Mercedes třídy C (W205): nové céčko odkrývá své technické detaily

Nové céčko se chce třídě S nejen podobat. Za příplatek dostane vzduchové odpružení, radarové senzory či head-up displej a to vše při hmotnosti nižší až o 100 kg.

Nejstarší z luxusních německých sedanů střední třídy se připravuje na generační obměnu, která proběhne na lednovém detroitském autosalonu, Mercedes však zjevně nechce riskovat předčasný únik fotek či informací jak se stalo BMW s jejich řadou 2 a proto raději přistoupil na postupné zveřejňování detailů ve vlastní režii.

Na prvním oficiálním videosnímku jsme měli možnost zahlédnout kompletní příď auta, profil přední části či ukázky jednotlivých ovládacích prvků v kabině, které o něco později automobilka doplnila souhrnnými fotografiemi interiéru – tyto obrázky najdete v přiložené galerii.

Koncern Daimler však nezůstal jen u představení designu. Nově se snaží na ilustracích ukázat i technické podrobnosti pod karoserií odkrývající spoustu zajímavých řešení. Jedním z nich je i konstrukce karoserie kombinující několik druhů materiálů.

Převážná část je zhotovena z ocelí různé kvality, včetně vysokopevnostních typů formovaných za studena i tepla, přičemž posledně jmenovaný postup posloužil při výrobě hlavních příčných nosníků v podlaze, ukotvení sloupků řízení a příčníku pod palubní deskou.

Mercedes Benz třídy C fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Mercedes Benz třídy C fotogalerie

Ke slovu se nicméně dostal i hliník. Konstruktéři z něj nechali odlít celé bloky sloužící k hornímu ukotvení předních i zadních tlumičů a z aluminia vyrobili též přední rozpěry, několik příček podlahy a střechu. Pokud vás zajímá přesné zastoupení těchto dílů, hledejte obrázek se zeleně vyznačenými komponenty.

Automobilka tvrdí, že tato hybridní konstrukcí snižuje u některých motorizací hmotnost až o 70 kilogramů (přesná čísla platná pro jednotlivé modely firma neupřesňuje) a celkově budou některé varianty lehčí až o 100 kg.

Co se týče výbavy, Mercedes upozorňuje na touchpad přidružený k multimediálnímu a informačnímu rozhraní Comand, automatickou detekci dětské sedačky instalované na sedadlo spolujezdce spojenou s vypnutím airbagu, dále je zde head-up displej anebo navigační systém, který ve spolupráci s klimatizační jednotkou aktivuje vnitřní okruh při vjezdech do tunelů, aby se posádka vyhnula dýchání vzduchu nadměrně znečištěného výfukovými zplodinami. Zajímavé též je, že ventilace upravuje vzduch pomocí ionizéru likvidujícího bakterie či viry, míru účinnosti však opět nespecifikuje.

Že chce stuttgartská automobilka skutečně přiblížit novou třídu C své nové vlajkové lodi, dokazuje nejen design, ale též podvozek. Návrháři vsadili na multilink vzadu a nové čtyřprvkové závěsy kol přední nápravy a zatímco v základu budou standardní ocelové pružiny, za příplatek bude možné získat v tomto segmentu neobvyklé vzduchové pérování Airmatic v kombinaci s adaptivními tlumiči.

Soustavu bezpečnostních systémů doplní v lépe vybavených modelech celá baterie radarových snímačů hlídajících prostor kolem jedoucího vozu až do vzdálenosti 200 metrů vpředu a 80 metrů dozadu, což lze považovat za jistý náznak, že příští třída C bude schopna v omezené míře převzít řízení třeba na dálnici, k tomu nám však Mercedes bezpochyby už brzy řekne více.

24.10.2013 12:20| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist