Mercedes S 65 AMG Coupé (2014): vrcholné kupé Daimleru oficiálně představeno, má 630 koní

Vlajková loď mezi dvoudveřovými modely Mercedesu nadále zůstává u dvanáctiválce, její šestilitr s dvěma turbodmychadly ji z nuly na sto vystřelí za 4,1 sekundy.

Pokud jde o motory, automobilky dnes více naslouchají legislativnímu diktátu Bruselu než přáním skutečných zákazníků, je ale příjemné vědět, že tady pořád existují výrobci, kteří umějí naslouchat. Možná to zní trochu pateticky, na úvod své tiskové zprávy zveřejněné v souvislosti s představením vrcholné verze S 65 AMG Coupé nicméně Tobias Moers, člen správní rady divize Mercedes-AMG přiznává, že „pořád mají fanoušky, pro které je V12 biturbo měřítkem všeho“.

Jak se dalo očekávat, výrobce v případě kupé odvozeného od sedanu třídy S nebude příliš spekulovat a pod jeho kapotu nainstaluje pohonnou jednotku montovanou rovněž do limuzíny. Pokud si na její parametry nevzpomínáte, pátrat ve starších článcích nemusíte. Vidlicový dvanáctiválec dopovaný dvojicí turbodmychadel vyprodukuje 630 koní při 4800 až 5400 otáčkách za minutu a maximální točivý moment rovných 1000 newtonmetrů dostupných v rozmezí od 2300 do 4300 ot./min.

Ve spojení se sedmistupňovou automatickou převodovkou AMG Speedshift Plus 7G-tronic dokáže 2110 kilogramů vážící kupé (bez euro-balastu) vypálit z místa na stovku za 4,1 sekundy a v dalším rozletu jej na hranici 250 km/h přibrzdí elektronický omezovač rychlosti. O skutečné zpomalení vozu se ve standardním provedení postarají klasické ocelové kotouče z S 63, za příplatek však bude možné nechat namontovat (za dvacetipalcová kola a pneumatiky o rozměru 255/40 R20 vpředu a 285/35 R20 vzadu) doplňkové a o dvacet procent lehčí karbon-keramické kotouče.

Ač to u automobilů tohoto typu není nějak zvlášť důležitá informace, automobilka tvrdí, že se ji ve srovnání s předchozím modelem CL 65 AMG podařilo snížit průměrnou spotřebu až o 2,4 litru na 100 kilometrů. Ve finále by proto dvoudveřové „eSko“ mělo jezdit za 11,9 l na stovku, norma NEDC nicméně hodně kecá, nicméně těch pár litrů navíc účty majitelů už asi nezruinuje.

Přestože oficiální tisková zpráva hmotnost auta nezmiňuje (dá se však najít na běžné stránce Mercedesu), je poměrně vtipné, jak automobilka zdůrazňuje dvacetikilogramovou úsporu na váze použitím lehčí lithium-iontové baterie, kterou bude firma dodávat standardně. Její další výhody Daimler nezmiňuje, každopádně má pouze 78 Ah, což může v takto luxusním automobilu přecpaném elektronikou a motorem V12 vypadat poněkud chudě.

Kde se naopak nešetřilo, je podvozek vrcholného kupé. S 65 AMG nabízí standardní kombinaci systému ABC (Active Body Control) potlačujícího náklony karoserie ve všech směrech s odpružením Magic Body Control schopným pro změnu skenovat povrch silnice před autem a s předstihem se mu přizpůsobovat. Pokud si teď představujete, jak mohutný vůz prohání po zatočených silničkách devětsetjedenáctky, je dost možné, že to skutečně zvládne, rychlost v zatáčkách však tentokrát nebyla prioritou. Mercedes tvrdí, že jeho inženýři primárně sledovali zvýšení komfortu a celkové kvality jízdy.

Pochopitelně ani v kabině této výkladní skříně Mercedesu nechybí to nejlepší, co dokáží jeho lidé momentálně vyprodukovat, takže bude nutné připravit se také na adekvátní cenovku. Automobilka bude za základní provedení S 65 AMG Coupé požadovat přes 244 tisíc eur, v přepočtu tedy minimálně 6,7 milionu korun.

14.7.2014 5:20| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist