Mercedes C 450 AMG Sport: „vlažnější“ AMG dostalo 3.0 V6 twin-turbo s 367 koňmi

V dalším pokračování novinek z Detroitu tady máme „výplň“ mezi standardními modely třídy C a ostrou verzí C 63 AMG. Poznáte ji podle přídomku Sport.

Že německý koncern Daimler připravuje mezistupeň mezi nejvýkonnějšími modely C 63 AMG s čtyřlitrovým osmiválcem o výkonu 476, případně 510 koní a obyčejnými „Céčkami“, se tak nějak obecně vědělo již nějakou dobu. Známé bylo dokonce i označení těchto vozů – C 450 AMG Sport, chyběli nám akorát fotografie a podrobnější technická data. S otevřením bran autosalonu v Detroitu můžeme doplnit i poslední detaily této hádanky, protože právě zde mají nové přiostřené Mercedesy třídy C světovou výstavní premiéru.

Pod kapotou vozů připravených konkurovat modelům Audi S a mnichovským strojům od M Performance pracuje třílitrový, dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec vyladěný na 367 koňských sil při 5500 až 6000 otáčkách za minutu a 520 newtonmetrů dostupných v rozmezí od 2000 do 4200 ot./min. Zajímavé přitom je, že C 450 AMG Sport bude v obou karosářských verzích standardně vybaven pohonem všech kol 4Matic, který ve spojení se sedmistupňovou automatickou převodovkou zajistí akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy (sedan), respektive 5,0 sekundy. Nejvyšší rychlost je standardně omezena na 250 km/h.

Mercedes dále uvádí, že podvozek 450 Sport s třístupňově stavitelnými adaptivními tlumiči je přímo odvozen od nejvýkonnějšího modelu C 63 AMG, přičemž nové jsou zde nejen silentbloky, ale konstruktéři navíc použili přepracované nezávislé zavěšení všech kol s větším podílem hliníkových komponentů a novými čepy řízení na přední nápravě. Automobilka slibuje lepší zpětnou vazbu, více dynamiky v zatáčkách ale také vycizelovanou ovladatelnost. Také brzdy nejsou původní. Verze Sport dostala odvětrávané kotouče na obou nápravách s průměrem 360 mm vpředu a 320 mm vzadu, které se budou ukrývat buď za standardními osmnáctkami anebo příplatkovými devatenáctipalcovými koly. Ceny Mercedes prozatím neohlásil.

12.1.2015 2:59| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist