autoweb.cz > Mitsubishi > Mitsubishi l200 > Mitsubishi L200 Double Cab 2.4 DI-D 181 k 5AT AWD (2016)
Mitsubishi L200 Double Cab 2.4 DI-D 181 k 5AT AWD (2016)
Dynamika 6
Chování na silnici 6
Provozní náklady 8
Praktičnost 8
X-Factor 9
Celkové hodnocení 7.4
Radosti
Obratnost, agilita (v rámci kategorie)
Starosti
Omezená ložná plocha (u daného konkr. auta)
Vzhled L200 byl vždy trochu jiný, pick-up od Mitsubishi byl se svými organickými tvary zřetelně odlišný od konkurence typu Nissan Navara či Ford Ranger, a tento trend si drží i nadále, i když rivalové nejsou dnes už tak jiní tím, že se sami zaoblují, obrušují hrany a přibližují se více městskému člověku než aby zůstávaly ryze jako pracovní nástroje do nejhrubších podmínek. Jestli se vám L200 líbí nebo ne, to je otázka opravdu čistě směrem k soukromým preferencím, je to dodávka a jako taková asi jen stěží bude objektem smyslného zájmu, každopádně „ta naše“ se pyšnila víkem ložné plochy svažujícím se od zadních partií kabiny.
Interiér
Kabina je strohá tím způsobem, který se k autu tohoto charakteru hodí, takže si není na co stěžovat. Není nepohodlná, to je důležité, na dlouhých cestách nepodléhá tělo únavě, není problém střihnout si 600 km na jeden zátah a vystoupit z auta bez poškození páteře a polámaných končetin.
I když nejde o interiér v pravém slova smyslu – musíte vystoupit z kabiny, abyste se na ložnou plochu dostali, tak to zmíním právě zde. Přes korbu bylo víko, které sice zabraňovalo tomu, aby vám nějaký nenechavec sahal po vašem soukromém majetku, bohužel víko omezovalo transportní a manipulační schopnosti. Nešlo zvednout nijak moc do výšky a díky němu nebylo možné naložit objemnější předměty. Třeba Ford Ranger to měl svého času vyřešené chytrou roletkou – vezeš harampádí, tak je roletka stažená, potřebuješ uzamknout korbu, přetáhneš roletku a hotovo. U Mitsubishi jde o kompromis, nebo spíše hendikep, který zbytečně jinak výtečné a schopné auto oslabuje.
Pohon
Motor by mohl mít víc síly… Ehm, jinak, motor má dost síly, ale turbodíra je občas patrná v momentech, kdy by jeden potřeboval razantní zátah bez prodlevy, v kombinaci s automatickou převodovkou vyžaduje vůz při rozjezdech určitou dávku trpělivosti. Jinak dynamika slušná, jak na silnici, tak v terénu.
Spotřeba
Záleží na tom, jak s autem jezdíte, a teď není míněno rychle/pomalu, ale je podstatné, zda je ve hře pohon všech kol anebo brázdíte svět jen s hnanou zadní nápravou. Nicméně, my jsme jezdili v průměru se spotřebou lehce nad deseti litry nafty na sto kilometrů, terén a offroadové hrátky si vzaly samozřejmě víc paliva, naopak při dálniční cestě v řádech několika set kilometrů se průměrný apetit vozu ustálil na 8,6 l/100 km.
Ovladatelnost
Brzdy by mohly být masivnější, ale dá se na ně zvyknout, jízda je nad očekávání příjemná, auto je v rámci třídy agilní a velmi hbité, nepůsobí jako těžké, jeden by mu hádal o půl tuny méně. Jsou tady bezpečnostní prvky, které pomáhají, některé jsou iritující – třeba hlídání pruhů (nic proti němu, ale u auta, které se do zatáček skládá svými rozměry obtížněji než hatchback, neustálá signalizace přejetého pruhu může začít vadit. Řízení je poměrné dlouhé, zadní náprava klasického „listového“ charakteru odpovídá koncepci, nejde o nijak sofistikované řešení, ale prověřené a funkční ano. Jízdně je L200 nezáludné a zábavné auto, pokud se rozhodnete jet pouze s pohonem zadních kol, umí se „sklouznout bokem.“
Verdikt
O tom, jaké Mitsubishi L200 je, jsme vlastně referovali v širší míře už při našem prvním testování v Portugalsku a tady se jen potvrdilo, jak moc dobré auto ve třídě pick-upů to je. Škoda jen, že tento konkretní vůz měl onu zmiňovanou krycí desku nad korbou, která sice působila stylově, ale ubírala na praktičnosti. Jinak je L200 stroj, který můžeme v zájmu o pracovní náčiní s častějšími výpravami do civilizace vřele doporučit.
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | nafta |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Zdvihový objem (cm3) | 2442 |
Převodovka | pětistupňová automatická |
Poháněná kola | všechna čtyři |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 133/181 v 3500 |
Točivý moment (Nm) | 430 v 2500 ot./min |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 177 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 8,4/6,5/7,2 |
Objem nádrže (l) | 75 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 5285 |
Šířka (mm) | 1815 |
Výška (mm) | 1775 |
Rozvor náprav (mm) | 3000 |
Provozní hmotnost (kg) | 1950 |
Zavazadlový prostor (l) | 1520 x 1470 x 475 (mm) |
Ceny | |
Základní cena modelu | 819.000 Kč |
Základní cena test. verze | 899.000 Kč |
Cena testovaného vozu | 929.000 Kč |