Nissan IDx Nismo a IDx Freeflow – jeden z nich jde do výroby, na mušku si bere Toyotu GT 86

Duchovní nástupce Datsunu 510, Nissanu Skyline KPGC-10 a Silvia jde do výroby, zatím se však neví, jestli to bude Freeflow anebo sportovnější Nismo.

Může za to skvělý úspěch Toyoty GT 86 anebo Nissan jen hledá nová působiště? Pravdu nám japonský spojenec Renaultu asi nepřizná, každopádně ústy svého vysoce postaveného člena vedení potvrdil, že si koncept IDx najde cestu do výroby. Už během dvou let.

Jak si jistě vzpomínáte, dvojice konceptů pojmenovaných IDx Freeflow a IDx Nismo byla představena na loňském tokijském autosalonu a už tehdy se spekulovalo, jestli by to nemohl být náznak příštího konkurenta pro šestaosmdesátku od Toyoty. Jak se zdá, je tomu skutečně tak.

Výkonný viceprezident Nissanu Andy Palmer v rozhovorech pro australská média CarAdvice a GoCar v Detroitu přiznal, že sportovní kupé s uspořádáním 2+2 a pohonem zadních kol by ideálně zapadl pod sportovní 370Z, pokud jde o velikost a cenu. A byl ještě sdílnější.

„O jednom z těchto dvou aut již padlo rozhodnutí,“ připustil Palmer a dodal, „bylo zařazeno do něčeho, čemu říkáme střednědobý plán. Jestli postavíme obě, se teprve uvidí, čímž ale nechci říct, že tak udělat nechceme. Rozhodně však jedno z nich vyrábět budeme,“ řekl výkonný viceprezident a naznačil rovněž, jaká by mohla být pozice tohoto vozu. „Zařadil bych ji někam, kde byl model 200SX, Silvia.“

Jen pro pořádek připomínáme, že společným jmenovatelem dvojice tokijských konceptů byla kromě podobného designu také klasická koncepce s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Béžová studie Freeflow měla na délku 4,1 metru, šířku 1,7 metru a na výšku 1,3 metru. Motor pod kapotou neměla, Nissan ale tvrdil, že by se mezi předními koly mohla objevit přeplňovaná dvanáctistovka, respektive šestnáctistovka spojená s převodovkou typu CVT.

O verzi Nismo v bojových barvách, větší šířkou (1,8 m) a s mohutnějšími devatenáctipalcovými koly se mluvilo jako o voze, který by měl dostat přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,6 litru a opět CVT s šesti předvolenými stupni. Nissan se prozatím nerozhodl, jestli bude ve finálním voze také manuál, Andy Palmer nicméně říká, že „by očekával nějakou formu řazení pádly po volantem…“ a že „dnes existuje mnoho způsobů, jak navodit pocit manuálního ovládání“.

Zajímavé rovněž je, že design produkčního auta by se neměl příliš odlišovat od toho, co jsme viděli u obou studií. „Ano, myslím, že jsou obě podobné 510 (úspěšného Datsunu z přelomu konce 60. a začátku 70. let – pozn. red.), na počátku to však našim záměrem nebylo,“ vysvětlil Palmer. „Při návrhu jsme spolupracovali s mladými lidmi a asi stovka z nich nás dovedla k retro vzhledu 510.“

Andy Palmer se vyjádřil také k možné konkurenci s Toyotou GT 86, vzájemné soupeření však pro něj zjevně není to hlavní. „Našim záměrem je, aby náš vůz byl jiný než Toyota 86, na sportovní auto se skutečně díváme z jiného úhlu,“ dodal výkonný viceprezident, ačkoli potenciální klientela to dost možná bude vidět poněkud jinak.

zdroj: CarAdvice, GoCar

16.1.2014 2:37| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist