Mitsubishi L200 Double Cab 2.4 DI-D 181 k 5AT AWD (2016)

Pracovní dodávky s otevřenou korbou mají specifické určení a zaměření a pokud je neposunujete mimo pracovní segment tam, kam nepatří, fungují, jako třeba L200, velmi dobře.

  • Dynamika 6

  • Chování na silnici 6

  • Provozní náklady 8

  • Praktičnost 8

  • X-Factor 9

  • Celkové hodnocení 7.4

Radosti

Obratnost, agilita (v rámci kategorie)

Starosti

Omezená ložná plocha (u daného konkr. auta)


Vzhled L200 byl vždy trochu jiný, pick-up od Mitsubishi byl se svými organickými tvary zřetelně odlišný od konkurence typu Nissan Navara či Ford Ranger, a tento trend si drží i nadále, i když rivalové nejsou dnes už tak jiní tím, že se sami zaoblují, obrušují hrany a přibližují se více městskému člověku než aby zůstávaly ryze jako pracovní nástroje do nejhrubších podmínek. Jestli se vám L200 líbí nebo ne, to je otázka opravdu čistě směrem k soukromým preferencím, je to dodávka a jako taková asi jen stěží bude objektem smyslného zájmu, každopádně „ta naše“ se pyšnila víkem ložné plochy svažujícím se od zadních partií kabiny.

Interiér

Kabina je strohá tím způsobem, který se k autu tohoto charakteru hodí, takže si není na co stěžovat. Není nepohodlná, to je důležité, na dlouhých cestách nepodléhá tělo únavě, není problém střihnout si 600 km na jeden zátah a vystoupit z auta bez poškození páteře a polámaných končetin.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

I když nejde o interiér v pravém slova smyslu – musíte vystoupit z kabiny, abyste se na ložnou plochu dostali, tak to zmíním právě zde. Přes korbu bylo víko, které sice zabraňovalo tomu, aby vám nějaký nenechavec sahal po vašem soukromém majetku, bohužel víko omezovalo transportní a manipulační schopnosti. Nešlo zvednout nijak moc do výšky a díky němu nebylo možné naložit objemnější předměty. Třeba Ford Ranger to měl svého času vyřešené chytrou roletkou – vezeš harampádí, tak je roletka stažená, potřebuješ uzamknout korbu, přetáhneš roletku a hotovo. U Mitsubishi jde o kompromis, nebo spíše hendikep, který zbytečně jinak výtečné a schopné auto oslabuje.

Pohon

Motor by mohl mít víc síly… Ehm, jinak, motor má dost síly, ale turbodíra je občas patrná v momentech, kdy by jeden potřeboval razantní zátah bez prodlevy, v kombinaci s automatickou převodovkou vyžaduje vůz při rozjezdech určitou dávku trpělivosti.  Jinak dynamika slušná, jak na silnici, tak v terénu.

Spotřeba

Záleží na tom, jak s autem jezdíte, a teď není míněno rychle/pomalu, ale je podstatné, zda je ve hře pohon všech kol anebo brázdíte svět jen s hnanou zadní nápravou. Nicméně, my jsme jezdili v průměru se spotřebou lehce nad deseti litry nafty na sto kilometrů, terén a offroadové hrátky si vzaly samozřejmě víc paliva, naopak při dálniční cestě v řádech několika set kilometrů se průměrný apetit vozu ustálil na 8,6 l/100 km.

Ovladatelnost

Brzdy by mohly být masivnější, ale dá se na ně zvyknout, jízda je nad očekávání příjemná, auto je v rámci třídy agilní a velmi hbité, nepůsobí jako těžké, jeden by mu hádal o půl tuny méně. Jsou tady bezpečnostní prvky, které pomáhají, některé jsou iritující – třeba hlídání pruhů (nic proti němu, ale u auta, které se do zatáček skládá svými rozměry obtížněji než hatchback, neustálá signalizace přejetého pruhu může začít vadit. Řízení je poměrné dlouhé, zadní náprava klasického „listového“ charakteru odpovídá koncepci, nejde o nijak sofistikované řešení, ale prověřené a funkční ano. Jízdně je L200 nezáludné a zábavné auto, pokud se rozhodnete jet pouze s pohonem zadních kol, umí se „sklouznout bokem.“

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Verdikt

O tom, jaké Mitsubishi L200 je, jsme vlastně referovali v širší míře už při našem prvním testování v Portugalsku a tady se jen potvrdilo, jak moc dobré auto ve třídě pick-upů to je. Škoda jen, že tento konkretní vůz měl onu zmiňovanou krycí desku nad korbou, která sice působila stylově, ale ubírala na praktičnosti. Jinak je L200 stroj, který můžeme v zájmu o pracovní náčiní s častějšími výpravami do civilizace vřele doporučit.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivonafta
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Zdvihový objem (cm3)2442
Převodovkapětistupňová automatická
Poháněná kolavšechna čtyři
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)133/181 v 3500
Točivý moment (Nm)430 v 2500 ot./min
Nejvyšší rychlost (km/h)177
Spotřeba paliva (l/100 km)8,4/6,5/7,2
Objem nádrže (l)75
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)5285
Šířka (mm)1815
Výška (mm)1775
Rozvor náprav (mm)3000
Provozní hmotnost (kg)1950
Zavazadlový prostor (l)1520 x 1470 x 475 (mm)
Ceny
Základní cena modelu819.000 Kč
Základní cena test. verze899.000 Kč
Cena testovaného vozu929.000 Kč
2.5.2016 5:35

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist