Nissan Juke (od 2010)

Ojetá auta | vydáno 29. 4. 2016

Velikost textu: a a a

Japonský crossover Nissan Juke láká skutečně neotřelým vzhledem, ale i velice vydařeným naladěním podvozku. Jen pozor na některé vážné závady.

RADOSTI
Velice dobré jízdní vlastnosti, příjemně naladěný podvozek, přesné manuální řazení, existuje i s pohonem všech kol.

STAROSTI
Nekomfortní přístup k zadním sedadlům, omezený prostor pro posádku, před modernizací malý zavazadlový prostor, volant nastavitelný pouze výškově.

Model Juke uvedla japonská automobilka Nissan v roce 2010. Malý crossover ihned po představení rozdělil motoristickou veřejnost na dva tábory: jedni obdivují jeho zcela originální tvary, druhým se ani trochu nelíbí a prakticky jej nemohou vystát. Větší oblibu si získává u žen než u mužů, což je však dáno i rozměry - muži preferují spíše větší auta.

Každopádně design karoserie udělal Nissan Juke nepřehlédnutelným. Také interiér nabízí zajímavé tvary, i když ne až tak výrazné. Palubní deska působí mohutně a stejně tak středový tunel na němž je umístěna řadicí páka. To trochu omezuje prostor na předních sedadlech, řidič si navíc může nastavit volant jen výškově, přitáhnout k sobě nejde.

Horší je to ale vzadu, kde budou mít problémy lidé vyšších postav. Navíc přístup k zadním sedadlům není zrovna ideální. Automobil je koncipován jako pětimístný, ale trojici cestujících na zadních sedadlech by bylo už hodně těsno.



Minusem je jednoznačně omezená využitelnost zavazadelníku, což je dáno tvarem zádě vozu (to je daň za neotřelý vzhled). Velký není ani jeho objem 251 litrů, to se ale zlepšilo po modernizaci, kdy narostl o 103 litrů. Jasnou výhodu představuje fakt, že po sklopení zadních sedadel vznikne zcela rovná ložná plocha.

Pochvalně můžeme mluvit o jízdních vlastnostech a celkovém naladění podvozku. Zde konstruktéři odvedli vynikající práci, když automobil dobře drží jízdní stopu v zatáčkách a současně dobře tlumí nerovnosti. Ještě dodejme, že Juke vyjel jak s pohonem pouze předních kol, tak ve verzi s pohonem všech kol. Na trhu s ojetými automobily ale jasně převažují vozidla s jednou poháněnou nápravou. Vybírat lze mezi manuálním řazením a převodovkou CVT s plynulou změnou převodu. Ta ale tak trochu krade radost z jízdy.

Nabídka motorizací je dostatečná a obsahuje i pohonné jednotky z dílny francouzského Renaultu. Od počátku výroby představovala základ atmosférická benzinová šestnáctistovka s výkonem 86 kW, která na Nissan Juke stačí. Oblibě se ale těší především její přeplňované provedení 1.6 DIG-T disponující výkonem 140 kW.

Nissan Micra (od 2003)

Ojetá auta | vydáno 27. 11. 2009


Později se objevila ještě  atmosférická motorizace 1.6 s výkonem 69 kW a také dvě špičková provedení Nismo a Nismo RS. Obě pohání přeplňovaný čtyřválec 1.6 DIG-T, avšak naladěný na 147, respektive 160 kW. A zapomenout nesmíme ani na zážehový agregát z opačného konce objemové tabulky: 1.2 DIG-T je přeplňovaný čtyřválec o výkonu 85 kW, nabízený od modernizace, tedy od roku 2014.

Pokud tušíte původ motoru u Renaultu, tušíte správně. Nečekejte trhače asfaltu, ale svižnou jízdu ano. Nicméně se spotřebou na tom tento motor není o moc lépe než větší pohonné jednotky. Na tabulkové hodnoty rozhodně zapomeňte.

Kdo chce jezdit levně, může sáhnout po dalším francouzském kousku, turbodieselu 1.5 dCi o výkonu 81 kW. To je skutečný spořílek. Pověst těchto naftových motorů je ale dost mizerná, protože je nezřídka trápí vážné poruchy. Dobrou prevencí jsou zkrácené intervaly výměny motorového oleje a samozřejmě používání jen kvalitních olejů, případně účinných aditiv.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3
Zobrazit všechny fotografie


Naftové patnáctistovky Renault totiž někdy trápí vadné vstřikovače, známé jsou potíže s čerpadlem, ale i mazáním. „Pozor si dejte také na úniky motorového oleje,“ varuje Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO. A vyloučit přitom nelze ani problémy s filtrem pevných částic.

Pokud jde o benzinové motory, ty zase může zaskočit porucha ventilátoru chladiče, což by mohlo mít následky v podobě vážného poškození motoru. Přeplňované verze prošly svolávací akcí kvůli vadnému uchycení senzoru turba. Další svolávací akce se týkaly problémů se zámky dveří, úniku benzinu a řetězových rozvodů, které nevydržely. Nešlo tedy o žádné lehké závady a rozhodně je na místě ověřit si, že vyhlédnutý vůz dostal potřebný servis.

„Slabinu představuje elektronika, která dokáže žít vlastním životem,“ vysvětluje zástupce AAA AUTO. „Týká se to třeba bezdůvodného rozsvěcení kontrolky airbagů nebo nefunkčních snímačů ABS,“ dodává Topol. Před koupí rozhodně prověřte veškerou výbavu a ovladače v interiéru. Pozor také na klimatizaci, i tu někdy trápí potíže.

„Přestože je podvozek odolný, zejména u vozidel s vyšším počtem najetých kilometrů nelze vůle vyloučit. Stav našich silnic se neblaze podepisuje na všech vozech,“ zakončuje zástupce AAA AUTO. Více než v jiných případech, u tohoto modelu doporučujeme vybírat mezi vozidly s jasnou historií a poctivě vyplněnou servisní knížkou.

Ve zpětném zrcátku
2010 - uvedení crossoveru Nissan Juke s pohonem předních kol, nebo všech kol, se zážehovými motory 1.6 16V/86 kW, 1.6 DIG-T/140 kW (přeplňovaný) a turbodieselem Renault 1.5 dCi/81 kW, verze s pohonem všech kol jedině s přeplňovaným motorem 1.6 DIG-T/140 kW.
2012 - příchod ostrého provedení Nismo s přeplňovaným motorem 1.6 DIG-T o výkonu 147 kW.
2013 - nově základní šestnáctistovka o výkonu 69 kW, provedení Nismo také s pohonem všech kol.
2014 - modernizace a facelift modelu, nový základní motor z dílny Renault: přeplňovaný čtyřválec 1.2 DIG-T/85 kW, uvedeno špičkové provedení Nismo RS s pohonem předních kol a samosvorným diferenciálem nebo s pohonem všech kol, v obou případech s přeplňovaným čtyřválcem 1.6 DIG-T/160 kW.

Bezpečnost dle EuroNCAP
Nárazový test EuroNCAP absolvoval Nissan Juke v roce 2011 s celkovým výsledkem pět hvězdiček z pěti možných.Za bezpečnost posádky při nárazu dostal podle nového hodnocení 87%, za bezpečnost dětí v autosedačkách pak 81%. Ohleduplnost při střetu s chodcem mu vynesla 41% a přítomnost asistenčních systémů 71%.

Komentáře ke článku

Tento článek nikdo nekomentoval, buďte první.

Vybržděné stojící auto a zezadu náraz vozu, jehož řidič nedokázal zastavit aneb Co neubrzdíš, to ukecáš!?

Aktuálně sledovaná dopravní nehoda, při které zahynulo malé dítě. Právní expert JUDr. Beran rozebírá skutečnost, zda "zabíjel" řidič auta, které přijelo na místo jako poslední.

Vybržděné stojící auto a zezadu náraz vozu, jehož řidič nedokázal zastavit aneb Co neubrzdíš, to ukecáš!?
JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Vážený pane doktore, při couvání z parkovacího místa pře OD Kaufland v Pardubicíc... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Stojí za pozornost?

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

© 2000 - 2017 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist