenou dynamiku, stovka pod 12 (mám dojem, že dokonce 11,5) a maximálka někde okolo 180 🙂 Ano není to trhač asfaltu ani dálniční stíhačka, ale taky to není nejpomalejší a nejlínější auto na našich silnicích…

    amigazo

    Mám už tretí rok NP 11-144 103 kW r.v.2000 combi v plnej výbave aj s vyhrievaním predných sedadiel a maximálna spokojnosť vrátane jazdných vlastnosti.Spotrebu to samozrejme nemá ako Škoda Felícia,ale ten výkon motora pod kapotou ma už veľakrát vytiahol z rizikových situácii.A olej Mobil 1 Super,,S\“ 10W40 od výmeny po výmenu oleja 10 000 km nikdy nedolievam.Aj na takú garážovú údržbu je to auto pomerne jednoducho opraviteľné,pokiaľ vám to trochu technicky páli a máte priemerne vybavenú dielňu.Nedám dopustiť

    S.Štaastný

    Mám P11 SRi 2.0 r.1997 a to co předvádí to auto i po 221000 km to zaslouží poklonu souhlasím ,že ne Japonec až nakonec SS.

    S.Štaastný

    Mám P11 SRi 2.0 r.1997 a to co předvádí to auto i po 221000 km to zaslouží poklonu souhlasím ,že ne Japonec až nakonec SS.

    mato

    1.8 je to asi to najhorsie co sa tam montovalo
    otec ma 1.6 74kw rv97 a ma 330 000km a na motore je vsetko povodne, aj vyfuk, len sviecky boli menene…
    super motor ktory sa kludne necha tocit do otacok aj ked ma vela km zasebou
    vseobecne primera – ak si auto vyskusate a vsetko bude fungovat, nie je najmensi dovod preco ju nekupit – super auto i ked uz ma hodne rokov

    sojer

    Všichni tu haníte 1,8 jelikož máte 2,0.Já mám už třetím rokem 1,8 a nemůžu jí vytknout vůbec nic.Jde pěkně za plynem, spotřeba se pohybuje kolem tabulek a nikdy mě nenechala na holičkách.Myslím, že to je o tom kdo jak má šťastnou ruku při výběru a jak se k autu chová.Stejné problémy které jsou na 1,8 jsou na všech autech.Nemyslím, že to motorem, ale zažitým názorem, který není podložen ničím jiným, než že \“jeden kamarád říkal\“.

    Impares

    Tak nevím – koupil jsem P11 TD s 395000 km. Znám historii vozu a vše je jen o údržbě. Do cca 285000 km pravidelný servis Nissan ÚL ( vozidlo vlastnil zaměstananec ) poté kolega. Vadný snímač klikového hřídele,prasklá poloosa-hodně nepříjemné, chladič, alternátor, pravda – přední náprava trpí na poškození kloubů. Ale jinak jen spotřební záležitosti 🙂 Mě čekají tlumiče a čidlo abs – pravé přední. Jinak super ježdění – denně cca 70-100 km.

    tiq

    Primerou s tímhle motorem jezdím šestý rok, 159tis. a olej nemizí, žere průměr 7,9 a žádný problém. Jo, samozřejmě, dvoulitr pojede líp, ale závodnické období už mám nějaký čas za sebou. Spíš bych uvítal malinko měkčí naladění podvozku, jak stárnu…

    radim

    S článkem jde až na maličkosti souhlasit. Řekl bych, že to odmítnutí se týká až P12 (\“RENAULT\“). Jinak mám osmým rokem 1,8 – ručení 2200kč/rok, každý rok měním 2,6l ! oleje a filtr(je tam malá náplň a žádný neubývá), spotřeba dlouhodobě 7,5 (hodně města a cukaček). Mimo město se dá jet i za 5,5l/100km (rychlost pořád 110km/h), motor je kultivovaný, pěkně basuje,živost zabíjí dlouhá převodovka(takže živý jako octavie není – ta je otáčkově o 700 výš a má o 200kg míň) což se ale otáčí, když je auto rozjeté.(pak je v autě klid a skoro to nežere).Kolem 1500 ot. motor necuká,při běžné jízdě se nedostávám nad 3tis.ot, vytočit se dá i do 7,5 tis.K nevýhodám motoru – zdá se, že se vytahuje rozvodový řetěz – při nastartování někdy na zlomek vteřiny zachrastí, dále v Tinech a almerách zlobí spotřebou oleje (někdo to řeší přendáním motoru právě z primery), často svítí kontrolka \“check\“ – auto má dva katíky a sondy a miniaturní odchylka mezi sondami je hned hlášena(motor plnil euro 4 v roce 2000, kdy norma nebyla ještě závazná)ale na jízdu to nemá vliv. Jinak se nehádám – motor SR20DE a SR 20VE je pojem, nic lepšího už vzhledem k EU nebude. Obecně k autu – pořád ještě trpí na korozi (hlavně spodky dveří, kapoty), výfuk je 13 let starý a zlobí jen ve vlnovci (ten už měním podruhé), podvozek je celý repasovatelný (měnit můžete pouze silentbloky, čepy…nikoli celá ramena – ceny lidové).Posledním známým problémem jsou praskající poloosy (hlavně 1,8 a 2,0 l, levá strana, cca 1500kč)Kufr v kombi je velký a ten údaj je zpr..ený tou roletkou(když ji někteří výrobci dají až pod střechu, kufr vám tím určitě nenaroste), která je nízko.Má dvojité dno a plnohodnotnou rezervu. Po sklopení sedaček 1600 l a 180 cm rovné plochy.Auto má malý rejd a originál autorádio má slabý příjem.Jinak já ho kupoval stočené, což nebylo poznat, takže teď má tak pod 300 tis km, vše funguje a hlavně ta kultivovanost! (v dané kategorii se mu nepřibližuje moc benzínů a diesely jsou ještě o generace pozadu). Díky té kultivovanosti jde slyšet hluk od převodovky :)), takže tady mínus. Dále se vymačkávají klíčky na DO a vymáčknout spínač je utrpení. Dílů na vrakovištích jsou hromady a vesměs je vlastní slušní lidé 🙂 Osobně si myslím, že vzhledem k reálnému kilometrovému proběhu všech aut kolem 300 tis km a výš nejsou tyto auta pro dalšího majitele zajímavá.O mondeích a passatech to platí dvojnásob. Nevěřte, že mají najeto 120 tis.!!!! Ani 400tis. není výjimkou.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist