autoweb.cz > Mitsubishi > Mitsubishi Outlander > Mitsubishi Outlander oslavuje patnácté výročí
Mitsubishi Outlander oslavuje patnácté výročí
Stávající zákazníci znají Outlander i díky velmi úspěšné variantě PHEV, která představuje celosvětově nejprodávanější hybridní vůz s technologií Plug-in.
Na vlně crossoverů
Z pohledu prodejních objemů představoval model Outlander pro Mitsubishi Motors Corporation (MMC) vždy důležitou roli, což však platí i pro jeho samotný koncepční význam, kdy každá ze tří generací postupně otevírala nové brány, nejen pro společnost MMC jako takovou, ale i pro celé odvětví.
První generace: Vytvoření nového pojmu „crossover“ – poprvé v odvětví (koncept „ASX“ z roku 2001 – Studie „ASX“ představená v roce 2001 na autosalonu v Detroitu – předchůdce Outlanderu první generace, v Japonsku „Airtrek“.
Druhá generace: Flexibilní globální architektura MMC označovaná jako „Project Global“, určená pro segmenty C/D (2005). Třetí generace: Elektrický pohon MMC typu Plug-in hybrid (Outlander PHEV v roce 2012). Tuto klíčovou roli si Outlander udržel, a tak na podzim 2015 v rámci modelového provedení 2016 představil novou vizuální identitu MMC, označovanou jako „dynamický štít“ (Dynamic Shield).
SUV + elektrický pohon
Neméně strategická je vedoucí úloha modelu Outlander v rámci produktového plánování Mitsubishi Motors, v současnosti i do budoucna. Společně s uvedením výrazně přepracovaného nového Outlanderu (MY16) přibližně před rokem zahájila MMC novou produktovou ofenzivu na nejbližší období s klíčovým postavením vozů typu SUV (malých, středních i velkých), včetně nabídky provedení s pohonem Plug-in hybrid nebo s čistě elektrickým pohonem (v závislosti na konkrétním trhu a modelu), s jasně rozpoznatelnou tváří díky markantnímu designovému jazyku, s japonským řemeslným zpracováním interiéru i exteriéru na potvrzení staronového důrazu na kvalitu značky, příslušející úspěšné 99leté historii a dědictví Mitsubishi.
***
- Vyrobeno více než 300 000 vozů 1. generace (uvedení v Evropě/MME34 na jaře 2003 – v tomto regionu prodáno 45 000 vozů)
- Vyrobeno více než 600 000 vozů 2. generace (uvedení v Evropě/MME34 počátkem roku 2007 – v tomto regionu prodáno cca 145 000 vozů)
- Vyrobeno 598 125 vozů 3. generace (do konce srpna 2016), vč. varianty PHEV (uvedení v Evropě/MME34 na podzim 2012)
- Nejdůležitější trojice globálních trhů současné 3. generace modelu Outlander (celkové prodeje do srpna 2016): Evropa (včetně Ruska a Ukrajiny) 260 000 vozů, Severní Amerika 82 000 vozů, Severní Asie 65 000 vozů
- Nejdůležitější trojice evropských trhů (MME34, tj. mimo Ruska a Ukrajiny) současné 3. generace modelu Outlander (celkové prodeje do září 2016): Velká Británie 34 227 vozů, Nizozemí 26 607 vozů, Izrael 21 602 vozů
Tisková zpráva – Mistubishi