Nahé Iso Bizzarrini A3C Corsa (1965): nejdrsněji vypadající starý supersport je na prodej

Nýtovaná hliníková karoserie bez laku a americký vidlicový osmiválec o výkonu 454 koní ve stroji vážícím jen 1089 kg. Tahle věc může být nyní i vaše.

Říkat o autech, že mají koule anebo že jsou sexy, případně pronášet cosi o tom, jak jsou mužná, poněkud zavání latentní homosexualitou, nicméně při pohledu na fantasticky vypadající Iso Bizzarini A3C Corsa se dá podobným projevům jen stěží ubránit.

Tento konkrétní kousek byl postaven ke konci roku 1965 a vzápětí byl exportován do Kalifornie, kde zůstal až do roku 2002. Pak se auto vrátilo do Evropy a bylo podrobeno důkladné renovaci respektující jeho původní konstrukci stavěnou s ohledem na nízkou hmotnost.

Ručně vyrobená hliníková karoserie s viditelnými nýty a i některými svary mezi jednotlivými panely zůstala bez laku, přičemž A3C i díky využití aluminia váží pouze 1089 kg. Přední nezávisle zavěšená kola doplňuje zadní náprava typu De Dion, zatímco vpředu i vzadu najdete kotoučové brzdy.

Protože tento vůz vychází z modelu Bizzarrini 5300 GT Strada, také zde najdete upravený vidlicový atmosférický osmiválec značky Chevrolet. Má objem 5,3 litru a původně měl 477 koní, kvůli spolehlivosti však byl jeho maximální výkon nepatrně snížen na 454 koňských sil. Navzdory tomu tohle auto disponuje 417 koňmi na tunu, umíte si proto asi představit, jak tenhle přes padesát let starý stroj asi jede.

Jen pro pořádek připomínáme, že za návrhem tohoto automobilu stojí fenomenální Giotto Bizzarrini, který nejdříve pracoval pro Alfu Romeo, aby se pak posléze stal šéfinženýrem Ferrari, kde navrhl a postavil legendární 250 GTO. Po sporu s Enzem Bizzarrini od Ferrari odešel a začal pracovat právě pro další italskou značku Iso s cílem pokořit maranellskou manufakturu.

Ale zpátky k A3C Corsa. Momentálně je vůz v Británii, konkrétně u společnosti DK Engineering, která vám ho ráda prodá, s cenovkou nicméně posloužit nemůžeme. Firma vám ji diskrétně prozradí na dotaz, předpokládáme ale, že laciná záležitost to nebude. „Obyčejné“ Bizzarrini 5300 GT Strada s výkonem 370 koní prodala aukční síň Sotheby’s v roce 2013 za téměř 700 tisíc dolarů.


zdroj: dkeng.co.uk

10.2.2016 2:20| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist