autoweb.cz > Nissan > Nissan IDx Freeflow a IDx Nismo naznačují příští konkurenci pro Toyotu GT 86
Nissan IDx Freeflow a IDx Nismo naznačují příští konkurenci pro Toyotu GT 86
Japonská polovina koncernu Renault-Nissan nás až dosud zaměstnávala zprávami o chystaném modelu GT-R Nismo, který je nakonec skutečně tak rychlý, jak se myslelo, když 30. září pokořil severní smyčku Nürburgringu v čase 7:08,69 min. Nicméně Nissan souběžně pracoval také na další modernizaci standardního GT-R a kromě toho jeho lidem zjevně nedá spát ani úspěch Toyoty GT 86, Scionu FR-S a Subaru BRZ.
O tom, že Carlos Ghosn a jeho nejlepší týmy chystají konkurenci pro zmiňované sportovní vozy, se mluví už poměrně dlouho. Naposled jsme na toto téma psali před měsícem, neměli jsme však jasnou představu o tom, na který stroj se Nissan (podobně jako Toyota na Corollu AE86) ze své bohaté historie odvolá nebo jestli vůbec.
Jak se po dnešku ukazuje, radost budou mít především příznivci scény JDM za designový odkaz na Skyline GT-R KPGC-10, kterému se přezdívalo Hakosuka a nepochybně také fanoušci Datsunu 510, který kromě jiného zanechal nesmazatelnou stopu také ve Spojených státech.
Nissan se na tyto (snad nepřeháníme, ale…) legendární automobily odvolává ne jedním ale rovnou dvojicí tokijských konceptů pojmenovaných IDx Freeflow a IDx Nismo, přičemž společným jmenovatelem obou aut je kromě velmi podobného designu také klasická koncepce s motorem vpředu a pohonem zadních kol.
Béžová studie IDx Freeflow měří na délku 4,1 metru, má šířku 1,7 metru a na výšku pouze 1,3 metru. Nissan přiznává, že bychom pod kapotou nenašli žádnou pohonnou jednotku, jedním dechem ale dodává, že by se mezi předními koly mohla objevit přeplňovaná dvanáctistovka, respektive šestnáctistovka spojená s převodovkou typu CVT.
Verze Nismo dostala kromě bojových barev, karbonových komponentů, výfukových koncovek vyvedených do prahového nástavce a jiných světel také mohutnější lemy blatníků, jeho šířka proto narostla na 1,8 metru a tím se návrhářům podařilo v podbězích vytvořit místo na devatenáctipalcová kola s pneumatikami o rozměru 225/40 R19.
Ani v tomto případě si motor pod kapotu zatím cestu nenašel, podle Nissanu se však k pohonu zadních kol hodí čtyřválec s turbodmychadlem o objemu 1,6 litru a opět CVT s šesti předvolenými stupni. Proč ne jiný typ převodovky, oficiální sdělení neříká, pokud by se však vůz skutečně dostal do výroby (což podle britského Autocaru lidé blízcí Nissanu potvrzují a čeká se jen na reakci veřejnosti), snad přijde i na manuál.