Mitsubishi Colt (od 2004)

Nepříliš rozšířený Colt lze nezřídka pořídit za zajímavou cenu. Výhodou jsou i motory s příznivou spotřebou, naopak robotizovaná převodovka povedená není.

​RADOSTI
Neotřelý vzhled karoserie i interiéru, prostornost, příznivá spotřeba, pohodlná sedadla, posuvná zadní lavice.

STAROSTI
Pomalu řadící robotizovaná převodovka, nevelký základní objem zavazadlového prostoru, malá nabídka ojetin, jen vzácně se vyskytující verze kupé-kabrio.

Poslední generace Mitsubishi Colt byla představena v roce 2002. Na evropský trh ale dorazila až o dva roky později. Na malý automobil zde čekala silná konkurence, v níž se nijak výrazně neprosadil.

Podvozkovou platformu a pohonné jednotky vůz sdílí se Smartem ForFour, avšak vizáží se od sebe vozy zcela odlišují. Ani interiéry nejsou podobné a tak drtivou většinu motoristů vůbec nenapadne, že mají tyto dva modely něco společného.Když už jsme začali mluvit o interiéru, je na místě zmínit na malý vůz dobrou prostornost. Každému ale nepadne do oka bílý plast použitý na středovém panelu a některých ovladačích. Totéž platí o „manžetě“ řadicí páky.


Výhodou jsou pohodlná sedadla. Zadní lavice je posuvná a má dělená opěradla. Zavazadelník o objemu 214 litrů opravdu neohromí. Jako klad lze zmínit jen dobrý přístup a nízkou nákladovou hranu.

Ale přesuňme se na druhou stranu automobilu. Zde nalezneme motorový prostor, který může ukrývat zážehový nebo vznětový agregát. Turbodiesely dodává stejně jako pro bratrance Smart ForFour německý Mercedes, který značku Smart vlastní.Jedná se o přeplňované vznětové tříválce, jež v Coltu nesou označení 1.5 DI-D. Disponují výkonem 50 a 70 kW, což je pro malé mitsubishi dostačující. Dle očekávání mají nízkou spotřebu, ale na trhu ojetin se objevují zřídka.

Časté nejsou ani zážehové patnáctistovky. Ty disponují výkonem od 72 do 110 kW v případě přeplňované verze. Spíše narazíte na povedenou třináctistovku. Právě motor 1.3 MIVEC pracující s výkonem 70 kW je naším tipem.


Pracuje s příznivou spotřebou a bez větších potíží. To se nedá říci o nejrozšířenější pohonné jednotce – základní jedenáctistovce o výkonu 55 kW. Po výkonové stránce mnohým motoristům stačí, někdy se ale potýká s problémy.Automobil dostal kromě manuální převodovky také robotizovanou. Ta ale řadí pomalu, doporučit ji nelze ani z důvodu vyššího rizika výskytu poruch. Manuál zkrátka představuje lepší volbu.

I když i zde pozor. „Při testovací jízdě prověřte funkčnost přímo řazené převodovky. Někdy se totiž objevují potíže s řazením zpátečky,“ varuje Miroslav Vápeník, vedoucí manažer Auto Diskont. Mezi častěji se opakující problémy patří také vůle na přední nápravě.

Motor o objemu 1,1 litru se někdy potýká s problematickou škrticí klapkou, což se projeví úbytkem výkonu. Zlobí řídicí jednotka, nejeden majitel se setkal s vadným spojkovým ložiskem. Dokonce jsou známé případy jedenáctistovek vylágrovaných na klice.Jen zřídka se objevují motory s propálenými písty. „Výjimkou ale není pískání ventilátoru, což může být dost otravné. Mnoho automobilů trápí i pískání řemene pomocných agregátů,“ doplňuje výčet poruch Vápeník.


Ve zpětném zrcátku
2002 – premiéra vozu.
2004 – uvedení automobilu na evropský trh se zážehovou jedenáctistovkou o výkonu 55 kW, třináctistovkou disponující výkonem 70 kW, patnáctistovkou o výkonu 80 kW a turbodieselem Mercedes 1.5 DI-D ve dvou výkonových verzích 50 a 70 kW, prodloužená verze Colt Plus (u nás se neprodává).
2005 – nový sportovněji laděný model Colt CZT s přeplňovanou patnáctistovkou o výkonu 110 kW.
2006 – nabídka rozšířena o kupé-kabriolet.
2008 – facelift a modernizace, v nabídce nově systém Start-stop.
2009 – nový sportovně laděný model Colt Ralliart s přeplňovaným motorem 1.5 T/110 kW.


Bezpečnost dle Euro NCAP

Bariérovým testem Euro NCAP prošel model Colt v roce 2005.
Za ochranu posádky při nárazu získal 4 hvězdičky z 5 možných (25 bodů)
Za ochranu dětí cestujících v autosedačkách 3 hvězdičky z 5 možných (30 bodů)
Za ohleduplnost při střetu s chodcem dostal 1 hvězdičku ze 4 možných (7 bodů)

Milan Jirouš

13.5.2012 1:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist