Mercedes třídy C kombi (2015): oficiálně představen do nejmenších detailů

(+ videa) Nový kombík Mercedesu dorazí s motory o výkonu 115 až 333 koní, kufrem o objemu 490 litrů a spoustou elektroniky, která vám dovolí třeba podívat se na dálku do nádrže.

Krátce před oficiálně ohlášenou světovou premiérou nového Mercedesu třídy C v provedení kombi se na internetu v předstihu objevily první fotografie i data, která poněkud nabourala časový plán Daimleru. Jestli se tím prezentace o pár hodin uspíšila, posoudit nedokážeme, nicméně automobilka o něco později tiskovou zprávu i všechny důležité informace skutečně vydala – tady jsou.

Praktičtější pětidveřová varianta „Céčka“ technicky vychází ze sedanu s interním označením W205 a zachovává si také jeho rozvor o délce 2840 milimetrů, což je o osmdesát milimetrů více ve srovnání s jeho předchůdce. Kombík narostl i v dalších směrech, konkrétně o 96 mm na délku na celkových 4702 mm a o 40 mm na šířku, která nyní činí 1810 mm.

Mercedes díky těmto změnám slibuje nárůst prostoru v kabině po všech stránkách, především byl ale prodloužen prostor pro posádku na zadních sedadlech v podélném směru o 45 milimetrů. Nepatrně se zvětšil rovněž zavazadlový prostor. Kufr teď v základní konfiguraci nabízí 490 litrů, o prakticky zanedbatelných pět litrů více než v minulé generaci. Sklopením zadních sedadel dělených v poměru 40:20:40 naroste zavazadelník na konečných 1510 litrů a to je pro změnu o deset litrů více než u výběhového modelu.

Navzdory přifouknutí vnějších rozměrů se konstruktérům podařilo hmotnost kombíku udržet na uzdě. Vůz za to vděčí použití hliníků, ze kterého jsou vyrobeny kupříkladu všechna horná uložení pro tlumiče, víko kufru či podélné a příčné nosníky v zadní části karoserie. Výsledkem je (podle Mercedesu) o 65 kilogramů nižší váha, i když k detailnímu srovnání příslušných modelů budeme potřebovat více konkrétních čísel novinky.

Ty prozatím chybí, takže vám podrobnější údaje nabídneme později, předběžné motorizace nicméně známé jsou. Při vstupu na trh (očekávejte jej v září nebo v říjnu) třída C kombi nabídne tři benzínové a čtyři naftové pohonné jednotky. Diesel bude k mání s výkony od 115 do 204 koní, zatímco hybridní C 300 BlueTEC Hybrid se čtyřválcem a elektromobilem bude mít 204 plus 27 koní.  Automobilka podle normovaného testu NEDC slibuje spotřebu jen 3,8 litru na sto kilometrů, reálné hodnoty však bude rozumnější odečíst ve skutečném provozu.

Spektrum výkonu zážehových agregátu začíná na 115 a končí na 333 koních, do budoucna však počítejte s verzí C 63 AMG kombi s biturbo motorem 4.0 V8 a výkonem mezi 450 až 500 koňmi. Také příznivci benzínu budou moci odjet z prodejny hybridní variantou. Na ně čeká plug-in (anebo „dobíjecí“, chcete-li) varianta C 350 Hybrid s výkonem 211 + 68 koní.

Mezi zajímavé prvky výbavy kombíku patří třeba příplatkové vzduchové odpružení Airmatic, později dorazí varianty s pohonem všech kol 4Matic a do budoucna se ve všech variantách třídy C standardně objeví elektro-mechanické řízení DirectSteer s variabilním účinkem posilovače v závislosti na rychlosti v kombinaci s proměnlivým převodem závislým na úhlu natočení volantu.

Počítejte rovněž s myriádou bezpečnostní výbavy v sérii i za příplatek anebo třeba s možností podívat se skrze mobilní telefon a příslušnou aplikaci na to, kolik zůstává v nádrži kombíku paliva. Ceny Mercedes zatím ještě neprozradil, očekáváme ale, že se tak stane v nejbližších měsících, možná týdnech, počítejte proto s tím, že se opět připomeneme.

zdroj: Carscoops

22.5.2014 9:00| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist