Mercedes-Benz třídy S oficiálně!

Konkurenci dnešním dnem skončilo klidné spaní, nový S-Klass opět přepisuje měřítka luxusní třídy ve všech myslitelných oblastech.

Už žádné odkrývání po centimetrech, Mercedes-Benz třídy S se konečně ukázal v celé parádě. Úplně nová generace W222 je vůbec poprvé od počátku navrhovaná ve verzi s prodlouženým rozvorem. Důvod je prostý, zatímco v Evropě, potažmo v Americe, usedají za volant sami majitelé, v Číně mají obvykle svého řidiče. Logicky tedy sáhnou verzi, která vzadu nabídne ještě štědřejší prostor pro nohy.

Ani řidič si v nové generaci nebude stěžovat, prostor nad hlavou narostl o 12 milimetrů, o 14 milimetrů se rozšířil prostor pro ramena, zadní cestující si budou jistě pochvalovat větší prostor pro kolena – mezigeneračně narostl o 14 mm.

Ve srovnání s minulou generací je nový model větší i co do vnějších rozměrů, a to jak do délky (5 116 mm), tak do šířky (1 899 mm), tak i do výšky (1 483 mm). Rozvor činí 3 035 mm, v případě prodloužené verze naroste 3 165 mm, což se projeví i na celkové délce – 5 246 mm.

DOPORUČUJEME: Mercedes-Benz S 250 CDI vs S 320 CDI

Nový model se může pochlubit i zesílenou konstrukcí, díky většímu podílu hliníku klesla hmotnost karoserie, ale zároveň je výrazně tužší. V nové modelové řadě jsou navíc použity strukturální pěny, prostor pro cestující pak chrání skelet z vysokopevnostní oceli. Výsledkem je torzní tuhost 40,5 kN/°, což je výjimečná hodnota nejen ve srovnání s předchůdcem (27,5 kN/°), ale i v rámci celého segmentu.

Výjimečná je i bezpečnostní výbava na palubě, nechybí celá plejáda systémů, od těch schopných auto samočinně zastavit, k systémům které rozpoznají blížící se náraz zezadu, až po systém posouvající bezpečnostní pás proti směru nárazu aby bylo riziko poranění co možná nejmenší.

Novinkou, o které se dlouho mluvilo, je airbag v bezpečnostním pásu. V případě větší kolize dojde k nafouknutí bezpečnostních pásů na zadních sedadlech, takže se sníží riziko poranění hrudníku. U lehátkového sedadla nechybí ani airbag pod polštářem sedáku, jehož úkolem je zabránit proklouznutí odpočívající osoby.


Osvětlení auta se podařilo vyřešit bez jediné žárovky. Všechno mají na starosti LED diody, kterých byste na autě napočítali přibližně 400. V čelních světlometech jich je přesně 56, pro zadní jich stačilo 35 (k tomu 4 pro mlhovky) a na interiér připadá ten zbytek, tedy nějakých 300 diod. Jejich funkčnost se odvíjí od prostředí, ve kterém pracují, takže třeba intenzita brzdových světel je jiná, pokud stojíte na semaforu, nebo brzdíte z vysoké rychlosti na dálnici.

Nabídka motorů zahrnuje benzínové i naftové agregáty a nechybí ani plug-in hybrid. Všechny motory splňují emisní normu EURO 6 a mezigeneračně snižují kombinovanou spotřebu. Brzy dorazí i verze S 500 Plug-In Hybrid, která si z nádrže usrkne méně, než čtyři litry na sto.

ČTĚTE TAKÉ: První jízda – Mercedes-Benz S 400 Hybrid

Prozatímní vrchol nabídky, benzínový osmiválec o objemu 4,7 litru, bude mít oproti slabším agregátům výhodu i v lepším podvozku. Výhradně osmiválcové motory se za příplatek můžou pyšnit funkcí „čtení asfaltu“. Kamera umístěná na vrcholu čelního okna dokáže za jízdy snímat asfalt před vozem a pokud její algoritmy rozpoznají nerovnost, tlumiče se na blížící se situaci připraví s předstihem. To aby vás z rozjímání nevyrušilo ani to nejmenší zavlnění.

Mercedes-Benz třídy S velká fotogalerie

Mercedes-Benz třídy S fotogalerie

Stejně jako předchozí třída S přináší i ta nová řadu technologických vymožeností, které ani v luxusní třídě nemají obdoby. Začněme obřím displejem, respektive dvěma obřími displeji o uhlopříčce 30,8 cm (12,3 palce), které tvoří pojítko mezi řidičem a mozkem celého auta. Úlohy ale mají jasně rozdělené, levý displej pořád slouží jako tachometr, ale škála možností je s displejem výrazně rozsáhlejší, než by tomu bylo u analogových ručiček. Pravý displej má na starosti zbytek, od multimediálních funkcí, až po nastavení masáže, prohlížení internetu a tak dále.

Maximální možnost relaxace budou mít cestující na zadních sedadlech. Jejich křesla se dají sklopit v rozsahu 37°, se sedadlem Executive narůstá úhel sklopení na 43,5°. Výjimečné mají být i masáže, jejichž přesné provedení konzultovali lidé z automobilky s fyzioterapeuty. Výsledkem spolupráce je šest druhů masáží, přičemž dvě z nich jsou založeny na principu horkých kamenů. To znamená, že se o vás v jednu chvíli postará 14 samostatných vyhřívaných polštářků. A když už jsme nakousli vyhřívání sedadel, kromě nich je vyhřívaný volant a dokonce i loketní opěrky.

Kdyby se vám z toho udělalo poněkud horko, můžete využít ventilace, která má, jak je zvykem, nějaké to světové prvenství. Využívá větráků se zpětným chodem, které by měly být účinnější. Příkladem může být rozpálené sedadlo, do kterého ventilace nejprve vhání studený vzduch, aby jej co nejrychleji ochladila na příjemnou teplotu. Po čtyřech minutách se větráky automaticky přepnou do obráceného chodu.

Když už jsme u pohodlí na palubě, vylepšením si prošla i taková běžná vymoženost, jako je klimatizace. S balíčkem Air-Balance se dočkáte parfémovaného interiéru, přičemž z palubního systému můžete intenzitu vůně řídit. U Mercedesu zašli až do takových detailů, že se vůně nemá vstřebat do koženého interiéru ani do vašich šatů.

A pak je tu stereo systém. Nebo spíš koncertní hala, pokud mluvíme o jednom ze dvou příplatkových systému od věhlasné společnosti Burmester. Nízké tóny obstarávají basové reproduktory umístěné přímo na rámu auta, které využívají principů rezonanční komory.Nový model zkrátka vznikal s jediným cílem – buď to nejlepší, nebo nic. A je to vidět, naprosto každý detail byl posunut až k absurdní dokonalosti. Podařilo se výrazně snížit spotřebu, špičková je bezpečnost i výbava na palubě. A dokonalý bude jistě i komfort, jakým se pyšnily všechny předešlé generace.

16.5.2013 9:30| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist