Nissan Juke Nismo RS: Jen 18 koní navíc

Navzdory spekulacím není Nissan Juke Nismo RS zdaleka tak ostrý. Do vínku dostal jen pár koní k dobru, nic se nezměnilo ani na pohonu kol.

Nissan na autosalonu v Los Angeles představil „krále řady Juke“, ostrou verzi RS. Od původních spekulací se však realita poměrně zásadně liší. Z pohonné jednotky, přeplňované šestnáctistovky, se podařilo vydolovat jen dalších 18 koní. Výsledný výkon se tedy zastavil na hodnotách 218 koní při 6000 otáčkách a 284 Nm v rozmezí od 3600 do 4800 ot./min. Původně se očekávaly hodnoty okolo 230 koní, takže poloviční přídavek je zákonitě drobným zklamáním.

Nic zásadního se neudálo ani ve způsobu, jakým Juke Nismo RS přenáší svůj výkon na kola. Na výběr zůstává šestistupňová manuální převodovka, která roztáčí přední kola, u čtyřkolky se o řazení stará bezestupňová převodovka Xtronic CVT. Výkon je ale v jejím případě ještě o něco nižší – 214 koní v 6000 ot./min. a 249 Nm od 2400 do 6000 otáček za minutu.

Několik drobných změn se odehrálo i na poli designu, přepracovaný nárazník přišel o mlhovky a na jejich místo se nastěhoval pás diod pro denní svícení. Celkově je Nismo Juke RS o 37 % aerodynamičtější než je tomu u standardní verze, veškeré designové změny jsou však totožné s klasickou verzí Nismo, jedinou odlišností jsou písmena RS, které se objevují v masce chladiče a na zádi.

V interiéru je to poněkud jiná, libozvučnější písnička. Nejvýraznější změnu představují sedadla Recaro s výrazným bočním vedením kombinující alcantaru s červenou kůží. Nepřekvapí volant z téhož materiálu, který se objevil už v klasické verzi Juke Nismo a dekory imitující karbon na řadicí páce nebo na obložení středové konzole.

Kolik si automobilka za decentní vylepšení a další odznáček na zádi řekne, je zatím tajemstvím. Nebude to však méně, než 650 000 Kč, kolik stojí klasický Juke Nismo s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

22.11.2013 9:10| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist