Nejlevnější auta na českém trhu

Ať si kdo chce říká co chce, třeba že českém trhu není pro mikrovozy kupní síla, malá auta zažívají comeback. A může za to Škoda Citigo.

Kdyby byly karty rozdány jinak a nejprve se objevil Up! Od Volkswagenu a klon od Seatu, tedy dříve než zástupce naší tuzemské značky, asi by se nic s prodeji na našem trhu nic moc nedělo. Jenže Škoda Citigo je tady jako první, a navzdory zlým jazykům, kteří ji předpovídaly neúspěch, obrací pozornost nejen sama na sebe, ale vůbec na veškerá malá městská auta.

Trh s miniauty se začíná hýbat a my z toho máme v redakci radost, vážně. Důvodů je několik – malá auta mají nízkou spotřebu a tak zbude víc benzínu na naše sportovní ježdění (to kdyby měly světové zásoby dojít opravdu už příští rok na podzim).

Díky kompaktním rozměrům se s nimi lépe jezdí ve městě a nezabírají tolik místa na parkovištích jako třeba SUV. V neposlední řadě sou levná, což znamená, že pokud utratíte méně peněz za auto na každý den, můžete o to víc investovat do nějakého vysloveně víkendového stroje pro řidičské kratochvíle. A protože peníze jsou vždy až na prvním místě, tady je přehled těch nejlevnějších a nejlepších aut, která můžete na našem trhu koupit.Nejnovější (český) přírůstek do kategorie malých vozů je tedy Škoda Citigo. Na trhu se vyskytuje v tří nebo pětidveřovém provedení s litrovým motorem ve dvou výkonových variantách. Slabší má výkon 60 koní a silnější 75, ale to my už dávno víme. Při hledání nejlevnější základní ceny narazíme na „třídvířko“ ve výbavě Aktive za 179 900 Kč. S airbagy, ABS a … to je vlastně všechno, chybí rádio i centrální zamykání, za to je třeba si připlatit. Totiž zabrousit do specifikace Ambition, která za 194 900 Kč nabídne ESP, lakovaná zrcátka nebo elektrické stahování oken.
Nejvyšší výbava Elegance (209 900 Kč) má oproti té předchozí, rádio Funky s podporou MP3 nebo elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka. Pětidveřový model je pak v nabídce s desetitisícovým příplatkem.

Škoda Citigo fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Škoda Citigo fotogalerie

Zákazníci si mohou kromě výbavy připlatit také za čtyřletou záruku s omezením na šedesát tisíc kilometrů, to Omlazený model z kolínské TPCA, Toyota Aygo, se chlubí přívlastkem „nejlevnější s klimatizací“ a nutno říct, že právem. S aktuálním cenovým zvýhodněním 60 000 Kč stojí základní Base Cool rovných 169 000 Kč. Pod kapotou má sedmdesátikoňový litrový motor. Ve výbavě je již zmíněná klimatizace, autorádio, ABS. Za příplatek dvaceti tisíc korun nabídne Terra boční airbagy, centrální zamykání, lakovaná zrcátka nebo kožený volant.

Akční model Czech Edition je k dispozici výhradně s pěti dveřmi a manuální převodovkou. Vejde se pod dvě stě tisíc korun, ve standardu má metalický lak či LED pro denní svícení. Připlatit už si pak můžete pouze za disky z lehkých slitin, systém řízení stability (10 000 Kč) nebo mlhovky (5000 Kč). Záruka? Prodloužení na pět let s omezením do 160 000km si Toyota cení na 7490 Kč.Nový Renault Twingo s motorem o objemu 1.2 litru a výkonem 75 koní startuje s cenovkou 164 900 Kč. Výbava Access zahrnuje centrál, ABS, čelní airbagy, bočních airbagy. Klimatizaci a elektrický posilovač nabízí až výbava Trend za třicetitisícové navýšení ceny. I ve střední výbavě chybí rádio, to můžete pořídit buď za příplatek 7500 Kč nebo skočit po vrcholné verzi Dynamique s otáčkoměrem, elektricky vyhřívanými zrcátky. Připlatit si u Renaultu můžete za metalízu (9300 Kč), ESP (8100 Kč), automatickou klimatizaci (10100 Kč) nebo stylový polep střechy (5500 Kč). Prodloužená záruka na čtyři roky s omezením na 60 000 km stojí 4990 Kč, s rozšířením na pět let či 80 000 kilometrů je za 7490 Kč.

Kia Picanto prošla modernizací a je v nabídce se dvěma motorizacemi – litrovým tříválcem o výkonu sedmdesáti koní nebo čtyřválcem o objemu 1.25 litru s výkonem šestaosmdesáti koní. Akční cena základní verze Active činí 184 980 Kč, Kia ale nabízí i speciální verzi Edition 1 za 189 980 Kč.
Nejzákladnější varianta disponuje airbagem řidiče a spolujezdce, boční airbagy, ABS. Tím výbava veskrze končí. Edition 1 se pak zdá jako volba rozumu, za malý příplatek nabízí centrální zamykání, rádio se čtyřmi reproduktory, palubní počítač a elektrická okna. V příplatcích pak objevíme metalický lak za 9000 Kč, manuální klimatizaci za 10 000 Kč. Záruka je standardně na sedm let či 150 000 kilometrů na auto, první tři roky bez omezení kilometrů.

Než ji zcela nahradí nová generace, je tady Fiat Panda Classic za akční cenu. S motorem 1.2l o výkonu 68 koní. Se symbolicky jedinou výbavou Classic přijde na 154 900 Kč. Standardní výbavou je ABS, airbag řidiče a spolujezdce a centrální zamykání. Rádio je za příplatek 8500 Kč, klimatizaci si Fiat cení na 15000 Kč, ESP na 7900 Kč.

Kosmicky vyhlížející Chevrolet Spark můžete koupit za akční cenu 162 900 Kč. Pohání ho litrový čtyřválec s výkonem 68 koní, ve standardu má šest airbagů, ABS a přípravu pro autorádio. S výbavou Plus 1.0 Edice 100 získáte elektricky ovládaná okna, manuální klimatizaci a rádio s přehrávačem MP3. Tuto variantu u Chevroletu nacenili na 187 900 Kč. Pod dvě stě tisíc korun se ještě vejde výbava LS, která má zrcátka a kliky v barvě vozu a mlhovky. Připlácí se pak jen za stabilizaci ESC (5000 Kč), jinou barvu než bílou a červenou (10000 Kč). Standardní je pětiletá záruka do ujetí 120 000 kilometrů.Modernizovaná stosedmička, tedy Peugeot 107, se prodává od 180 000 Kč. S litrovým motorem 68 koní, trojicí dveří a výbavou Access dostanete v základu airbag řidiče a spolujezdce, ABS, denní diodová světla. Za příplatek můžete pořídit autorádio, ESP i boční airbagy. To už se ale vyplatí výbava Active, která za 205 000 Kč obsahuje centrální zamykání, elektrická okna, rádio, klimatizaci a mlhovky. Vrcholná výbava Envy je k mání pouze v pětidveřové variantě a za 220 000 Kč přidává zrcátka a kliky v barvě, otáčkoměr a výklopná zadní okna. ESP je za příplatek u všech verzí za 9500 Kč, stejné je to u bočních airbagů (6000 Kč) a hlavových airbagů (12000 Kč).

DOPORUČUJEME: Srovnání ojetin – tři malé sedany do 150 000 Kč

Peugeot nabízí rozšíření záruky na tři, čtyři nebo pět let a to na šedesát nebo sto tisíc kilometrů. Ceny pak jsou následující: 3 roky za 3672 Kč, respektive 4816 Kč do 100000 kilometrů, 4 roky za 4319 Kč nebo 5760 Kč s rozšířeným limitem. Za pětiletou záruku pak u Peugeotu necháte 5395 Kč v případě šedesáti tisíc kilometrů nebo 6480 Kč v případě sta tisíc kilometrů.

Suzuki Alto má litrový motor se třemi válci a výkonem 68 koní, síla jde na kola přes pětistupňovou převodovku. Výbava je celkem široká a tomu odpovídá i základní cena 194 900 Kč.

Nový Ford Ka sem tak trochu nepatří, je „už moc“ velké a dospělé auto ve srovnání s našimi ostatními adepty. Určitě do výběru ale náleží zajímavou cenou, akční nabídka za specifikaci Trend je 179 990 Kč.

Hyundai nás baví. Hlavně tím, že se teď nejmenuje „hjundaj,“ ale „huindé.“ Je tady Hyundai i10 jako základ nabídky a jeho startovní cena 189 990 Kč. Konkrétně jde o verzi s řadovým čtyřválcem o objemu 1,1 litru s výkonem 69 koní ve výbavě Start.
Ta nabízí například kromě základních životně důležitých nutností ABS, airbag řidiče, Isofix, imobilizér. Za bohatší specifikaci Classic zaplatí zákazníci navíc deset tisíc korun. V ceně auta je záruka na pět let bez omezení kilometrů, pět let asistenčních služeb a také pětiletá lhůta kondičních prohlídek.

Jaké z těchto aut je tedy nejlepší? Podívejte se na naše testy a udělejte si představu sami, nám šlo dneska o cenu. Dokud se situace nezmění, tak cenově nejvýhodnější malé auto na českém trhu je Fiat Panda Classic. Že je to v podstatě už dosluhující exemplář? Dobrá, tak další v pořadí je Chevrolet Spark.

3.3.2012 3:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist