Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D: Stále má co nabídnout

První jízda | vydáno 19. 6. 2017

Velikost textu: a a a

Celkové hodnocení:

  • Dynamika:
  • Chování na silnici:
  • Provozní náklady:
  • Praktičnost:
  • X-Factor:
  • Celkové hodnocení:

Optikou dnešní doby pseudoSUVček s malými kufry, poháněnými předními koly a malými motůrky vlastně už tak trochu přežitek, pro pravověrné řidiče naopak etalon a symbol jistoty. Aktuálně v unikátní edici.

Radosti

Poctivost, univerzálnost, jízdní vlastnosti

Starosti

Starosvětské charisma, signalizace bezpečnostních asistentů

Představovat Mitsubishi Outlander by bylo zbytečné, zbytečnější než pomyslné nošení dříví do lesa, model jako takový je na trhu od počátku tisíciletí a ani třetí generace není novinkou - pokud mne paměť neklame, tak poprvé byla představena v roce 2012 v Ženevě. Což také znamená, že auto svůj věk nezapře. A o věk, historický odkaz a rodokmen půjde také na dalších řádkách.

Ohledně Outlanderu opravdu nemá smysl moc co rozebírat, důležité je to, že automobilka Mitsubishi slaví v letošním roce sto let od zahájení výroby prvního auta a toto je edice, která jubileum připomíná. A přináší cenovou výhodu. 

Mimo finanční stránku věci jsou zde i vizuální detaily se záměrem podtrhnout styl auta, loga a emblémy "100 LET" najdete na několika místech exteriéru. K tomu přidejte už známý tvar vozu, charakteristické prvky, včetně masivní chromované masky a máte zde Outlander tak, jak ho znáte už několik let. Překvapení se nekoná, což můžete chápat také tak, že pokud něco funguje, není třeba to měnit.

Interiér

Co přináší balíček výbavy "100 LET" a s čím je třeba začít? Tak máme zde vestavěnou navigaci s dotykovou obrazovkou, zadní parkovací kameru, audiosystém s podporou DAB, Bluetooth handsfree jako ty funkční položky seznamu, a dále velurové koberce a prahové lišty s logem jako akcent na vzhled a styl.

K navigaci bych chtěl říct asi tolik, že její integrace do palubní desky připomíná druhovýrobně montované segmenty a ne sériově implantované díly, u kterých nepoznáte přechod mezi přístrojovkou a obrazovkou, tady nepůsobí pracoviště vpravo od řidiče tak celistvým dojmem. Na druhou stranu musím říct, že se navigace jednoduše ovládá a slušně funguje. 

Určitým způsobem staromódní jsou veškeré ovládací prvky auta, velká tlačítka v konfrontaci s dotykovými displeji konkurence působí archaicky, na druhou stranu já mám osobně takový přístup radši, je podle mne (a nejenom podle mne, ale i podle aktuálních průzkumů) bezpečnější než cokoli jiného.

Kufr? Ten je obrovský - místo původně zamýšlené pro třetí řadu sedadel nebylo sezením zaplněno, takže do zavazadelníku naložíte opravdu velkou hromadu kufrů, tašek či sportovního/pracovního vybavení. Nebo velké domácí mazlíčky. Nebo rovnou bicykl, sklopíte-li sedačky, aniž byste museli vyndavat kolo z vidlice.

Pohon

O pohon se stará 2,2litrový naftový čtyřválec s výkonem 150 koní a točivým momentem 360 Nm. Síla jde na všechna čtyři kola přes šestistupňovou automatickou převodovku, přičemž pohon všech kol lze nastavovat v rozmezí režimů Eco, Auto a Lock. Podstata je zřejmá už z jejich názvu, jde o jízdu zaměřenou na spotřebu, v automatickém režimu a se zamčenou čtyřkolkou.

Spotřeba

V jízdních režimech město - mimo město - kombinace by Outlander měl konzumovat 6,9 - 5,2 - 5,8 l/100 km, já jsem jezdil za víc, pohyboval jsme se se spotřebou mezi sedmi až deseti litry, nárazově jsem se dostal i nad desetilitrovou metu. Můj jízdní styl ale deklaruje piktogram Eco jízdy, ze kterého je zřejmé, že "na spotřebu" jsem skutečně nejezdil, spíše naopak, a je jasné, že odpovědnější řidič za volantem by se spotřebou uměl jistě řádně a lépe pracovat.

Ovladatelnost

Outlanderu lze vytknout leccos, například právě tu jeho staromódnost, nicméně nelze mu spílat za jeho jízdní vlastnosti. Automat sice řadí velmi uvážlivě, ale síla motoru je dostatečná na to, aby prošlápnutím plynového pedálu do podlahy získalo auto na svižnosti. Je tady řazení pádly pod volantem, které odpovědně funguje, pohon všech kol s maximem gripu a s odkazem na Lancer Evo, se kterým se Outlander drží své stopy.

Mitsubishi Outlander je velmi rychlým dopravním prostředkem, právě díky svému starosvětskému přístupu k jízdě. S autem lze jet velmi rychle, držet tempo a plynule překlápět volant zprava doleva a nazpět, míjet vrcholy zatáček. Náklony nejsou nijak nepříjemné, navzdory minimálnímu přenosu signálů od kol k řidiči je patrné, co se děje a dít bude, auto je čisté, přímé, nezáludné.

S jízdou souvisí i výbava "povinnými" elektrickými bezpečnostními asistenty, jedním příkladem za všechny může být hlídání jízdy v pruzích. Funguje, ale to pípání je otřesné. Stejně jako varování před nezapnutými pásy, čímž nechci naznačit, že bych jezdil nepřipoutaný a naříkal si na s tím související signály, ale že mám raději, pokud mne auto přivítá jinak než neustálým pípáním vždy, kdy do něj sednu a sáhnu po tlačítku zapalování. 

Verdikt

Závěrem se sluší připomenout, že akční výbava limitované edice 100 LET  zahrnuje navigační systém s dotykovým displejem, zadní parkovací kameru s projekcí na displej navigačního systému, audiosystém s podporou DAB (digitálního rádiového vysílání),  Bluetooth,  Hands Free sadu, multifunkční volant s ovládacími tlačítky pro ovládání rádia, přední i zadní luxusní velurové koberce limitované edice, prahové lišty vpředu i vzadu limitované edice a logo limitované edice na bočních sloupcích a pátých dveřích, a to vše v ceně 25000 Kč.

Jinak je Outlander dospělým autem, které umí všechno, co od velkého SUV čekáte, včetně jízdy v lehčím terénu, schopnosti přepravy velkého nákladu, s notnou dávku japonského stylu a charismatu. Cena vozu s daným motorem a převodovkou startuje lehce na devíti sty tisíci Kč a je, upřímně, tím, co může být pro někoho zásadním důvodem otočit se k Outlanderu zády a vyrazit ke konkurenci, která nabídne levnější alternativu, popravdě ale mnohdy méně vycizelovanou, komplexní a univerzální.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3
Zobrazit všechny fotografie

Pro mne je kontroverznější než cena vzhled odpředu, čistě subjektivně - nemám rád chrom, stejně subjektivní je moje dlouholetá obliba modelu Outlander, v rámci které bych si uměl představit, že zvolím SUV s diamanty ve znaku raději než o pár set tisíc levnějšího rivala s původem na korejském poloostrově. Za mne má Outlander stále co nabídnout, byť ztrácí v modernosti a mladistvosti, tak naopak exceluje v disciplínách, které může prověřit jen čas. Výrazy jako historický odkaz, tradice a rodokmen mu, v kontextu pohonu všech kol, jízdních vlastností, univerzálnosti na silnici i v terénu, nabývají zásadní rozměr.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivonafta
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Zdvihový objem (cm3)2268
Převodovkašestistupňová automativká
Poháněná kolavšechna čtyři
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)110/150 v 3200
Točivý moment (Nm)360 v 1500 - 2750 ot./min
0-100 km/h (s)11,6
Nejvyšší rychlost (km/h)119
Spotřeba paliva (l/100 km)5,8
Objem nádrže (l)60
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4695
Šířka (mm)1810
Výška (mm)1703
Rozvor náprav (mm)2670
Provozní hmotnost (kg)1640 - 1675
Zavazadlový prostor (l)667
Ceny
Základní cena modelu843 650 Kč
Základní cena test. verze903 650 Kč

Komentáře ke článku

Tento článek nikdo nekomentoval, buďte první.

Škoda Citigo na Masarykově okruhu: Stačí mrzký výkon k opravdové zábavě?

Říká se, že potřebujete alespoň 400 koní na to, abyste si pořádně užili Masarykův okruh v Brně, jinak je to utrpení. A co takhle mrzkých 60 koní litrového tříválce ve Škodě Citigo?

Škoda Citigo na Masarykově okruhu: Stačí mrzký výkon k opravdové zábavě?
JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Dobrý den, musí být vnější zpětné zrcátko, když je vnitřní? Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Stojí za pozornost?

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

© 2000 - 2017 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist