Mercedes plánoval přeznačkovat Nissan Titan a Frontier

Z nových pickupů japonského původu a hvězdou na masce chladiče nakonec sešlo, Mercedesu nevyhovovala omezená nabídka motorů.

Navenek se zdá, že ze vzájemné kooperace koncernů DaimlerRenault-Nissan profituje především francouzsko-japonské uskupení. Mercedes sice převzal malou dodávku Kangoo a vytvořil z něj vlastní užitkový model Citan, nicméně Infiniti už využívá německé diesely, na platformě třídy A chystá vlastní mix hatchbacku a crossoveru Q30 a příští Twingo s pohonem zadních kol bude také více Smart než Renault. V zákulisí se však dějí věci…

Kolegové z amerického magazínu Road and Track s odvoláním na své zdroje tvrdí, že Mercedes v předvečer frankfurtského autosalonu odepsal dvojici plánovaných pickupů postavených na základech Nissanu Frontier (což je i nám známá Navara) a největšího modelu Titan s motorem 5.6 V8 o výkonu 321 koní.

Rozhodnutí Mercedesu přemýšlet tímto směrem údajně vzešlo z úspěchu Volkswagenu Amarok a na trh měly být oba vozy uvedeny v roce 2016. Daimler podle dostupných informací vyjednával s Nissanem o možnosti převzetí platforem, systému pohonu všech kol a zavěšení, jinak ale chtěl vozům nadělit specifické naladění. Vnější design se měl omezit pouze na výměnu přídě s novým logem, ale Mercedes byl rozhodnutý přepracovat interiéry a použít kvalitnější materiály.

Na čem ztroskotala jednání? Prý na tom, že ani jeden pickup nedokázal uspokojit požadavky Mercedesu nabízet je se širší paletou pohonných jednotek. Daimler navíc naznačil, že vznikly nějaké blíže nespecifikované problémy při snaze zkusit přestavět Frontier/Navaru na hybridní, respektive plug-in hybridní verzi.

Ačkoli záměr Mercedesu padl, výše zmíněné automobily se na luxusnější pickupy pravděpodobně beztak změní. Nissan připustil, že nápad přestavět víceméně pracovní stroje na slušně vybavené a kvalitněji zpracované vozy převezme prémiová divize Infiniti. V kuloárech se špitá také o tom, že se původně chtěl Mercedes dohodnout na spolupráci přímo s Volkswagenem na montování své hvězdy na příď Amaroku, tato jednání však nikam nevedly.

Daimler tedy kromě extravagantní a drahé šestikolky postavené na bázi třídy G vlastní pick-up nemá, podle intenzity, se kterou se snaží podobné vozidlo pod svá křídla získat je však možné, že se do jeho vývoje dost možná pustí ve vlastní režii. Základy „géčka“ by vůbec nemusely být špatným nápadem.

zdroj: Road and Track

19.9.2013 10:14| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist