Mercedes GLA: ještě jednou a podrobně, plus videa

Novou třídu GLA jsme vám už jednou představili, teď vám k tomu nabízíme poněkud podrobnější data a několik desítek nových fotek.

Včera jsme vám ke zbrusu novému Mercedesu z portfolia německého koncernu Daimler napsali většinu důležitého, všechny informace jsme však v tu chvíli k dispozici ještě neměli, takže jsme si dovolili připravit pro vás poněkud komplexnější souhrn doplněný spoustou nových fotografií a několika videosnímky.

Pro pořádek připomínáme, že nová třída GLA je dlouhá 4417 mm, široká 1804 mm a na výšku má 1494 mm, je tedy o 125 mm delší, 24 mm širší a 64 mm vyšší než technicky spřízněná třída A. Ačkoli jde o zvýšený crossover, při měření v aerodynamickém tunelu vykázal poměrně zajímavá čísla – podle automobilky činí Cd jen 0,29.

Pohled do interiéru naznačuje, že pro větší invenci nebo originalitu zde nebylo místo. Jistě, sedadla jsou umístěná výše, nicméně palubní deska byla téměř beze změn použita s „Áčka“. Základní objem zavazadlového prostoru, který může být přístupný také skrze příplatkové elektricky otevírané páté dveře, činí 421 litrů, což je o 80 litrů více, než u zmiňovaného hatchbacku. Naopak sklopením zadních sedaček jeskyni zrovna nevytvoříte – získáte kufr s objemem 836 litrů a to je až o 321 litrů méně oproti referenčnímu vozu.Pod přední kapotou novinky bude namontována jedna ze čtyř pohonných jednotek, přičemž pouze nejslabší benzínová varianta GLA 200 bude k mání výlučně s pohonem předních kol. Poněkud zmatečně nebude „dvoustovka“ osazena dvoulitrem, ale přeplňovanou šestnáctistovkou o výkonu 156 koní při 5300 ot./min. a nejvyšším točivém momentu 250 newtonmetrů v rozmezí od 1250 do 4000 otáček.

Prozatímním vrcholem nové třídy se do příchodu verze 45 AMG stane provedení GLA 250, dostupné již také s pohonem všech kol 4Matic, vycházejícím (stejně jako platforma) z dříve představených modelů CLA, A a B. V tomto případě se jedná o dvoulitrový čtyřválec s přeplňováním, který při 5500 otáčkách za minutu generuje 211 koní a vrchol točivého momentu 350 newtonmetrů nabízí od 1200 do 4000 ot./min.

Zbytek motorizací jsou diesely a v obou případech se jedná o 2,1litrový čtyřválec. GLA 200 CDI byl naladěn na 136 koní při 3600 až 4000 ot./min. a 300 Nm od 1400 do 4000 ot./min., naproti tomu výkonnější GLA 220 CDI nabídne 170 koní při stejných otáčkách a 350 newtonmetrů od 1600 do 3200 ot.Všemi dynamickými parametry se Mercedes dosud nepochlubil, uvádí však, že GLA 250 4MATIC umí vystartovat z 0 na 100 km/h za 7,1 sekundy, dosáhnout nejvyšší rychlost 235 km/h a v kombinovaném provozu jezdit za papírových 7,1 litru na sto kilometrů – ačkoli dodává a je nutné to vzít na vědomé, že jde prozatím o provizorní parametry.

Nejnižší tabulkovou spotřebu vykazuje podle očekávání GLA 200 CDI, kterému bylo naměřeno 4,3 l/100 km.

Slabší benzín i diesel bude spárován se šestistupňovou manuální převodovkou, kterou bude možné za příplatek vyměnit za dvouspojkový automat 7G-DCT. Ten se naopak pro silnější verze GLA 250, GLA 220 CDI a všechna provedení s pohonem všech kol stane standardem, bez možnosti „vrátit se“ k manuálu a bez optání dostanete rovněž systém stop-start.

Také kompaktní crossover přichází s celou plejádou elektronických systému strážících bezpečnost posádky, kompletně je však vyjmenovávat nebudeme. Za všechny můžeme zmínit třeba standardní detekci únavy řidiče či asistenta prevence před srážkou založeném na radarovém detektoru a doplněném brzdovým asistentem. Za příplatek pak dostanete radarový tempomat s automatickým brzděním při rychlostech do 200 km/h, adaptivní světla, systém kontroly mrtvého úhlu a spoustu dalších.

S výstavní premiérou Mercedesu GLA samozřejmě počítejte ve Frankfurtu, kde bychom se mohli dovědět už i ceny.

15.8.2013 2:00| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist