Mini Cooper SD Clubman (2016)

Velký kufr v dodávkovité karoserii, navíc s naftovým motorem a automatickou převodovkou dává v Mini překvapivě smysl. Byť na tradiční hodnoty značky příliš nenavazuje.

Nové Mini v poslední generaci prošlo vizuálním faceliftem. Poznáte ho možná jen při přímém srovnání s předchůdcem, každopádně je tady rámování přední masky, které, a omlouváme se za ten příměr, nám připomíná tak trochu výraz žáby.

Důležitější je ale pohled ne zepředu, ale z boku. vidíme, že jde o Clubman, tedy praktičtější verzi a nutno říct, že tak, jak Mini narostlo, dává smysl v tom smyslu, že pokud vám tatínek chce koupit první auto, může být Mini, čistě emocionálně, vhodnějším darem než třeba Golf GTD.

Srdcem vozu je naftový motor a považovat diesel za něco nepatřičného u Mini už dávno není relevantní, toto je navíc silnější verze SD. Takže tady máme 170 koní výkonu a 360 Nm točivého momentu.

Zezadu je markantní detail dvoukřídlých dveří. Možná „frajeřina, každopádně také praktická věc, pokud si nechcete rozbít hlavu pod pátými dveřmi.

Ovladače stahování bočních oken už nejsou na středovém panelu, už je nemusíte hledat. „Barevná hudba“ by v kabině nemusel být.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Pohled do kufru, pokud vás zajímá tento prostor…

Automat funguje dobře, nicméně pod kapotou Mini bychom ho asi vidět nechtěli. Ovšem „dodávka“ s turbodieselm je myšlence Mini už tak vzdálená, že to vlastně ani nevadí.

8.2.2016 1:12

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist