Nissan Almera (2000 – 2007)

Ojetý Nissan Almera zaujme nízkou poruchovostí, komfortním odpružením i úspornými motory. Zatímco hatchback potěší velmi dobrými jízdními vlastnostmi, sedan v tomto směru znatelně zaostává.

Druhá generace Nissanu Almera dostala slovo v roce 2000. Na trh se dodávala v provedeních tří a pětidveřový hatchback, ale i s karoserií sedan.

Již po dvou letech výroby prošel vůz faceliftem, změn doznal interiér i nabídka pohonných jednotek. O rok později byl přepracován turbodiesel 2.2 Di a dále se prodával pod označením dCi. Agregát o výkonu 100 kW potěší šestistupňovou manuální převodovkou, která příznivě ovlivňuje spotřebu a hlučnost motoru ve vyšších rychlostech.

Výroba Almery byla ukončena v roce 2007. Přímého nástupce automobil nemá, ve výrobním programu jej však nahradil model Tiida.

Bariérovou zkoušku Euro NCAP absolvovala Almera II v roce 2001. Crash testu byl podroben hatchback a za svůj výkon dostal čtyři hvězdičky z pěti možných.

Za volantem

Almera má pohodlná sedadla, tvarově zdařilou palubní desku, ale materiály použité v interiéru mají menší kvalitativní rezervy.

Prostor pro posádku můžeme označit za průměrný. Zavazadelník hatchbacku disponuje objemem 330 litrů. Sedan nabídne 425 litrů. Zadní sedačky u něj sice lze sklopit. Nepotěší však zúženým prostorem pro přepravu delších předmětů.

Pohonné jednotky zdobí nízká spotřeba. Už základní zážehový motor 1.5 16V má dostatek sil a to i ve slabší verzi o výkonu 66 kW. V nabídce najdete i objemnější benzinový agregát a ani zde neuděláte chybu. Pro běžnou jízdu však stačí patnáctistovka.

Nejekonomičtější pohonnou jednotku najdeme pod označením 1.5 dCi. Turbodiesel o výkonu 60 kW byl nabízen od roku 2002 a pochází od automobilky Renault.

Silnější vznětový motor 2.2 Di/81 byl v roce 2002 přepracován dostal označení dCi. Montoval se i vznětový motor 2.2 dCi/100 kW a to v kombinaci se šestistupňovou převodovkou. Tato motorizace uspokojí i náročnější sportovně založené řidiče.

Jízdní vlastnosti hatchbacku jsou velmi dobré. Sedan je na tom o poznání hůře. Jeho zadní náprava totiž na nerovnostech odskakuje. Obě karosářské varianty potěší komfortním odpružením. Pochvalu si zaslouží také výkonné brzdy s rychlým nástupem.

Časté závady

Pozor si dejte na opotřebené synchrony převodovky, které nejsou výjimkou. Často se objevují vůle na přední nápravě a to zejména u motorizací 2.2 Di a 2.2 dCi, kde je zatížení nápravy následkem vyšší hmotnosti motoru větší.

U turbodieselu 2.2 Di se mohou vyskytnout potíže se vstřikovacími čerpadly a váhami vzduchu. Motor 1.5 dCi zase trpí problémy se vstřikováním. U 2.2 Di se lze setkat s vadným turbodmychadlem. Častá je koroze výfuku a to u všech motorizací.

Motorizace

Benzinové motory: 1.5 16V/66 a 72 kW, 1.8 16V/84 či 85 kW.
Dieselové motory: 1.5 dCi/60 kW, 2.2 Di/81 kW, 2.2 dCi/82 kW, 2.2 dCi/100 kW.

KLADY
cestovní komfort
úsporné motory
živé pohonné jednotky
dobré jízdní vlastnosti hatchbacku

ZÁPORY
slabší jízdní vlastnosti sedanu
velký turboefekt u motoru 2.2 Di
menší nabídka ojetin

Milan Jirouš

9.10.2009 11:50| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist