autoweb.cz > Nissan > Nissan Navara > Nissan Navara 2.3D 4WD Double Cab 190 k (2016)
Nissan Navara 2.3D 4WD Double Cab 190 k (2016)
Dynamika 7
Chování na silnici 8
Provozní náklady 9
Praktičnost 8
X-Factor 8
Celkové hodnocení 8
Radosti
Pohodlný podvozek; úsporný motor; přepravní kapacita; schopnosti v terénu; 360stupňová kamera
Starosti
Zdrženlivé jízdní vlastnosti na silnici; dlouhé dráhy řazení; krátká loketní opěrka; kapsa zboku středového tunelu
Dlouho jsem už nejezdil žádným pick-upem, že? Tak tu mám pro změnu nový Nissan Navara třetí generace, která slibuje mnoho. Už stihla získat ocenění International Pick-Up Of The Year 2016, jenže vítězství v anketě je jedna věc, schopnosti ve skutečném světě pak věc druhá. Než se dostanu k tomu, jak nová Navara funguje, celou si ji prohlédněte.
Mně se celkem líbí. Přední části dominuje obrovská chromovaná maska a LED světlomety, zezadu je design konzervativnější, ovšem zboku si nelze nevšimnout délky rovných 5,3 metru. Tohle je pořádný kus auta. Také s ním není žádná sranda parkovat, a to ani tak ne kvůli celkovým rozměrům (naopak korba je směrem vzad skvěle vidět a lehce tak odhadnete rohy auta), jako spíš kvůli nafouknuté kapotě v oblasti blatníků. Trefit se s tímhle autem na silnici vyžaduje hodně cviku, přední rohy zkrátka neodhadnete tak snadno. Ale zvyknete si celkem rychle.
Interiér
Jinak si zpoza volantu na moc věcí stěžovat nelze. Obligátní tmavé a tvrdé plasty tu najdete v hojném množství a design interiéru jako by z oka vypadl X-Trailu nebo „Kaškaji“. Vážně nevím, jak skloňovat název Qashqai. Komu, čemu, Qashqaii? Qashqaji? Qashqaiu? To je fuk… Každopádně není to vůbec na škodu, interiér vypadá civilizovaně jako v normálním autě, což je ovšem u dnešních pick-upů standard. Dostanete také několik technologických vychytávek z běžných osobáků, jako třeba NissanConnect, automatické nouzové brzdění nebo 360stupňovou kameru. Kvalita obrazu není nic moc, ale při parkování nebo v terénu přijde vhod. Překvapivě dobře hraje také audio.
Vždyť to říkám, tohle je úplně normální auto. I co do vnitřních rozměrů. Vpředu se sedí dost vysoko, a tak máte celou palubní desku s kapotou jako na dlani, jenom volant nelze teleskopicky nastavit. Mojí postavě to ale tolik nevadilo, horší byla plastová kapsa zboku středového tunelu, do které pořádně nic nedáte, zato vám ale otlačí lýtko. Vzadu je místa dost, podobně jako u konkurence, ovšem sedáky jsou opět o něco vyšší a kratší, takže po chvíli budete mít otlačené hýždě. Pod sedačkami se nacházejí dvě šikovné přihrádky třeba na povinnou výbavu. A pak tu máme korbu. Jako všude jinde, i tady vám budou menší věci poletovat, takže s nimi musíte za přední sedačky, anebo připlatit 11 500,- Kč za dělicí příčku, případně 31 000 ,- Kč za vysunovací přihrádku. Od výbavy Acenta ovšem najdete na stěnách korby šikovné kolejnice s posuvnými oky na upevnění nákladu, za 9400,- Kč pak dostanete navíc plastovou vložku na ochranu korby.
Pohon a spotřeba
Pod kapotu jsem dostal to nejlepší, co automobilka nabízí, tedy čtyřválcový turbodiesel o objemu 2,3 litru, který ze sebe vymáčkne 190 koní a 450 Nm. Síly nemá na rozdávání, tak akorát zvládá hýbat svým hostitelem o hmotnosti 2,2 tuny, ovšem uspokojivě táhne už kolem kolem 1500 otáček. Skvělou vizitkou je nevídaně dobré odhlučnění, akusticky je Navara rozhodně jeden z nejkultivovanějších pick-upů na trhu.
