Největší obchodník s ojetými vozy slaví 25 let

Před 25 lety začala společnost AAA AUTO nabízet motoristům ojeté vozy v České republice. Nyní je největším obchodníkem s ojetinami ve střední Evropě.

Společnost AAA AUTO je tu už rovných 25 let. Nikdo z nás, kdo jsme chodili v devadesátých letech okolo malého autobazaru v jedné zatáčce v Praze 8, asi tehdy vůbec netušil, kam to tato firma dotáhne. Za dobu své existence totiž obsloužila již 1,9 milionu zákazníků výkupu a prodeje a letos na podzim plánuje atakovat hranici dvou milionů!

Během čtvrt století firma rapidně rozšířila síť svých poboček na současných 40 ve 4 zemích střední a východní Evropy, kde zaměstnává celkem 2300 lidí. Prostřednictvím exportu AAA AUTO rozšířilo svou působnost i do západní Evropy.

Jak šel čas
Název a značka společnosti AAA AUTO vznikl v devadesátých letech kvůli řazení firem v telefonních seznamech a katalozích firem podle abecedy. Marketingovou techniku se třemi „A“ v názvu později převzala řada jiných společností, jako například taxislužby, obchodníci s realitami nebo spotřebním zbožím.

V roce 2012 AAA AUTO obnovilo prodej pod ikonickou českou značkou Mototechna. O necelé dva roky později vznikla značka Mototechna Premium, kde zákazníci najdou prémiové vozy různých značek, jako je hybridní Fisker Karma nebo terénní kabriolet Mercedes-Benz G500. Mototechna prodala od svého znovu uvedení na trh na 30000 aut!


S rozvojem internetu a marketingových technik se firma stala průkopníkem v oblasti telemarketingu a webové prezentace ojetých aut. V současné době realizuje až 90% transakcí s vozy díky internetu a mobilním telefonům, prostřednictvím kterých probíhá většina komunikace se zákazníky.

Sledování trendů vedlo i k otevření specializovaných off-road center. Společnost AAA AUTO tak reagovala na stále rostoucí zájem o vozy typu SUV a off-road. Zákazník hledající právě v tomto segmentu má tak situaci o poznání lehčí. Na prodejní ploše pak naleznete například sekci věnovanou rodinným MPV, domácím vozům Škoda, značce Ford, levným vozidlům a podobně.

Od prodejní buňky k fabrice na ojeté vozy
„Na začátku devadesátých let se pro nás otevřel svět a tenkrát se zdálo, že s trochou vůle lze dokázat vše. Náš autobazar na svém začátku měl jen malou prodejní buňku, majitele a jednoho prodejce, kteří zákazníkům nabízeli auta doslova po jednotlivých kusech. Tenkrát se vše teprve rozvíjelo a například zřízení telefonní linky byl proces na několik měsíců. Proto tehdejší majitel natáhl telefonní dráty ze sousedního domku a telefonní připojení si pronajímal od souseda,“ vzpomíná generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová.

„Pro potřeby klientů  jsme již v roce 1998 zřídili Call centrum v Praze, což byl v prodeji ojetých vozů naprostý unikát nejen na území České republiky, ale i v celé střední Evropě,“ dodala Topolová, která byla jeho zakladatelkou. Pod jejím vedením se Call centrum stalo nejmodernějším a největším ve svém oboru v regionu. Call centrum nyní zaměstnává přes 200 operátorů, kteří z Prahy a Ostravy obsluhují hovory a e-mailovou komunikaci nejen pro Českou republiku, ale také pro Slovensko, Polsko a Maďarsko.

Společnost AAA AUTO jako první nabídla zákazníkům v České republice možnost výkupu za hotové, aniž by museli zdlouhavě čekat na prodej v rámci tzv. komise. Postupně zavedla i řadu dalších služeb, které do té doby na trhu ojetin chyběly, jako je možnost pořízení auta na splátky, mobilní výkup, možnost výměny vozu za jiný nebo garance legálního původu vozidla.

Rozvoj společnosti za čtvrt století zaznamenal velký skok stejně jako poptávka a přání klientů. Například nynějšímu propracovanému výkupnímu procesu v AAA AUTO se dokáže jiný obchodník jen těžko přiblížit. Díky tomu je i vysoké procento vozidel, které společnost odmítne vykoupit z důvodu zjištění nějaké podstatné vady. Kde jsou doby, kdy byl v autobazaru jeden zaměstnanec. Dnes má specialisty výkupu, předprodejní přípravy, techniky, logistiky, prodejce a řady dalších profesí.

Od začčátků společnosti se změnilo opravdu hodně. Co se za léta však nezměnilo, je obliba vozů značky Škoda, které uplynulé čtvrt století i dnes patří mezi nejoblíbenější ojetiny na českém trhu. Zatímco například v roce 1997 byl nejoblíbenější Favorit, o pět let později už seděla na trůnu ojetin Felicia. V roce 2007 pomyslné žezlo převzala Fabia, která ho až v loňském roce těsně přenechala modelu Octavia.

Firma AAA AUTO za čtvrt století své existence významně ovlivnila trh s ojetými vozy nejen v České republice, ale i ve střední Evropě. Málokdo ví, že vyvíjí nemalé aktivity ve snaze zprůhlednit trh s ojetinami, bojuje proti stáčení tachometrů a upozorňuje na legislativní chyby, které komplikují život nejen obchodníkům s ojetými vozy, ale i motoristům snažícím se pořídit kvalitní ojetinu.

19.1.2017 6:38| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist