Mini Cooper D Clubman (2016)

První jízda | vydáno 25. 8. 2016

Velikost textu: a a a

Mini bylo dlouhé roky synonymem pro malé auto s třeskutým motorem, bytelným podvozkem a kompaktními rozměry. Během doby se vyvinulo a rozšířilo své portfolio natolik, že konkuruje třeba Volkswagenu Golf 2,0 TDI.

O Mini Clubman už toho bylo v rámci našich testů napsáno opravdu dost, nedávno jsme si vzali na paškál Cooper SD s automatickou převodovkou a právě na jeho test vás teď a tady odkážu, protože posledně zkoušený exemplář byl na chlup stejný s jedním rozdílem a tím byl slabší motor.

Jinak diesel v nádrži, praktická karoserie, automatická převodovka, to vše tady máme opět tak, jako před nedávnem. Co je tedy zapotřebí zmínit jsou parametry motoru, čtyřválec má objem 1995 cm3 a je přeplňovaný turbem, výkon pohonné jednotky je 150 koní při 4000 ot./min a točivý moment vyjadřuje hodnota 330 Nm ve 1250 ot./min. S touto výbavou zvládne naftové Mini zrychlení na 100 km/h za 8,5 sekundy a maximálka leží na 212 km/h.

Spotřeba? Podle tabulek v průměru 4,4 až 4,1 l/100km, my jsme jezdili za 6,5 litru. Velký motor na jednu stranu nabízí slušný výkon a poskytuje oslnivou dynamiku (relativně, velmi relativně) malému autu, ovšem na druhou stranu je "cítit."

Teď nejde o narážku na naftu v jeho útrobách, ale na to, že za volantem v zatáčkách vnímáte jeho hmotnost. To by mohlo předvídat vyšší nedotáčivost při průjezdech zatáčkami, ale pravdou je, že se tohle Mini chová na limitu velmi vyváženě a neutrálně. Vlastně dost podstatným způsobem maskuje svou rychlost, která s naftovým motorem a automatem nepřichází v šokujících nárazech, ale plynulým a neutuchajícím zrychlováním.

V kabině najdeme pěkné detaily, atraktivní kostkovanou látku, které by mohlo být v interiéru víc, ne právě dospěle působící přepínač jízdních režimů, tradiční ovladače a la Mini, respektive BMW, třeba tempomat, velmi chytrý a sofistikovaný.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3
Zobrazit všechny fotografie

Pokud se dále zdržíme v kabině, narazíme na volant jdoucí pekně do ruky, tvrdé řízení, pedály možná až příliš těsně u sebe, manuální řazení v opačném schématu než je sportovní logika, nevtíravé asistenty. To vše, společně s kufrem, který pojme od 360 do 1250 litrů podle polohy sedaček, a zadními dvoukřídlými dveřmi, můžete mít za cenu startující v základním stavu od 674700 Kč.

Komentáře ke článku

Tento článek nikdo nekomentoval, buďte první.

Chcete koupit auto? Poradíme, ať jste student, lékař nebo známý muzikant

Dotaz na to, jaké auto si koupit, prosba o pomoc při výběru či samotném nákupu auta je pro nás denním chlebem. Pokud se ale jedná o Subaru WRX STI, profesionální povinnost se st...

Chcete koupit auto? Poradíme, ať jste student, lékař nebo známý muzikant
JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Dobrý den pane doktore. Stala se mi taková věc. Při parkování jsem se otočil a zas... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Stojí za pozornost?

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

© 2000 - 2017 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist