autoweb.cz > Autobazary a vše o ojetých autech > Mototechna prodala již 35 000 zánovních vozů
Mototechna prodala již 35 000 zánovních vozů
Mototechna jako první využila mezery na trhu a poptávku zákazníků po zánovních automobilech dokázala využít pro vybudování zcela nového segmentu v rámci skupiny AAA AUTO. Že to byl velmi dobrý tah, je dnes již zcela jisté. Vždyť zájem o zánovní vozy stále roste.
„Když jsme se rozhodovali, jak uvést na trh samostatný segment zánovních vozů, měli jsme šťastnou ruku při výběru nostalgicky známé značky Mototechna, kterou jsme právě v té době získali. Značku si lidé pamatují ještě z dob komunismu, kdy byla symbolem pro nedostatková nová auta a dlouhé fronty s žádankami o automobil. Komunikaci jsme kromě nostalgie postavili také na kontrastu – u nás se fronty samozřejmě nestojí, nemusíte se zapisovat do pořadníku. Prostě si vůz vyberete a za pár hodin s autem odjíždíte,“ uvádí generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová.
Mototechna funguje v České republice i na Slovensku a za pět let prodala již 35 000 automobilů s parametry blízkými novým vozům, ale cenou i o 40% nižší. Průměrná cena automobilu prodaného v Mototechně činí 407 000 Kč. Nejčastěji se v Mototechně prodávají modely Škoda Fabia či Octavia a Hyundai i30.
Nejžádanější automobily jsou ve variantě hatchback, s benzinovým motorem, manuální převodovkou a v bílé barvě. V nabídce je 1 000 aut různých značek a prodejce bezplatně doveze zákazníkovi automobil na kteroukoliv z 21 poboček. Na rozdíl od dealerů nových aut z Mototechny odjíždíte v novějším voze během pár hodin a nečekáte několik měsíců, než se automobil vyrobí.
Nově značka poskytuje firemním klientům při nákupu vozů do 2 let stáří flexibilní variantu operativního leasingu s kalkulací zůstatkové hodnoty a možností odkupu po doplacení úvěru. Nový produkt Puzzle je nabízen ve spolupráci s Českou spořitelnou.
„Abychom si zajistili dostatečný přísun kvalitních zánovních ojetin, spolupracujeme s řadou dealerů, leasingovými společnostmi a dalšími firemními zákazníky. Díky partnerství s nejvyšší fotbalovou soutěží jsme navázali spolupráci v oblasti výkupu a prodeje vozů nejen s kluby, ale i s jejich partnery,“ doplnila Topolová.
Přesně před rokem se největší prodejce ojetých automobilů spojil s nejvyšší fotbalovou ligou, nyní HET ligou, a kluby a funkcionáři tak mají k dispozici pravidelně přes 100 vozů různých značek a modelů. Celkem se jich již v rámci spolupráce s fotbalem „protočilo“ na 270.
Za rok spolupráce kluby najely s auty z Mototechny v celkové hodnotě 180 milionů korun již více než dva a půl milionu kilometrů. Nejvíce najezdil klub FC Vysočina Jihlava s téměř 200 000 km, nejméně naopak FK Mladá Boleslav s necelými 60 000 km.
Značka po fotbalu podpoří i závodníka a armádního sportovce Lukáše Kvapila, který se v rámci týmu South racing v lednu příštího roku vydá na slavnou Rallye Dakar. Pod taktovkou dakarského motocyklového závodníka, vojáka z povolání a držitele ocenění Fair play Lukáše Kvapila vyrazí do Jižní Ameriky i doprovodná skupina speciálně upravených vozů Ford Ranger z Mototechny.
„Jsem moc šťastný, že mi právě společnost Mototechna pomohla při přestupu z jedné stopy na čtyři kola. Je to nejextrémnější závod a pro mě je velmi důležité mít zázemí společnosti s letitou zkušeností. Naše vozy jsou výjimečné tím, že se jedná o sériové provedení se základní úpravou. Jsem značce plně oddaný a věřím, že se díky ní dostaneme až do cíle,“ vysvětlil Lukáš Kvapil.
O rok později se chce postavit na start s ostrým závodním vozem. Zda půjde o zcela novou stavbu nebo využije automobil z Mototechny, s nímž nyní pojede Dakar jako doprovod Tomáše Ouředníčka, se ještě neví. Stejně jako v případě závodního speciálu, i za doprovodný automobil byl zvolen Ford Ranger, s nímž má tým South racing již zkušenosti.
1 | Škoda Fabia |
2 | Hyundai i30 |
3 | Škoda Octavia |
4 | Škoda Rapid |
5 | Dacia Duster |
6 | Škoda Yeti |
7 | Kia Ceed |
8 | Renault Megane |
9 | Nissan Juke |
10 | Kia Sportage |