Mitsubishi Outlander (2015) po faceliftu: První dojmy

Třetí generace japonského SUV prodělala již druhý, na pohled vetší facelift. Co všechno je nové?

Mitsubishi Outlander třetí generace, který je na trhu od roku 2012, prošel nyní již druhým faceliftem, ačkoliv sama automobilka o změnách hovoří jako o víc než jen obyčejném faceliftu. Celkem totiž na voze proběhlo více než 100 změn, aby inovované auto bylo ještě konkurenceschopnější.

Segment SUV totiž stále roste, letos dosáhl téměř 17% podílu na českém trhu ze všech automobilů, Outlanderů pak automobilka letos plánuje prodat 400 z celkových 2550 prodaných vozů. Pojďme se tedy hezky popořadě podívat na to, co je nového.

Zvenku si na novém Mitsubishi Outlander všimnete především zásadně přepracované přídě. Koncept nazvaný Dynamic Shield tvarem předního nárazníku odkazuje na předchozí modely Pajero, nové jsou LED světlomety, mřížka chladiče, rámečky mlhovek a dokonce i přední blatníky.

Vzadu proběhly také výrazné změny, opět tu je použita technika LED světel, která se zbavila falešných segmentů na víku kufru a jsou nyní o mnoho vkusnější, jiný je tudíž i obklad víka kufru a samozřejmě také nárazník. Zboku si pak všimnete výrazné prahové lišty a nového designu kol. Vlivem všech těchto změn je nové Mitsubishi Outlander o 40 mm delší.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

V paletě barev pak původní barva Copper Metalic uvolnila místo novému odstínu Brown Metalic.

Uvnitř je nejvýraznější změnou nový volant s piánovým dekorem, chromovanými detaily a kvalitnější kůží, navíc nově vyhřívaný. Taktéž palubní deska je nově obložena dekorem lakované dýhy, nové jsou i materiály na sedadlech a tužší jsou i jejich bočnice.

Kůží je čalouněná i kaplička přístrojů, loketní opěrka je měkčená, nově tu najdete zpětné zrcátko s funkcí automatického zatmavování a ve verzích bez střešního okna je ve stropě k dispozici schránka na brýle.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Zhruba třetina z celkové stovky změn je věnována snížení hlučnosti – v oblasti aerodynamického a valivého hluku, zvuku motoru či rezonance dveří. Čelní sklo má nyní vrstvu protihlukové fólie, přepracování se dočkal i podvozek. Tužší jsou nápravnice a zavěšení kol, dynamický tlumič vibrací na přední i zadní nápravě dále potlačuje nepříjemné pazvuky, lehce byla vyztužena i karoserie a jinak nastavený je také posilovač řízení. Subjektivně je nutno uznat, že nejvýraznější změnou na inovovaném Outlanderu je právě výraznější potlačení hluku.

Z technického hlediska se také změnila spousta věcí. V nabídce zůstává jedna zážehová a jedna vznětová jednotka – 2.0 MIVEC o výkonu 150 koní při 6000 ot./min. a točivém momentu 195 Nm při 4200 ot./min., resp. 2.2 DI-D s parametry 150 koní při 3500 ot./min. a 380 Nm v rozmezí 1750 až 2500 ot./min. Benzínový motor je spárovaný pouze s pětistupňovou manuální převodovkou, turbodiesel nabízí jak šestistupňový manuál, tak automat o stejném počtu stupňů. Automatická převodovka však disponuje o 20 Nm nižším točivým momentem, zato nepatrně lepším průběhem (od 1500 do 1750 ot./min.).

Obě jednotky nyní splňují emisní normu Euro 6b, turbodiesel i díky zásobníkovému katalyzátoru NOx, který se po naplněn vyčistí chemickou přeměnou pomocí složek paliva. Ke své funkci tedy nevyžaduje močovinu a také nezvyšuje spotřebu, čištění probíhá po dobu jen zhruba pěti sekund, kdy se obohatí směs. Emise NOx se tímto způsobem podařilo snížit z původních 147 mg/km na pouhých 29 mg/km, přičemž současná norma vyžaduje 80 mg/km.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Novinkou pro nejvyšší výbavu Mitsubishi Outlander je pohon všech kol S-AWC (Super All Wheel Control) inspirovaný technikou z Lanceru Evolution, který navíc disponuje elektronicky řízenou uzávěrkou předního diferenciálu. Ta kromě lepších schopností na kluzkém povrchu pomáhá stáčet auto do zatáček. Systém lze ovládat pomocí ovladače Multi-Select v režimech Eco, Normal, Snow a Lock, který narozdíl od ostatních podobných systémů neuzamyká přerozdělení točivého momentu v poměru 50:50 mezi nápravami, ale stále aktivně řídí distribuci točivého momentu.

Výbavové stupně jsou v nabídce tři – Intense, Intense+ a Instyle. Nejlevněji lze nové Mitsubishi Outlander pořídit s benzínovým motorem 2.0 MIVEC ve výbavě Intense a pohonem jen předních kol (navíc je to jediná možnost, jak tuto motorizaci získat) za 608 450,- korun, turbodiesel 2.2 DI-D ve výbavě Intense a s pohonem 4WD začíná na 733 850 Kč.

Z technologických hraček na palubě můžete vybírat nově adaptivní tempomat (ACC), udržování jízdního pruhu (LDW) či předcházení a zmírňování následků čelního nárazu (FCM). Připlácet pak lze už jen za metalický lak, a to rovných 14 000,- korun.

Pokud se podíváte do ceníku, zjistíte, že dočasně vypadla verze spalující LPG, která je díky přísnějším emisním limitům stále ve vývoji, ale k dostání bude, stejně jako hybridní verze PHEV, která plánuje příchod na konci tohoto roku. Navíc bude mít prodlouženou záruku na trakční akumulátor na 8 let/160 000 km.

4.9.2015 5:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist