Mini Cooper 1.8 VTEC (1969): zapomeňte na nový JCW, tohle je ohňostroj

Pod přední kapotou tohoto přerostlého angličáku trůní čtyřválcová osmnáctistovka B18C z Hondy Integra, která má podle majitele přes 230 koní. Na kolech…

Mít Mini s výkonem 400 koní, jako je tomu v případě konceptu Clubman Vision Gran Turismo, by se nám docela líbilo, až na to, že jinak než virtuálně je mít nemůžete. Ač ale následující vůz nabízí poněkud nižší výkony, zábava s ním by teoreticky mohla být násobně větší.

Na aukční stránce e-bay se objevil pozoruhodný rudý Cooper z roku 1969. Kromě neobvykle širokých kol Minilite nazutých do pneumatik Toyo R888 se zdá, že jde o sériové auto, ta klec a sportovní sedadla, která vám patrně neujdou při pozornější prohlídce, však zde nejsou jen náhodou.

Tahle miniaturizovaná vzteklina má totiž pod přední kapotou místo původního litru (jedenáctistovky, třináctistovky… netušíme) namontovaný vysokootáčkový čtyřválec B18C VTEC o objemu 1,8 litru, který původně poháněl Acuru, respektive Hondu Integra Type-R.

Jaký byl původní výkon starého nebo „nového“ agregátu, přesně netušíme, každopádně po instalaci nových pístů Weisco, ojnic Eagle, ostřejších vaček Skunk, výměně vstřikovacích jednotek, montáži řídicí jednotky S300 Hondata a spoustě dalších úprav, se z pohonné jednotky podařilo dostat „více než 230 WHP“. Jinak řečeno, tohle auto má podle vlastníka přes 233 koní nikoli na klice, ale i po započtení ztrát v převodovce či diferenciálu rovnou na předních kolech.

Aby tohle všechno fungovalo, musel vůz dostat nový přední pomocný rám a pochopitelně i kompletně přepracovaný brzdový systém s čtyřpístkovými třmeny na přední nápravě. Jak tohle všechno při odhadované hmotnosti kolem 650 až 690 kg, tak krátkém rozvoru a výraznějším zatížení jezdí, na to asi nemáme patřičnou představu, každopádně tohle všechno můžete snadno zjistit. Auto je přihlášeno do provozu, stojí nejméně 30 tisíc dolarů, akorát jej sem musíte dostat z Kalifornie.

zdroj: e-bay

12.3.2015 11:45| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist