Mercedes GT AMG (2015): osmiválcový zabiják 911 dostane V8 o výkonu 530 koní

Stuttgartské kupé chystané k útoku na svého souseda z Zuffenhausenu je ve finální fázi testování. GT AMG předstoupí před veřejnost už na podzimním pařížském autosalonu.

V prodeji by nový Mercedes GT AMG, který nepřímo nahradí na vrcholu koncernu Daimler model SLS AMG, neměl být dříve než na počátku roku 2015, i když je možné, že jej zákazníci na některých vybraných trzích budou moci objednávat ještě letos. Dvoumístný stroj se postaví vozům, jako jsou Aston Martin V8 Vantage či Porsche 991, svými výkony však bude mít snahu spíše je zastínit než se jim vyrovnat, ale pojďme na to popořádku.

Potvrzených konkrétních technických detailů je prozatím jako šafránu, přesto informátoři blízcí automobilce potvrzují, že vůz vyvíjený pod kódovým označením C190 je postaven na značně modifikované hliníkové platformě modelu SLS. Výběhový „Gullwing“ prozatím nebude mít přímého následníka, Mercedes však pracuje na jeho celokarbonovém nástupci, který by se měl objevit někdy v roce 2020.

Masivní přestavba aluminiového šasi nováčka a přibývající zkušenosti konstruktérů Mercedesu i rakouské Magny, kde se auto bude vyrábět, se postaraly o poměrně slušnou dietu – pokud bude mít GT bez euro-balastu skutečně hmotnost kolem 1480 kilogramů, jak se v kuloárech říká, ve srovnání s SLS bude jeho váha až o 140 kg nižší.

Snad i proto nebude tolik vadit, že třícípá hvězda vypustí na úvod model poháněný novým celohliníkovým přeplňovaným vidlicovým osmiválcem 4,0 l (M177) o výkonu „jen“ 530 koní (SLS AMG jich má 571), ačkoli pravdou je, že i tato hodnota poměrně jasně naznačí  zájemcům o Porsche a Aston, kdo bude příštím šéfem ve třídě. O něco později (v roce 2016) dorazí také plánovaná slabší varianta s 480 až 490 koňmi, aby se ve finále, pravděpodobně v roce 2018, objevil také vrcholný model GT Black Series. Ten podle odhadů nabídne výkon v rozpětí 580 až 600 koní.

Sílu motoru bude na zadní kola přenášet sedmistupňová dvouspojková převodovka Getrag uložená u zadní nápravy ve spojení s mechanickým samosvorným diferenciálem a elektronickým systémem vektorování točivého momentu.

Finální montáž auta s délkou 4640 mm, šířkou 1940mm a výškou jen 1260 mm bude probíhat v německém Affalterbachu, který je zároveň (jak asi víte) centrálou sportovní divize AMG.

zdroj: Autocar

8.4.2014 10:29| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist