Mercedes-Benz třídy C (od 2007)

Třetí generace „céčka“ okouzlila mnoho řidičů. Řada z nich si tento vůz ale může dovolit až jako ojetý. I tak udělá opravdu hodně parády.

RADOSTI
Komfortní naladění podvozku, kvalitní dílenské zpracování, příslušnost k prémiové značce, dobré jízdní vlastnosti.

STAROSTI
Vyšší pořizovací ceny ojetin, vyšší ceny některých náhradních dílů, omezená nabídka vozidel se zážehovou pohonnou jednotkou.

Vozy prémiových značek jsou často snem řady motoristů. Ne každý si ale takový automobil může dovolit nový, ne každý je ochoten takovou částku investovat. Avšak v okamžik, kdy se vůz dostane na trh ojetin, je situace příznivější.

To neznamená, že by byl daný model v porovnání se stejně starými konkurenty levný. Za prémiovou značku si připlatíte i v bazaru. To platí také pro Mercedes-Benz třídy C, jehož třetí generace byla uvedena v roce 2007.

Mercedes Benz třídy C fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Mercedes Benz třídy C fotogalerie

Automobil atraktivních tvarů vyjel v provedení sedan a kombi, v roce 2011 se přidala verze kupé. Na našem trhu se nejčastěji setkáte s kombíky, sedanů je méně, přesto nejsou vyloženě nedostatkovým zbožím. Vůz se vyrábí s pohonem zadních, nebo všech kol 4Matic.Atraktivní karoserie ukrývá interiér nabízející dostatečný prostor pro posádku i zavazadla. Vyloženě zázraky ale nečekejte. Zatímco sedan odveze náklad o objemu 475 litrů, kombi dokáže přepravit o 10 litrů více. Sportovněji střižené kupé disponuje zavazadelníkem o objemu 450 litrů.


Velké plus představují komfortní sedadla, která mohou být vybavena ovladači, pro úpravu nastavení bočního vedení sedaček i opěrky zad. Pokud k tomu přičteme komfortní odpružení, zjistíme, že o pohodlí posádky se není třeba obávat.

Pochvalu si zaslouží jízdní vlastnosti. Nečekejte rozhoupaný podvozek, ale ani vyloženě sportovní naladění. Automobil je komfortní a přitom dobře drží stopu v zatáčkách. Proti předchůdci se „céčko“ stalo jistějším. Pro srovnání uveďme, že BMW řady 3 je stejně jako v případě předchozích generací sportovnější, rozdíl ale už není tak velký jako dříve.V interiéru potěší také kvalitní materiály s výbornou povrchovou úpravou. Díky tomu vypadá palubní deska opravdu dobře a ve voze se skutečně cítíte jako v automobilu prémiové značky.

Nabídka pohonných jednotek je opravdu bohatá, přitom žádný z agregátů nepředstavuje vyloženě špatnou volbu. Každý si najde to své. Nechybějí výkonné motory ať už v běžném provedení či vrcholné verzi AMG, ani úsporné turbodiesely.


Objemnější zážehové agregáty ale přirozeně vyžadují větší příděl paliva a tak nejsou nijak rozšířeny. Nakonec ani menších benzinových jednotek není nejvíce. Přitom platí za povedené. Ani malý objem není díky přeplňování kompresorem zlou volbou.Turbodieselů je na trhu opravdu hodně, a tak mají příznivci nafty z čeho vybírat. Z hlediska výkonu je dobré hledat alespoň provedení C220 CDI disponující i v nejslabší variantě výkonem 125 kW. Ještě lépe pracuje vznětový šestiválec. Varianta C180 CDI pár koní postrádá.

„Každý druhý Mercedes třídy C nabízený v českých autobazarech byl dovezen ze zahraničí, kde absolvoval kariéru služebního vozu. Běžný nájezd čtyřleté naftové ojetiny se pohybuje nad hranicí 150 000 kilometrů. Při takto vysokém nájezdu se lze setkat s opotřebenými vstřikovači common railu, rachtajícími dvouhmotovými setrvačníky či ucpanými filtry pevných částic. Vozy prodané nové v ČR měly filtr pevných částic za příplatek,“ vysvětluje Jindřich Topol, regionální manažer AAA AUTO.


Vadné vstřikovače přitom mnohdy prozradí typické cvakání či nerovnoměrný běh pohonné jednotky. Známé jsou také problémy s parkovací brzdou. Rozhodně při výběru vozu její činnost prověřte.„Častým jevem jsou výpadky koncových světel vinou selhávajících konektorů žárovek,“ pokračuje Topol. Setkat se můžete i s odchlipujícím se těsněním bočních oken, což v praxi znamená, že pojistka proti přiskřípnutí vyjíždějící okénko zastaví a začne opět stahovat.

„Výhodou pro kupujícího je ověřitelná servisní historie. Autorizované servisy totiž používají sdílenou servisní databázi, a tak lze podle VIN kódu bez problému dohledat servisní záznamy i u ojetin individuálně dovezených ze zahraničí,“ radí jak postupovat při prověřování vozu zástupce AAA AUTO.



Ve zpětném zrcátku

2007 – představení vozu v provedení sedan (interní označení W204) a kombi (interní označení S204) s pohonem zadních nebo všech kol 4Matic, následně uvedení na trh se zážehovými motory 1.8 K/115 kW (C180 Kompressor), 1.8 CGI/115 kW (C180 CGI), 1.8 K/135 kW (C200 Kompressor), 2.5 V6/150 kW (C230), 3.0 V6/170 kW (C280), 3.5 V6/200 kW (C350) a turbodiesely 2.1 CDI/100 kW (C200 CDI), 2.1 CDI/125 kW (C220 CDI) a 3.0 V6 CDI/165 kW (C320 CDI).
2008 – příchod sportovně laděné verze C63 AMG s jednotkou 6.2 V8/336 kW, nové zážehové agregáty 1.6 K/115 kW (C180 Kompressor), 3.5 V6 CGI/215 kW (C350 CGI) a nový turbodiesel 2.1 CDI/150 kW (C250 CDI).
2009 – dva nové motory, zážehový 3.0 V6/170 kW (C300) a přeplňovaný vznětový 3.0 V6 CDI/165 kW (C350 CDI).
2011 – facelift a modernizace modelu (představení na autosalonu v Detroitu), nová nabídka motorizací: 1.8 CGI/115 kW (C180 CGI), 1.8 CGI/135 kW (C200 CGI), 1.8 CGI/150 kW (C250 CGI), 3.5 V6/225 kW (C350) a vznětových 2.1 CDI/88 kW (C180 CDI), 2.1 CDI/100 kW (C200 CDI), 2.1 CDI/125 kW (C220 CDI), 2.1 CDI/150 kW (C250 CDI), 3.0 V6 CDI/170 kW (C300 CDI) a 3.0 V6 CDI/195 kW (C350 CDI), v nabídce je stále i verze AMG, nově provedení kupé (interní označení C204) ve variantách C180 CGI, C250 CGI, C350, C63 AMG, C220 CDI a C250 CDI.

Bezpečnost dle Euro NCAP
Bariérovým testem Euro NCAP prošel Mercedes-Benz třídy C v roce 2007.
Za ochranu posádky při nárazu vůz získal 5 hvězdiček z 5 možných (36 bodů)
Za ochranu dětí cestujících v autosedačkách dostal 3 hvězdičky z 5 možných (32 bodů)
Za ohleduplnost při střetu s chodcem dostal 2 hvězdy ze 4 možných (11 bodů)

Milan Jirouš

11.11.2012 8:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist