Mezi 5 nejznámějších značek patří Tatra a Mototechna

Mezi 5 nejznámějších značek patří Tatra a Mototechna

Rychlé zprávy | vydáno 6. 9. 2017

Velikost textu: a a a

Za éry socialismu je znal víceméně každý. Po nástupu tržního hospodářství se ale musely vyrovnat se zahraniční konkurencí, některé na čas zmizely, aby si poté znovu našly cestu ke svým zákazníkům. Řeč je o tradičních značkách známých z dob minulých, které opět působí na českém trhu. Podle reprezentativního průzkumu společnosti Médea Research je mezi lidmi nejznámější obnovenou značkou Kofola. Druhou nejznámější je značka Tatra, za kterou následují Favorit a Mototechna.

„Pokud měli lidé spontánně uvést jednu značku z minulosti, která je opět na trhu, nejčastěji zazněla Kofola. To je logické, protože lidé si přirozeně více vybavují spotřební zboží, které je jim často na očích. Z tohoto hlediska není umístění Kofoly na prvních místech žebříčku žádným překvapením,“ uvedl Jan Matějka, vedoucí společnosti Médea Research s tím, že značky, které nepředstavují rychloobrátkové zboží, to mají z tohoto pohledu zákonitě těžší.

„Vysokou míru celkové znalosti jsme ale také zaznamenali u značky Tatra, celých 96 procent. Třetí nejvyšší pak u značky Favorit, kterou znalo celých 90 procent respondentů. Čtvrtá skončila Mototechna s 89 procenty,“ doplnil Jan Matějka.

Značka Kofola vstoupila na trh již v roce 1960. „Kofola je odjakživa spojena s emocemi, které život přináší a které se nemění. Od svého založení spojuje přátele a doprovází všední i nevšední zážitky. U Kofoly lidé sedí a rozmlouvají o běžných i výjimečných okamžicích života. Je naší součástí, máme ji v srdci, stejně jako lásku,“ odhaluje tajemství oblíbenosti značky Lucia Tarbajovská, senior brand manažerka Kofola.

Značky spojené s auto-moto jsou v ČR pořád velmi známé
Automobilový průmysl měl a má v České republice velkou tradici. Na druhém místě za Tatrou se, co do znalosti značek, umístila značka Mototechna. Ta se v současné době zabývá prodejem zánovních vozů.

„Z průzkumu vyplývá, že téměř devadesát procent lidí vnímá Mototechnu jako tradiční českou značku. Jsme rádi, že jsme se v průzkumu umístili hned za Tatrou. Potěšující navíc je, že více než polovina z těch, kteří Mototechnu znají, ví, že se nyní zabýváme prodejem zánovních vozů. Příjemným překvapením pro nás pak je, že 15 procent lidí zná naši nabídku doplňkových služeb, například kreditních karet a podobně,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka společnosti AAA AUTO, která pod značkou Mototechna sjednotila prodej zánovních vozů.

„Tatra je nejstarším existujícím výrobcem vozidel na světě s více než 160letou tradicí, letos navíc slavíme 120 let trvání výroby automobilů, která nebyla nikdy přerušena. Tatra tedy přes nedávné ekonomické potíže není obnovenou značkou, ale naopak tradičním symbolem českého strojírenského průmyslu. Myslím, že právě díky dlouhé tradici výroby a kvalitám i konstrukční výjimečnosti našich vozů lidé značku Tatra vnímají velmi pozitivně, a berou ji jako české rodinné stříbro. Nežijeme však jen z tradice, dobré jméno nám dnes dělá i rostoucí počet moderních tatrovek dodaných civilním zákazníkům i armádám u nás i po celém světě,“ řekl Martin Šustek, ředitel obchodu a marketingu společnosti Tatra Trucks.

Komentáře ke článku

Chcete koupit auto? Poradíme, ať jste student, lékař nebo známý muzikant

Dotaz na to, jaké auto si koupit, prosba o pomoc při výběru či samotném nákupu auta je pro nás denním chlebem. Pokud se ale jedná o Subaru WRX STI, profesionální povinnost se st...

Chcete koupit auto? Poradíme, ať jste student, lékař nebo známý muzikant
JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Dobrý den, do ulice v mém bydlišti umístili značku zákazu zastavení v konkrétní č... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Chtěli byste se projet?

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

© 2000 - 2017 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist