Mercedes-Benz třída A E-Cell

Po BMW a Volkswagenu přichází s produkčním elektromobilem také třetí velká německá automobilka. Pět set aut se vydá na silnice ještě letos.

Postavit elektromobil je jedna věc, ale jak ho navrhnout správně když vlastně nevíte co děláte? Stejně jako konkurence potřebuje Mercedes sbírat data z každodenního provozu. Proto přichází třída A s označením E-Cell, která se v počtu pěti set kusů dostane formou nájmu k vybraným zákazníkům z Německa, Francie a Holandska.

Koncepce třídy A s nasazením alternativních forem pohonu počítala už od začátku, baterie a elektromotory si proto nevyžádaly žádné kompromisy ve vnitřním uspořádání. Kufr má stejných 435 litrů jako v benzínových autech a na palubu se vměstná pět lidí stejně pohodlně jako do Focusu či Golfu. Nezměnila se ani úroveň ochrany posádky.Auto pohání elektromotor o výkonu 95 koní a lithium iontové baterie dokáží dlouhodobě živit až 68 z nich. Točivý moment 290 newtonmetrů je k dispozici už od nulových otáček. Mercedes neudává zrychlení z nuly na sto, ale na šedesát kilometrů v hodině dosprintuje E-Cell za 5,5 sekundy. Nejvyšší rychlost je slušných 150 km/h. 36 kWh energie v bateriích teoreticky vydrží motoru na víc než dvě stě kilometrů.

Mercedes Benz třídy A fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Mercedes Benz třídy A fotogalerie

Oproti nejlepším současným elektromobilům (měřeno dobou nabíjení) třída A zaostává v jedné důležité disciplíně. Z běžné zásuvky s napětím 230 voltů budou majitelé tankovat sto kilometrů dojezdu dlouhých osm hodin. Třífázová nabíječka na 380 voltů zkrátí tuto dobu na tři hodiny, jenže to pořád není zrovna málo. Nezapomeňte, že dalších sto kilometrů bude auto ze šňůry mámit mnohem déle.Nejde však o žádnou tragédii, jak už bylo řečeno, E-Cell je především testovací platformou. Elektrickou třídou A sice budou jezdit běžní lidé, ale nikdo z nich jistě nebude očekávat použitelnost běžného rodinného auta. Každopádně dostanou bi-xenonové světlomety, klimatizaci či ovládání Comand. Auto má také zásuvku na dvanáct voltů, ačkoli pohonné ústrojí pracuje s vyšším napětím. Výroba začne ještě letos.

autoweb.cz

24.9.2010 6:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist