Může legalizace kradených aut vyřešit novela?

Ano, může... jak legalizace a machinace, tak přetáčení kilometrů. Ovšem chybí důsledná kontrola pravosti dokladů.

Podle všeho by se měly blížit zlé časy všem podvodníkům s auty a zlodějům. Novela zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích by měla zabránit podvodům s ojetými automobily. K nejvážnějším problémům patří legalizace kradených aut dovezených ze zahraničí na území České republiky a přetáčení kilometrů.

Znění novely zákona bude projednáno ve středu 16. ledna 2013 (takže pokud jste se k článku dostali po tomto datu, možná už je opět všechno jinak) v Hospodářském výboru Poslanecké sněmovny ČR.Máme tedy legislativní všelék na podvody s auty? No, evidentně ne, bohužel, podle odborníků však v novele chybí návrh opatření, které by zamezilo přihlašování vozidel na padělané nebo pozměněné doklady. Úředníci by měli mít povinnost a prostředky kontrolovat pravost a originalitu těchto dokumentů.

Jedním z cílů novely zákona č. 56/2001 Sb. je řešit problém automobilové kriminality. K tomu by mělo přispět především napojení českého Centrálního registru vozidel na evropské informační rozhraní Eucaris. Čeští úředníci tak budou moci nahlížet do registrů všech zapojených evropských zemí. Díky tomuto opatření by tak bylo možné ověřit, zda automobil určený k evidenci v ČR není v zahraničí nahlášený jako kradený nebo jinak závadový. Legalizace kradených aut na našem území by se tak měla výrazně snížit.Novela zákona má rovněž řešit stáčení kilometrů na měřičích ujeté vzdálenosti, které způsobuje nekalé navyšování cen ojetých automobilů. Navrhovaná změna klasifikace přetáčení kilometrů z přestupku na trestný čin však podle odborníků nepředstavuje systémové řešení této problematiky.

Přetáčení kilometrů by se mělo podle názoru expertů řešit komplexnějším způsobem. Ujeté kilometry by mohly být pravidelně evidovány na stanicích technické kontroly či dalších místech a on-line zaváděny do Centrálního registru vozidel, ze kterého by si kupující ojetých aut mohli nechat udělat výpis.

No, tak tohle je sice teoreticky dobrý nápad, ale v reálu? Každý měsíc na STK? A kolik by taková návštěva stála? Tohle jako ta správná cesta pro zamezení přetáčení tachometrů nevypadá… Nebo máte jiný názor?

Autoweb.cz, zdroj Iris Dent

15.1.2013 9:20

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist