mereni-rychlosti-na-dalnici-judikatura-nss.jpg

Měření rychlosti na dálnici – judikatura NSS

poradna

Dnes se podíváme krátce na jeden rozsudek Nejvyššího správního soudu týkající se měření rychlosti dálničními Passaty.

Diskuze

54 komentářů

    milffi

    v nových passatech je ramer 10 🙂 takže fotí automaticky když passat předjedete, takže nesmyslný soudní spory končej !!!

    M!

    A je tam jenom Ramer, nebo i kamerove měření ala starší passaty?
    Dobře že je tam Ramer, alespoň to ohlásí antiradar a nemusím furt koukat kolem sebe, ale věnovat se řízení.

    Honza

    Je tam obojí

    vzteklej pes

    Tak pořád to lze hrát na materiální aspekt. Protože 140 na dálnici nikomu vadit nemůže.

    Redguy

    A ten radar funguje jen pri stani nebo i za jizdy, tj. je spojen s kalibrovanym rychlomerem v aute?

    M!

    A je tam jenom Ramer, nebo i kamerove měření ala starší passaty?
    Dobře že je tam Ramer, alespoň to ohlásí antiradar a nemusím furt koukat kolem sebe, ale věnovat se řízení.

    M!

    Obojí?! A sakra, tak je mi jasný režim. Pojedou pasivně na kamery a jakmile někoho chytí, tak zapnou na chvíli Ramer, aby nebyl problém s důkazy jak píše Judr Beran.
    Netušíte za jak dlouho po zapnutí Ramer už měří?

    josef k.

    Radar nejde jen tak rychle zapnout a vypnout ten bude zapnutý trvale. Čili detekce bude možná.

    DMX

    Ještě, že má policie ty nové passaty, alespoň si posviti na podobné řidiče, jako je autor článku, který jezdí po dálnici 172 Km/h a ještě se cítí dotčený, když ho policie zastaví a chce pokutovat (viz článek v odkazu v aktuálním článku). Howgh.

    Mirko

    \“Tvrdil, že ho policisté vysokou rychlostí dojeli a tlačili ho před sebou, přičemž zkrátili vzdálenost na minimum ve snaze přinutit řidiče zrychlit a mít možnost jej změřit\“ – tak toto se mi stalo už před 15 lety u Tábora, jezdil jsem tehdy Feldou a stálo to pětistovku. Je vidět, že metody zůstávají stejné

    Ramer kdykoliv a gessig jen za jízdy

    Honza

    A jak dlouho po zapnutí trvá, než mohou začít měřit? A než jim to najede, tak už to lze detekovat?

    Honza

    já myslím, že budou jezdit hlavně na Ramer, jelikož je to jednodušší a přesnější a na kamery budou jezdi jen pokud budou mít chuť se trochu proleťet. A možná občas proto, aby mohli postrašit lidi co mají antiradar.

    Tomáš Beran

    Pořád Vás to štve? 😉 Vždycky hned s větším klidem usínám, když vím, že tolika lidem leží na srdce mé \“dobro\“. :)))

    vzteklej pes

    Beeeeeeeeeeeeeeeeeh, ty poslušná ovečko

    ovce

    ty demente že ty seš fízl! zůstaŇ doma…tím rozhodně prospěješ ostatním. uvědom si laskavě že fízlové jsou naši zaměstnanci, my je platíme proto se budou chovat taky v souladu se zákony! každej normální člověk ví že 170 nemusí být zdaleka nebezpečný když jsou podmínky.

    Rychlik

    No to ses pekne zaprdlej, určite jzdis 140 v levem pruhu a skolis ridice co? Takovy jako ty jsou daleko nebezpecnejsi a vzdycky si vas rad vychutnam. jinak jezdim bezne rychle, bezpecne a pokuty zadny 😛

    Rychlik

    Lidi, uvedomte si ze 130km/h je jen vymysl zakonodarcu a v nemecku to jde bez limitu a co? Nic. Takze to neni nic spatneho, to jen u nas jsou lide porad jak ovce, podelany z policistu. Ale tato doba uz je pryc, kazdy muze mit svuj nazor. Chcete jezdit 130? OK tak jezdete vpravo a nechte nas, ostatni byt, my zase chcem jezdit rychle. Proste proto, ze chceme. Nejsme totiz zaprdci.

    ACE

    Cože a to že říká právník :D, no to si snad už děláte pr..l.To už bych mohl na krajní nouzi prosadit i jízdu na červenou, že jsem se bál, protože za mnou zastavil fousatej motorkář 😀 . A co někam šoupnout vytlačení vozidla do příkopu a dát to na nutnou obranu? Taky dobrý, ne?

    ACE

    Hele, ale jízda vpravo je taky jen výmysl zákonodárcůa v některejch zemích to jde v pohodě vlevo :D. Někdo řekne nejsem ovce a nebude se na dálnici vůbec vracet do pravého, ať si ho vobjedou, ne?? 😀

    xy

    No ale chlapče, to bys pak mě zatlačit na zákonodárce, což jsou taky naši zaměstananci a prosadit změnu zákonů. Tada pokud si ji přeje demokratická většina. Ale na to nemáš ovečko, jis jen tlachal u místní debaty a velkej hrdina u obrazovky. Jen by za tebou ten pašík bliknul a houknul tak si pšoukneš do gatí 😀

    Honza Zapletal

    Je rozdíl jestli za mnou pár metrů někdo stojí, nebo se mi v dálniční rychlosti lepí pár metrů za zadek, kdy je jasné, že pokud budu potřebovat nenadále přibrzdit, je ve mě. Takovéto chování je nebezpečné a agresivní a může ho praktikovat jen dement, který nedokáže domyslet možné následky a obecně nemá představu o fyzikálních zákonech a řízení auta.

    gofry

    A v čom je problém? Trebárs na D1 platí pravidlo, že sa jazdí v ľavom pruhu (pretože pravý je takmer nepoužiteľný) a keď ťa niekto dobehne, tak sa mu na chvíľu uhneš do pravého, on ťa predíde a ty sa zaradíš späť do ľavého.
    .
    V čom je problém? Jedine v tom, že je to \“bežná prax\“ ktorú si medzi sebou ľudia ustálili a nepotrebovali k tomu zmrda s pečiatkou a zbraňou v ruke – je teda zbytočný. Celou náplňou tohto zmrda na úrade je teda nachádzanie umelých ospravedlnení svojej existencie. Nič viac.

    petr

    jizda v pravo je mozna s vyjimkou na D1, tam jezdim v levo 130 a uhybam jen tem, co me dojedou, ale spousta jich podjizdi. V levo jezdim proto, ze prava cast neni zpusobila provozu a nechci zpusobit vaznou havarii a skody na majtku sobe a ostatnim…
    a myslim, ze nelze nikoho odsuzovat v techto pripadech…

    Gale

    Pokud jich spousta podjíždí (tím \“nezpůsobilým\“ pruhem), pak zřejmě příliš neuhýbáte…
    Ještě se dá pochopit preventivní uhýbání do levého pruhu v okolí nájezdů na R4. R7, R46 a podobných nefunkčních atrapách rychlostních komunikací kde nejsou připojovací pruhy, být zaseklý v levém trvale a srát tím i ty pomalejší (kteří nevědí jestli jste pořád zaseklý nebo už je předjíždíte a musí Vám proto věnovat výrazně víc pozornosti) je bezohledná prasárna.

    martin

    Je to pravda….Svagrovi se taky nalepili na kufr tak zrychlil a uz ho meli…Ani nepozdravili a jen zacakli buzerovat.Klasika..Platim je z dani a oni me buzeruji jak malyho.Dokud ale bude na fizla stavcit maturita tak budou porad jebat…kuchar fizlem..kam jsme to dospeli

    peto

    tomu ale odpovídá spíš tvůj příspěvek něž jeho 🙂

    audis

    nikdy by mě nenapadlo někoho vybrždovat, ale jestli se vám passáti lepí na zadek, tak je vybrzděte, a trochu víc. když rozflákají auto o vaše, tím lépe. Viníci oni. Vy jste lekli něčemu a zabrzdili. škodu budete mít uhrazenu od státu.

    ACE

    Jistě že je to rozdíl a proto taky pochybuju že se to tak stalo. Rád bych viděl třeba video, jak to někdo natočil. V době kdy poldové nemohou tušit, zdje ve vozidle nenatáčí \“černá skříňka\“ která se v dnešní době dá přídit za pár kaček, tak bych se celkem divil, kdyby tohle dělali a vzápětí jejich auto i s SPSkou bylo na webu a jejich vejplata o pr litříků nižší. Ale ono není ani tak důležité jeslti je to pravda, ale spíš zase jak trošku rozvířit vášně a strfit se do policajtů zabírá vždy splehlivě. Bohužel někdy je to až trapné. Ale p. Beran nás jistě bude do budoucna zásobovat dalšími legendami ať už budou pravdivé nebo ne.

    ACE

    Přesně tak, ale jak jsem psal výše, ono to až zas tak pravda nejspíš nebude. 😀

    ACE

    Ale kámo, to byl přeci jen příklad. Někaá pravidla na kterých se domluvíme přeci musí být, třeba jízda na červenou, přednost zprava, omezená rychlost v obci. Já netvrdím že je 130 na dálnici to nej nej, ale tvrdit že zrovna tohle se mi nelíbí a tak na něj kašlu?? No někdo Ti zase řekne že nemá rád červené a že nic nejelo tak to projel a má taky svojí pravdu, ale to nemá cenu rozebírat, snad úplně každej chápe že nějaká pravidla být musí, jesli jsou dobrá nebo ne, to už je jiná debata.

    Tomáš Beran

    To víte nebo si to jen myslíte? Už jsem to slyšel od více lidí, že s právě takovým jednáním dopravky na dálnicích měli zkušenosti.

    Policajtům je to jedno, stejně vědí, že se jim nic stát nemůže – kdopak jim asi dá pokutu? Dokud někomu nevlítnou do kufru, tak si to budou dovolovat i nadále. Už jste někdy slyšel o tom, že by policisté dostali postih v kárném řízení? Nebuďte naivní, dobře vědí, že někteří jsme si rovnější.

    Možná naivně hájíte policisty, protože jaksi podvědomě cítíte, že když přijdete o tuto \“jistotu\“, tak se nebudete mít na co spolehnout, ale je nevidím žádný přínos v omlouvání jejich prohřešků. Já je na silnici na nic nepotřebuju. Nijak mi nepomáhají a před ničím mne nechrání. Pokud tam nebudou, alespoň ušetřím na nákladech na Passáty, jejich provoz a jejich osazenstvo.

    ACE

    Dobře, vezmu to popořadě:

    Věřím že jste slyšel již od pár lidí tuhle informaci, jde pak o to jak je informace věrohodná, a jestli se jednalo skutečně o nebezpečné najíždění? Data žádná, tedy to také víte jen z doslechu a je na tom základě postaven celý článek.

    Že se policajtům nic stát nemůže, to je bohužel vžitý nesmysl který se traduje z generace na generaci, ale stává se poseldních 10-15 let stále méně pravdou.Nejenže jsem slyšel, ale o několika případech spolehlivě vím od překročení max. povolené rychlosti ve městě bez majáku, parkování stání na zákazu(procenta z platu), třeba po takovou stupiditu kdy policisté dostali písemnou výtku za močení ve službě v situaci kdy nemlěi možnost několik hodin z místa odejít a byli jakousi pohoršenou pracovncí (která na ně koukala ze vzdálenosti asi 100m) za nepříčetné pohoršení. Spíš netuším jak si představujete, že se dozvíte o těchto případech vy?? Jsou nějaké stránky, kde se zveřejnují kárné postihy policistů, já je neznám.
    Snad jedině připad, že si budete na jednání stěžovat vy osobně, co váš klient a vy následně dostanete vyrozumění, ale jinak???

    A já opravdu nejsem naivní (nebo ne moc), jsem realista a policajtů se zastávám jen někdy, neomlouvám prohřešky, ale začnu je taky kritizovat až v momentě co jsem si jima jist, vím moc dobře, že je mizi nima dost těch co \“škubou do kapes\“ a těch bude čím dál víc, protože jak se snižuje plat a zhoršují pracovní podmínky, zůstávají především Ti, co na vejplatě nejsou závislí.
    K poslednámu bodu bych zase řekl, že jste asi dost naivní vy, že by se za Passaty ušetřilo?? To opravdu myslíte vážně?? Pas. vám vadí že jsou vidět? Opravdu se domnívate že když se nekoupí auta, tak se ušetří?? A nebo jste alespoň kouskem realista a je vám jasné že ty peníze prostě stejně skončí v něčích kapsách, jen o tom ani nebudete vědět, budete pak spokojenej? A nebo je pro vás opravdu tak hrozné, že když pojedete po dálnici 180, že vás někdo může zastavit a pokutovat?
    Víte nadáváte tady na policjaty na nejnižším stupni, to je prostě legrační, je to jako seřvat prodavačku v marketu, že vám zdražil rohlík, možná se vám uleví, v hospůdce to podáte jako hrdinný příběh, ale je celkem na nic, že 😀

    Martin

    Tvoje snaha se ukazat a neco placnout vychazi z tveho mindraku!

    Mates

    Pane bože podle toho co tady čtu by si měl na silnici každý dělat co chce?? Každý týden najezdím stovky km a je to děs,špatné silnice a na nich blázni. Taky nemusím policajty, ale na ty jako je ovce a rychlík by jich mělo být víc!

    Mates

    Pane bože podle toho co tady čtu by si měl na silnici každý dělat co chce?? Každý týden najezdím stovky km a je to děs,špatné silnice a na nich blázni. Taky nemusím policajty, ale na ty jako je ovce a rychlík by jich mělo být víc! V Německu je už taky dost omezených úseků na 130 a uvažuje se nad omezením všude.

    václav

    na silnici by si lidi neměli dělat co chcou ale to neznamená že je potřeba se nechat buzerovat za nesmysly a banality. pokud pojedu 200km/h v noci na prázdné dálnici neznamená to že jedu nebezpečně jen svižně a nikoho neohrožuju. mě by spíš zajímalo kdy začnou chytat blby kteří nečumí do zrcátek a nebo jezdí v levém 90km/h. pomáhat a chránit je klišé a nesmysl. před ničím mě nikdy neochránili ani zloděje nechytli když mi 2x vykradli auto – ani otisky se neobtěžovali sejmout (jo toho je pane, to je zbytečný). odpovědné chování to je zásada č. 1 a ne prasata v passatech která chytají za nesmysly a léčí si své komplexy. to co předvádějí na silnici je nebezpečné daleko víc než řada rychlíků

    Tomáš Beran

    Vše OK, až na ten argument o tom, že je lepší vyhodit peníze za Passáty než za něco jiného. To, že se ty peníze nevyhodí za Passáty, přece neznamená, že se musí vyhodit za něco jiného, ale rozhodně mi nepřijde jako menší zlo je vyhodit za Passáty. To už mi připomíná to, jak Policie ČR nakoupila o 300 Octavií víc, i když je nepotřebuje? Proč? Protože na to zbyly peníze, tak se \“musely\“ utratit. Skvostná logika. 🙂

    Neutracením peněz za Passáty to samozřejmě začíná a minimalistickým státem, kde jsou např. max. 10%ní daně, to pak (dle mého gusta) pokračuje.

    ACE

    No já to bral tak že je to lepší za Passaty, které jezdí v provozu a mají větší či menší smysl pro bezpečnost i pro policejní práci vůbec, ať už se jedná o doprovody, hlídkování nebo cokoliv podobného (i když na to máte jiný názor), než aby si pár bafuňářů nechalo vyměnit nábytek a spotřebiče v kancelářích. Já osobně zase ty pašíky nepovažuju za tak hroznou volbu. Nakonec co dát jízdním poicajtům? Fabie?

    Celkem mě mrzí, že se uvádí že auta nakoupila poicie, ono to pak vypadá, jako by si běžní poicajti rozhodli a nakoupili auta. Možná by nebylo od věci zdůrazňovat, že ekonomická funkce dost úzce souvisí s funcí politickou. Zdůrazňovat, že přeci není problém vyvodit zodpovědnost, někdo přeci musí být pod nákupem podepsán, ne? A když se nakoupí 300 aut navíc, proč?
    No ale na to je problém hospodaření celého státního aparátu a na to budem mít zřejmě stejný názor. Mě jen dost vadí, že policie a hlavně normální poicisté, co májí práci opravdu dost náročnou a dělají za pár kaček jsou s tím spojováni, nemluvě o tom že když se mluví o poicistech, berou se automaticky dopraváci, co ž je jen zlomek skutečné posicejní práce.

    JaFo

    Co je špatného na jízdě po dálnici 172km/h, za předpokladu že současně s tím dotyčný neomezuje ani neohrožuje ostatní řidiče? Můžete mi to prosím vysvětlit?
    Děkuji.

    JarFo

    Pravidla jsou poměrně jednoduše rozdělitelná do dvou kategorií. Funkční a buzerovací.
    Funkční jsou ta, která zajišťují bezpečnost a plynulost provozu. (přednosti, důvodná omezení rychlosti třeba u škol atd.) A pak jsou buzerovací jako třeba 130km/h na suché prázdné dálnici, …

    To co předvádíte je demagogie. Na to Vám lze odpovědět, že když se pokazí semafor, kde budete stát na čarvenou, tak běda jestli se hnete než to třeba za 3h. přijdou spravit, nebo aspoň vypnout. Ne aby jste se pokušel jet na červenou, ne aby jste se pokusil otočit, prostě budete stát jak idiot. Bo tak je to dobře, tak to má byt.

    JarFo

    Můžete mi prozradit co je špatného na jízdě po dálnici rychlostí 172km/h, pokud jsou k tomu klimatické a dopravní podmínky prosím?

    Tedy kromě toho že zelenáte závistí, protože Vaše Š 100L tak tak \“vytáhne\“ tu minimální 80-ku.

    ACE

    No jo, jenomže na to která pravidla jsou která se ne a ne všichni domluvit, že :D?

    Tak jaká je nebuzerovací rychlost na dálnici, nebo na normální silnici, proč jen na dálnici, že? A nebo i u školy když je po vyučování, třeba v šest večer, taky už jen buzerace.
    Jistě, čas od času se stane že je na semaforu závada a…jezdí se, pokutoval vás za to někdy někdo? Někdy zůstanou závory dole, stojíte jako idiot, a nebo si je necháte zvednout? Já pravidla neurčuju, policajti také ne, vy? asi taky ne. No tak proč se nadává na policajty a ne na ty co je vyrábějí a které si volíte ;]

    JarFo

    Můžete mi prozradit co je špatného na jízdě po dálnici rychlostí 172km/h, pokud jsou k tomu klimatické a dopravní podmínky prosím?

    Tedy kromě toho že zelenáte závistí, protože Vaše Š 100L tak tak \“vytáhne\“ tu minimální 80-ku.

    JarFo

    Nebuzerovací rychlost kdekoliv je taková, která za aktuálních podmínek je přiměřená.
    Přemíra regulace má za následek že ji řidiči ignorují, to má za následek že když se příslušní orgáni hluboce zamýšlejí jaké omezení kde udělat tak uvažují způsobem: Je třeba aby se tam jezdilo max. 50, tak tam lupnem 30, … a tak stále dokola. Tedy cesta není čím dál větší bič a menší dvorek. Další skupinou omezení je čistě fízlovací-kasírovací. Jak jsem již několikrát zažil. Opravoval se nějaký úsek na dálnici, tak si zúžení soudruzi somráci z PaCh drobet protáhli pro odstavování aut(cca pro 5ks) a radar a nastavili omezení na co největší vejvar. A to se to rejžovalo panečku!

    Vy jste zastánce bezmozkovitosti a ovcovitosti, tak pro Vás to bylo určeno. Já nikoliv, tedy mohu jet, když je kžižovatka prázdná i přez stále svítící červenou.

    Ano, pravidla neurčuji, cajti se minimálně v leckterých případech podílejí, ale to mě až tolik netrápí.
    Vadí mi a to velmi že:
    – je šílená přeregulace všeho a za to mohou jak ti dementi co to prosazují do zákonů, tak ti dementi co chtějí \“dobro\“ pro všechny i kdyby je to mělo třeba zabít.
    – orgáni PaCh se zaměřují na buzerování a nikoliv na odhalování skutečně nebezpečných jednání nejen na silnici. Tedy místo aby honili dementy co ohrožují ostatní, tak jen rejžujou za bakatelní věci, které ani nemají materiální základ. Bude-li mlha, mokro namrzlo, tak může být i na dálnici 130 sebevražedná rychlost. A člověk s mozkem pojede v daném úseku třeba 50. Bezmozek má na tempomatu 130 a jede, vždyť je to dovolený a jedu podle předpisu voe, né?

    Dafe

    co máš proti kuchařum !!!

    R

    Když už se tady oháníte svými právy, víte vůbec kolik prasat jezdí po našich silnicích? Ti se pak začnou ohánět nesmysly od chytrolínů s titulem JUDr a pak to taky tak vypadá. Tenhle web ztratil soudnost ve spojení s tímhle \“právníkem\“, který akorát nabádá jak se vyhnout trestu za vlastní blbost a ohrožování ostatních účastníků silničního provozu. A pokud ČR má jen zlomek takových lidí s tímto titulem, tak se nemůže nikdo divit, že je tady takový chaos a každý si dělá co chce (pokud na to má dost peněz, aby si toho právníka zaplatil).
    Tohle už, bohužel, není web o autech, ale o tom jak se vyhýbat přestupkům za neohleduplnost a nepřispůsobivost k daným předpisům – ať už jsou jakékoliv, prostě jsou nastaveny nějaké pravidla a ty by se měla dodržovat.

    R

    Když už se tady oháníte svými právy, víte vůbec kolik prasat jezdí po našich silnicích? Ti se pak začnou ohánět nesmysly od chytrolínů s titulem JUDr a pak to taky tak vypadá. Tenhle web ztratil soudnost ve spojení s tímhle \“právníkem\“, který akorát nabádá jak se vyhnout trestu za vlastní blbost a ohrožování ostatních účastníků silničního provozu. A pokud ČR má jen zlomek takových lidí s tímto titulem, tak se nemůže nikdo divit, že je tady takový chaos a každý si dělá co chce (pokud na to má dost peněz, aby si toho právníka zaplatil).
    Tohle už, bohužel, není web o autech, ale o tom jak se vyhýbat přestupkům za neohleduplnost a nepřispůsobivost k daným předpisům – ať už jsou jakékoliv, prostě jsou nastaveny nějaké pravidla a ty by se měla dodržovat.

    ACE

    Už jsem v jedné reakci psal, že policie se dělí na několik složek, jedna se pecializuje na dopravu, jedna na bezpečnost na ulicích, jedna na vyštřování, pátrání atd. Jaké máte zkušenosti s ostaníma složkama? Víte jak u nás pátrají, jaké je bezpečnost na ulicích? víte něco o skutečných důvodech proč se snižují stavy policie? A víte proč je po policii vyžadováno aby pokuty vybírala a o prevenci se moc nestarala? Ale ono je přemýšlení moc náročné, že, kdo je první na řadě na toho nadávat jako malej občánek co si neumí udělat svůj názor. On je to vlastně celkem účel aby si hloupější vztek vybíjeli na těch policajtech na ulici a nedohlídli si na špičku nosu a nezajímali se proč to tak je. Jste nepřizpůsobivý v provozu a vaši kamarádi a kolegové nepřizůsobiví sociálně by třeba radši zase neviděli tu pořádkovou a vyšetřovaltele, že ;).

    V.

    Třeba na Kypru se na červenou, pokud nic nejede, jezdí běžně.
    Hlavně abys měl \“nějaká pravidla\“…

    V

    dej si facku, úchyle

    az tvoje matka utrhne nekomu ze stromu jabko tak ji bez udat demente…

    boch

    Ramet už u modelu R7 umožňuje měření ze stand by režimu, kdy náběh plného vyzařovaného výkonu je otázkou vteřiny. Nevím, jestli to umí všechny modely, ale nás to takhle učili. Sedim a když je auto na mé úrovni zapnu a mám ho na odjezdu. Dnes se měří většinou na příjezdu kvůli prokazatelnému fotu, takže se to asi nepoužívá. Ale v principu jde jen o šikovnost policisty. Prakticky tedy (podle mě) mohou radar zapnout až ve chvíli, kdy neni pochyb, že jedete rychle. Ale pohodlnost je pohodlnost

    Pavel

    Doufám, že Beran a další myslitelé a svědomití řidiči vždy ukážou záznam celý. Vypovídat budou úplně a nezatají NIC.
    Pak se mohou teprve domáhat stejného jednání u ostatních 😉
    Je úžasné kolik úsilí dokáže vyvinout pitomec, aby mohl svým chorým rozumem sesmolit paskvil, který trochu podpoří jeho pohled na provoz na silnicích a ukáže, jak je těžké pochopit, že na 50-tce se jede maximálně padesát.
    Raději o tom sepišme knihu a dlouze bádejme nad zbytečnostmi. Rozumný člověk dokáže základní pravidla pochopit, blbci budou za svoji hloupost vždy platit.

    A teď do mne, uplakánci…

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist