Mercedes E All-Terrain (2016) má spadeno na Volvo V90 Cross Country a Audi A6 allroad

Koncern Daimler skutečně splnil slibované, třídu E rozšiřuje o zcrossoverovanou variantu postavenou na bázi kombíku, s přizvednutým podvozkem a jménem All-Terrain.

V Mercedesu zrovna v tomto případě příliš nepřemýšleli. Stačila jim existence dvou klíčových rivalů v podobě Audi A6 allroad quattro a zbrusu nového Volva V90 Cross Country, aby přistoupila ke hře a postavila stejně koncipovaný přizvednutý vůz postavených na základech velkého kombíku.

Zde logicky třídy E, která patří k těm největším vozům své třídy, takže pokud jde o prostor, mohli by být příští majitelé spokojeni. Oproti výchozímu Éčku dostal nový vůz pojmenovaný All-Terrain ve standardní výbavě vzduchové odpružení Air Body Control, který může do rychlosti 35 km/h přizvednou podvozek o 20 milimetrů.

Když už jsme u šasi, stojí za připomenutí, že pomocí tlačítek anebo automaticky lze měnit výšku v rozsahu od 0 do 35 mm a samotný vůz je o 29 mm vyšší než klasické E kombi (14 milimetrů připadá na vyšší profil pneumatik, 15 pak na jinou kalibraci vzduchového odpružení). Světlá výška se přitom může měnit od 121 do 156 mm.

Také tyto údaje naznačují, že All-Terrain si bude kromě asfaltu rozumět spíše s vedlejšími rozpadlými silnicemi než skutečným terénem, přesto dostal drsně se tvářící nelakované plastové lemy blatníků a nějakou tu ochranu podvozku.

Pokud jde o pohon, v první fázi bude novinka poháněná výlučně naftovým čtyřválcem s označením E 220 d 4Matic. Jde o nový dvoulitr s výkonem 194 koní při 3800 otáčkách za minutu a maximálním točivým momentem 400 newtonmetrů dostupných při 1600 až 2800 ot./min. Agregát je spárován výlučně s devítistupňovou automatickou převodovkou a samozřejmostí je pohon všech kol, jak už bylo naznačeno výše.

Tato pohonná jednotka zajišťuje akceleraci z místa na 100 km/h za 8,0 sekundy, maximální rychlost 232 kilometrů v hodině a tabulkovou průměrnou spotřebu pouze 5,1 litru na 100 km. Další motorizace jsou pochopitelně v plánu, Mercedes přímo v tiskové zprávě slibuje šestiválce, zatímco o V8 nepadlo ani slovo. Uvedení na trh je naplánováno na počátek roku 2017.

21.9.2016 10:45| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist