autoweb.cz > Mercedes-Benz > Mercedes oslavuje 80 let třídy E a upozorňuje na kořeny sahající do roku 1936
Mercedes oslavuje 80 let třídy E a upozorňuje na kořeny sahající do roku 1936
Nad Evropou se sice stahovala mračna a ve vzduchu se vznášela předtucha války, nicméně automobilový průmysl žil svým životem a do něj zapadala i světová premiéra modelu vyšší střední třídy, 170 V (W 136).
Ta proběhla na Mezinárodní výstavě automobilů a motocyklů (IAMA) v Berlíně 15. února 1936. Na tehdejší dobu se jednalo o extrémně moderní automobil a pro Daimler-Benz AG se stal stěžejním modelem před i po ukončení druhé světové války – vyráběl se opravdu dlouho, produkce byla ukončena v srpnu 1953. Typ 170 V byl pro vývojáře automobilového designu snahou o přiblížení se kompaktnějším rozměrům. Podvozek byl postaven na základech rámu tvaru X z trubek oválného průřezu, který dodával konstrukci vyšší tuhost a byl také o 80Kg lehčí ve srovnání s původním rámem.
V porovnání se svým předchůdcem, typem Mercedes-Benz 170 (W 15) vyrobeným roku 1931, se v součtu všech vylepšení jednalo o zredukování váhy o 100 až 120 kilogramů (podle typu karoserie). 170 V byl poháněn novým řadovým čtyřválcem se zdvihovým objemem 1.7 litru a výkonem 38 koní, ačkoliv měl oproti předchozímu šestiválcovému motoru s výkonem 32 koní o dva válce méně, měl ve srovnání s ním vyšší výkon.
Tím se stal jistou předzvěstí dnešního downsizingu. Maximální rychlost 170 V byla také o 18 km/h vyšší než u předchozího modelu. 170 V byl extrémně pohodlný vůz. Oproti předchozímu modelu poskytoval větší komfort díky nezávislému odpružení, mimořádně rozlehlý interiér i delší rozvor náprav.
Řada odborníků potvrdila, že 170 V měl velmi klidný chod a předpoklad dlouhodobé životnosti vzhledem k sofistikovanému uložení motoru. „Floating engine“ (vznášející se motor), jak byl oficiálně znám, byl k rámu připevněn na dvou místech, kudy procházelo kmitání os, aby se dosáhlo ideálního vyvážení.
Chování čtyřválce se tak dalo srovnat s šestiválcovým motorem. Mercedes-Benz 170 V byl nabízen v četných variantách karoserie, odrážející jeho dobovou popularitu: dvoudvéřový sedan, čtyřdveřový sedan, čtyřdveřový kabriolet, dvoumístný kabriolet, kabriolet A, kabriolet B a otevřený tourer. Vnitřní obložení bylo nabízeno také v několika variantách. Základ 170 V byl využit pro různé verze sportovních a vojenských vozidel.