Mercedes třídy E prošel modernizací

Mercedes-Benz podrobil třídu E rozsáhlé modernizaci, po které je prý model hospodárný, chytrý a emocionální.

Tohle není jen tak nějaký lehký facelift, ale důkladné přepracování. Koneckonců, tak jako je u značky obvyklé, u nižší třídy E představuje s předstihem novinky, které dostane i budoucí třída S.

Díky změnám designu získala třída E novou tvář a ukazuje i nové proporce, je zde kompletně nová je příď s novými světlomety, které zakrývají jediným krycím sklem všechny funkční prvky. Přesto ale nepřerušované světelné prvky uvnitř světlometů zachovávají grafickou podobu čtyřoké tváře, která je pro třídu E typická. V souladu s exteriérem byl zřetelně upraven i interiér.Asistenční systémy? Samozřejmě… Základem jsou nové moderní senzory a odpovídající algoritmy. Mercedes-Benz dosáhl velkého pokroku zavedením víceúčelové stereokamery. Ta je stejně jako dosavadní víceúčelová monokamera umístěna za oknem v oblasti vnitřního zpětného zrcátka.

Mercedes-Benz E-Class velká fotogalerie

Mercedes-Benz E-Class fotogalerie

Takže pěkně přehledně. DISTRONIC PLUS s asistentem řízení může řidiči usnadňovat řízení při jízdě v jízdním pruhu a ovládá částečně autonomní jízdu v koloně vozidel. Brzdový asistent BAS PLUS s asistentem pro průjezd křižovatkou dokáže poprvé rozpoznávat také provoz v příčném směru a chodce.

Navíc zesiluje brzdění řidiče. Funkce brzdění PRE-SAFE Bremse rozpoznává chodce a až do rychlosti jízdy 50 km/h dokáže zabránit kolizi autonomním brzděním. PRE-SAFE® PLUS dokáže rozpoznat hrozící náraz zezadu. Řidič vzadu jedoucího vozidla je upozorněn aktivací zadních výstražných světel se zvýšenou frekvencí. A tak dále a tak dále, nejsme ještě ani v polovině seznamu.Jak je na tom inovovaný Mercedes třídy E s pohonnými jednotkami? Sedany i kombi spoléhají na širokou paletu výkonných a hospodárných zážehových a vznětových motorů. Všechny jsou vybaveny systémem ECO Start-Stop, novinkou je rozšíření rodiny motorů BlueDIRECT o čtyřválec s přímým vstřikováním benzínu, u něhož je tvorba směsi řízena paprskem vstřikovaného paliva.

Dále tady jsou „klasické“ šestiválce spalující jak benzín tak naftu, hybrid a samozřejmě také benzínový osmiválec. Vybrané specifikace jsou pak k dispozici s pohonem všech kol.

Autoweb.cz

28.12.2012 8:10
Více o tématu: hybridMercedes-Benz

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist