Monstrum požírající plastové panely? Ne, jde o sofistikovanou regulaci dopravy

Jak pracovat s provozem a dopravou ve špičce? Někde (třeba u nás) v zásadě nijak efektivně, naopak jinde (za mořem) velmi rychle mění schéma jízdních pruhů. Klidně na mostě.

Jako Češi jsme hrdí na spoustu věcí, tak třeba Jardou Jágrem počínaje a plzeňským pivem konče – s trochou nadsázky, samozřejmě že máme i „vážnější“ záležitosti k prezentaci, vědecké kapacity, světové vynálezy, lékaře s mistrovskými schopnostmi ve svém oboru a tak dále.

Nicméně ohledně dopravy na tom nejsme nijak dobře. Stačí se podívat na cenu výstavby dálnic nebo na tempo jejich realizace a rázem se můžeme tak trochu stydět. A nejde jen o to, jde o logiku provozu obecně – je zácpa? D1 stojí a nic s tím nepohne. Zácpa na německé dálnici? Otevře se krajnice a rázem je zde cesta třeba pro pět nebo šest souběžných pruhů. Anebo tady máme americký způsob přehazování směrů v jednotlivých pásech, čímž se dostáváme k meritu věci.

Někde jsou pruhy namalované na silnici a to, že ráno vedou čtyři do města a dva ve na večer je tomu naopak se řeší semafory. Jinde, jako třeba na známém mostě Golden Gate, mají unikátní vozidlo, které funguje tak trochu jako jezdec na zipu u kalhot a jednoduše, ovšem efektivně, schéma jízdních pásů mění.

22.3.2017 2:01

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist