autoweb.cz > Mercedes-Benz > mercedes-benz s > Mercedes S 65 AMG (2014) dostal 630 koní a stovku zvládne za 4,3 sekundy
Mercedes S 65 AMG (2014) dostal 630 koní a stovku zvládne za 4,3 sekundy
Dvanáctiválec jako vrcholná pohonná jednotka luxusní limuzíny se sice dostala do primárního hledáčku Bruselu coby oblíbený objekt emisní šikany, německý koncern Daimler jej však i nadále bude vyrábět. Právo na užívání dostane špičkový model nové třídy S (W222) s tradičním označením 65 AMG.
Navzdory pětašedesátce na zádi činí objem motoru 5980 cm3 a jeho výkony jsou vskutku mamutí. Z kované klikové hřídele odchází při plném zatížení na sedmistupňový automat Speedshift Plus 7G-tronic až 630 koní v rozmezí od 4800 do 5400 otáček za minutu a od 2300 do 4300 ot./min. je agregát schopen vyprodukovat maximální točivý moment rovných 1000 newtonmetrů.
Mercedes v souvislosti s V12 zmiňuje kromě dvojice turbodmychadel také hliníkovou klikovou skříň, zdvojené zapalování s celkově čtyřiadvaceti svíčkami, mezichladiče ale také systém aktivního řízení alternátoru pracujícího ve spojení se stop-startem ve prospěch nižší papírové spotřeby. Ta podle evropského normovaného testu spotřeby NEDC vychází na 11,9 litru na 100 kilometrů, tedy o 2,4 litru pod hranicí platnou pro minulou generaci S 65 AMG.
Hmotnost vozu zveřejněna nebyla, motor však bude bezpochyby schopen (alespoň tedy v přímce) snadno ji zamaskovat, což dokládá i čas akcelerace z místa na 100 kilometrů v hodině. Automobilka uvádí čas 4,3 sekundy a to je hodnota naprosto srovnatelná s Porsche 991 Carrera S PDK. Nejvyšší rychlost je obligátně zaražena elektronickým omezovačem na 250 km/h, nepochybujeme však, že AMG ji za patřičně tučný obnos odemkne.
Mercedes-Benz třídy S velká fotogalerie
Specialitou nejvýkonnějšího „eSka“ je dále kupříkladu karbon-hliníkový kryt motoru, pochopitelně doplněný podepsaným štítkem od konkrétního zaměstnance AMG, lithium-iontový akumulátor, který ušetřit ve srovnání s klasickou olověnou baterkou cirka dvacet kilogramů a součástí sériové výbavy je rovněž vzduchové pérování Airmatic doplněné systémem Magic Body Control, které – jak asi už víte – skenuje silnici před autem a tomu v předstihu přizpůsobuje chování zavěšení. Aby model AMG dostál svému jménu, konstruktéři z Affalterbachu použili v kombinaci s původními rameny tužší silentbloky a přeprogramovali pružící jednotky tak, aby ve sportovním režimu vykazovaly poněkud tužší charakteristiku.
Řízení auta s elektrickým posilovačem disponuje variabilním převodem a opět novým softwarem ke zvýšení odporu ve volantu. Přesto nepředpokládáme, že by zpětná vazba od dvacetipalcových kol s pneumatikami o rozměru 255/40 R20 vpředu a 285/35 R20 vzadu byla nějak nepatřičně vysoká. Mimochodem, Mercedes tvrdí, že se designéři odpovědní za hliníkové dvacítky s centrálními maticemi nechali inspirovat koly modelů ze třicátých let a konkrétně též těmi, které svého času používal kompresorový model 540 K.
V základní výbavě S 65 se objeví brdy s ocelovými kotouči z modelu S 63, za příplatek však Mercedes do vozu namontuje karbon-keramické brzdy o průměru až 420 mm vpředu, použije červené lakování a nápisy AMG Carbon Ceramic. Výhodou kromě vyšší odolnosti vůči namáhání a vadnutí účinku je též o dvacet procent nižší neodpružená (a rotující) hmotnost oproti standardním brzdám.
Tradičně bohatá je sériová výbava S 65 AMG, která obsahuje položky jako je třeba audiosystém Burmester, parfémování vzduchu Air Balance, nerezové pedály, bezklíčové startování a odemykání, head-up displej, elektricky stavitelná zadní sedadla a mnoho dalších. Není divu, že Mercedes bude na německém trhu požadovat od svých zákazníků minimálně 232 050 Eur, v přepočtu 6,27 milionu korun.