Mercedes-Benz S Coupé je tady

Mercedes odhalil koncept, který ponese jméno S Coupé a nahradí tak dřívější třídu CL.

Jak je u značky s trojcípou hvězdou ve znaku obvyklé, koncepty velkou měrou znázorňují budoucí produkční model. Jestli se tak stane i v případě zmíněného kupé třídy S je zatím ve hvězdách, nemáme ale důvod myslet si, že tomu tentokrát bude jinak. Pojďme se tedy věnovat designu, jehož základní rysy se výraznou měrou liší od čtyřdveřové limuzíny. Přední část má asi nejblíže k modelu CLA, na čemž mají podíl nejen dnes už typické světlomety s jednoduchým pásem diod pro denní svícení, ale i rozvržení chromované mřížky chladiče které ve výsledku tvoří působivý prostorový efekt.

Stejné provedení se nachází i v nárazníku, což potěší nejspíš jen do chvíle, než se ji budete snažit vyčistit od hmyzu po svižném dálničním přesunu. To ale teď nechme stranou a pojďme se podívat na záď, která se naopak vzhlédla v Mercedesu SLS AMG. Jednoduchému designu dominují převážně úzké zadní svítilny  a dvojice podélných koncovek výfuku.


Samotný vnitřek má blíže k abstrakci než k finálnímu provedení. Podle autorů má naplňovat pojem moderního luxusu a my nemůžeme nesouhlasit. Už z fotografií jsou vidět špičkové materiály té nejvyšší kvality říznuté trochou sportovního švihu. Stejně jako u standardního Mercedesu třídy S má i kupé dvojici obřích displejů o úhlopříce 12,3″, tady ale dostaly modernější grafiku. Ve výbavě auta pochopitelně nebude chybět nic podstatného z nejnovějších technologických vymožeností včetně dvojice kamer, které mapují silnici před autem a té se v předstihu přizpůsobují tlumiče.

Mercedes-Benz třídy S velká fotogalerie

Mercedes-Benz třídy S fotogalerie

Koncept se kterým Mercedes vyrukoval na autosalonu ve Frankfurtu o píď překračuje délku pěti metrů. Přesně měří 5005 milimetrů, široký je 1958 mm a rozvor činí 2945 mm. Tolik základní parametry, mezi ty další, neméně podstatné, spadá i pohonná jednotka. V tomto případě je vidlicový osmiválec s dvojicí turbodmychadel naladěn na finální výkon 455 koní a 700 Nm, který bude podle tradic roztáčet zadní kola skrze automatickou převodovku.

10.9.2013 2:30

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist