autoweb.cz > Nissan > Nissan Murano > Nissan Murano 2015: třetí generace se představí v New Yorku, zatím jen s 3.5 V6
Nissan Murano 2015: třetí generace se představí v New Yorku, zatím jen s 3.5 V6
Pokud se náhodou neorientujete ve výrobním programu japonské automobilky Nissan, pravděpodobně se vám v příštích letech může stát, že budete mít docela problém jednotlivé modelové řady od sebe odlišit. Už Qashqai a X-Trail vypadají z některých úhlů zaměnitelně, přičemž nově se k nim přidal faceliftovaný Juke a během pár měsíců se na trhu objeví také třetí generace poněkud většího modelu Murano.
To, na co se díváte, jsou jeho první oficiální fotografie a v případě, že máte dobrou paměť, možná si při pohledu na něj vzpomenete na loňskou koncepční studii Resonance (s délkou 4840 mm) představenou na detroitském autosalonu. Produkční vůz z něj evidentně vychází, ačkoli detaily jako třeba přední maska či nárazníky přeci jen dostaly trochu jemnější a propracovanější tvary.
Fotogalerie Nissan Resonance (2013)
Konkrétních čísel k novince je momentálně poskrovnu, co ale víme, je, že nové Murano je o kousek kratší, širší a delší než vůz, který nahrazuje, a protože je primárně určen pro Spojené státy, tomu odpovídá také výběr pohonné jednotky. Pod přední kapotou našel své místo atmosférický vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru.
Agregát automobilka blíže nepopisuje, podle dostupných zpráv však jde o mírně přepracovaný, podladěný motor z výběhového modelu a v této aplikaci by měl produkovat 264 koní a nejvyšší točivý moment 325 newtonmetrů. Tyto hodnoty bude zpracovávat převodovka Xtronic s plynulou změnou převodu a přenášet je buď na kola přední anebo obou náprav.
Nápadný exteriér (se světly připomínající bumerangy a částečně černými zadními sloupky vytvářejícími dojem „plovoucí“ střechy) doplňuje poněkud konzervativnější, nicméně sympaticky jednoduchý interiér. Kupříkladu počet tlačítek v dosahu cestujících vpředu byl zredukován o šedesát procent a částečně digitální přístrojový panel byl posazen o kus níž.
Světlé kabině na fotografiích vévodí pohodlně vypadající, kůží čalouněná sedadla, která Nissan nazval Zero Gravity (nulová gravitace) a tvrdí o nich, že se při jejich návrhu nechal inspirovat u NASA. S výhledem na hvězdné nebe dále pomůže panoramatické střešní okno, údajně jedno z největších v této třídě, její přesné rozměry však neznáme, tak to raději berte s rezervou.
Nissan se chlubí tím, že se jeho návrhářům podařilo o šestnáct procent vylepšit aerodynamiku karoserie (koeficient odporu nyní činí 0,31), což se – společně se snížením hmotnosti o 58 kg – mělo postarat o snížení průměrné spotřeby o dvacet procent. Srovnání se současným modelem říká, že bude nový model podle americké normy jezdit na dálnicích za 7,8 litru na stovku a ve městě požadovat nejméně 10,5 l/100 km.
Nový Nissan Murano se bude vyrábět v severoamerickém Cantonu ve státě Mississippi a vyvážet se bude na více než stovku trhů. Jestli mezi nimi budou také evropské státy, momentálně nevíme, výběhové Murano se však u nás pořád prodává. Aby zde Japonci uspěli, budou však potřebovat více než líbivý design. Pokuty za emise společně s možnou vyšší spotřebou šestiválce bude Nissan opět nutit poohlédnout se po nějakém dieselu, v zájmu co nejvyšších prodejů by ale měl být výrazně kultivovanější než dosavadní čtyřválec 2.5 dCi.