Naopak rezervy má šestistupňová manuální převodovka, které sice nechybí mechanická přesnost a robustnost, hýbat nekonečně dlouhou pákou v kulise jako ze starého Žigulíku je ovšem poněkud nepraktické. Jinak jsou jednotlivé stupně v převodovce velmi příjemně poskládané. Opomenout nemohu ani spotřebu paliva, za kterou se Navara vůbec nemusí stydět. Ve městě se vejdete do deseti litrů, nejníže jsem se dostal mimo město ustálenou stovkou, a to až na 6,5 l/100 km. Celý týden jsem pak zvládl jezdit za 9,2 l/100 km, ovšem s velmi častým využíváním městského okruhu, kde spotřeba hodně klesne.
Ovladatelnost
Nissan Navara se může pochlubit nezávislým zavěšením na všech kolech. Vpředu najdeme dvojité lichoběžníky, vzadu pak víceprvkovou nápravu (v případě karoserie Double Cab, King Cab má stále listová pera). Upřímně, v zatáčkách to moc znát není. Podvozek je nastavení hodně defenzivně a rychle přejde do nedotáčivosti, zkrátka tak dobře jako Ranger zatáčky krájet nedokáže. V případě komfortu se ale Navaře jen tak nic nevyrovná.
Podvozek se dost naklání a pohupuje, takže pokud pojídáte kynedril jako lentilky, tohle nebude nic pro vás. V opačném případě si budete libovat nevídaně komfortního podvozku, který zvládá vyžehlit spoustu nerovností. Třeba v 50 km/h přejedete přes klasický retardér, aniž byste si to stihli všimnout. Jistě, větší nerovnost už autem mírně otřese, což je ovšem typický projev karoserie na žebřinovém rámu. Nic to ale nemění na tom, že je Nissan Navara zdaleka nejpohodlnější pick-up, se kterým jsem doposud jezdil. Jak si poradí s terénem? Podobně jako ostatní konkurenti, v tomto ohledu příliš nevyčnívá, ale ani nezaostává. Dostanete přiřaditelnou čtyřkolku, redukční převodovku a za příplatek také 19 800,- Kč uzávěrku zadního diferenciálu, kterou ovšem lze aktivovat jen v režimu 4LO.
Verdikt
Nissan Navara je hodně povedený pick-up. Jestli v něčem opravdu vyčnívá, pak je to komfort, který své posádce nabízí. Uvnitř je civilizovaný téměř jako běžná osobní auta, motor je skvěle odhlučněný a podvozek nekonečně pohodlný – v tom se mu jen málokdo vyrovná. Přidejte k tomu ještě pěkný vzhled, slušný motor s dobrou spotřebou, terénní schopnosti, přepravní kapacitu a možnost táhnout 3,5tunový přívěs, a zjistíte, že Navarě skutečně nic nechybí. Tohle je vážně dobré auto.
Konkurenti
Mitsubishi L200 Double Cab 2.4 DI-D 181 k 5AT AWD (2016)
První jízda | vydáno 2. 5. 2016
Toyota Hilux (2016): První jízdní dojmy
První jízda | vydáno 14. 7. 2016
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | motorová nafta |
Rozvod | DOHC |
Plnění | přeplňování turbodmychadly |
Uložení | vpředu podélně |
Zdvihový objem (cm3) | 2298 |
Kompresní poměr | 15,4 : 1 |
Vrtání x zdvih (mm) | 85,0 x 101,3 |
Převodovka | šestistupňová manuální + redukce |
Poháněná kola | všechna čtyři + uzávěrka zadního diferenciálu |
Podvozek | |
Vpředu | dvojité lichoběžníky |
Vzadu | víceprvková náprava |
Brzdy vpředu | kotoučové |
Brzdy vzadu | kotoučové |
Pneumatiky vpředu | 255/60 R18 |
Pneumatiky vzadu | 255/60 R18 |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 140 / 190 v 3750 |
Točivý moment (Nm) | 450 v 1500 - 2500 |
0-100 km/h (s) | 10,8 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 184 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 7,4 / 5,9 / 6,4 |
Objem nádrže (l) | 80 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 5300 |
Šířka (mm) | 1850 |
Výška (mm) | 1805 |
Rozvor náprav (mm) | 3150 |
Provozní hmotnost (kg) | 2144 |
Celková hmotnost (kg) | 3010 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | 750 |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | 3500 |
Zavazadlový prostor (l) | neuvedeno |
Ceny | |
Základní cena modelu | 718 500,- (2.3D Double Cab 160 k Visia) |
Základní cena test. verze | 908 600,- (2.3D Double Cab 190 k N-Connecta) |
Cena testovaného vozu | 1 030 000,- (2.3D Double Cab 190 k Tekna + přípl.) |