Mitsubishi prezentuje v Ženevě závoďák, je to nový Lancer Evolution?

Otázka je jednoduchá - s jakými novinkami přijelo Mitsubishi na ženevský autosalon a mají se příznivci tradiční ostré japonské čtyřkolky začít radovat?

Otázka je jednoduchá a odpověď ještě jednodušší. Ehm, ne. Tedy ne, Mitsubishi nepředstavuje nový Lancer Evo a tak jeho příznivci nemají důvod k radosti. Nicméně značka o rally mluví, i o nově nasazeném autě, ale jde o jiný model.


Do terénních závodů posílá automobilka model Outlander PHEV. Jak říká tisková zpráva, tak „MMC je dlouhodobě přesvědčena o přínosech motorsportu za účelem zdokonalování standardních sériových vozů; slavné dny Dakarské rally a závody světového rallyového šampionátu (WRC) jsou pro Mitsubishi již dávnou minulostí.

Nicméně správný přístup MMC, zejména pak na poli průkopnických technologií, dokládají úspěchy pokrokového závodního elektromobilu i-MiEV Evo v závodu do vrchu Pikes Peak.“ Paráda, nicméně návrat k původním konceptu se tedy (snad pouze zatím) nekoná a značka se evidentně bude věnovat terénním rally než že by plánovala návrat Eva v jeho tradiční formě. Co tady máme dál?

Koncepční vůz Concept AR (zkratka pro „Active Runabout“), koncept AR nabízí prolnutí kategorií a technologií – architektury SUV/MPV, lehkého hybridního systému pohonu (tzv. „mild hybrid“). Tedy jde o jakýsi kříženec kříženců? Concept AR o je dlouhý 4350 mm, svými ostře řezanými křivkami celkem vybočuje z obvyklých konvencí na trhu a akcentuje přednosti funkčních vozů MPV, k čemuž napomáhá mj. vysoká poloha za volantem, výrazné tvary předních partií, vysoko umístěná maska chladiče se světlomety, které jakoby obepínají vůz, velké ochranné kryty ve spodní části vozu či nápadně vytažené podběhy kol. A současně navazuje i na tradice vozů SUV svým dlouhým rozvorem, zavalitými proporcemi předních partií, technicky pojatým tvarem okenní linie, štíhlou maskou chladiče se směle pojatou diamantovou texturou, nebo třeba průduchy ventilace začleněnými do zadních sloupků, kde napomáhají snížit aerodynamický odpor.

Concept GC-PHEV (tj. „Grand Cruiser“) byl poprvé představený v listopadu 2013 na 43. ročníku autosalonu v Tokiu a je další generací klasického plug-in hybridního SUV s permanentním pohonem všech kol. V duchu tradice Mitsubishi s pohonem všech kol prezentuje současnou představu společnosti o „velkém, robustním a výkonném voze, schopném hýčkat celou posádku maximální bezpečností na cestách jakéhokoli typu (kde to povoluje zákon), ať již v práci či ve volném čase, a samozřejmě co nejohleduplněji k životnímu prostředí.“

Concept XR-PHEV (to znamená „X (cross) over Runner“) je další generaci crossoveru nižší střední třídy (segment C) využívajícího plug-in hybridní elektrický pohon (PHEV) Mitsubishi Motors pohánějící přední kola a spojujícího funkčnost vozů typu SUV se sportovním designem kupé – a neomylně ztělesňuje potěšení z jízdy s nízkým dopadem na životní prostředí.

4.3.2014 2:01| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist