Mercedes-Benz představil SLK 55 AMG

Zaskočil vás minulý týden první diesel v SLK? Tentokrát máme lepší zprávy, pod kapotu se stěhuje osmiválec s 5,5 litry a 422 koni. Na stovce za 4,6 sekundy.

Pouhých pár dnů byl nejnovějším přírůstkem v nabídce třetí generace SLK diesel s dvěma stovkami koní. Nepřízeň puristů Mercedes-Benz rychle zahnal představením mnohem méně rozumné a daleko silnější verze SLK 55 AMG. Osmiválcový model je dokonce nejsilnějším Mercedesem SLK v historii, když nabízí svým řidičům 422 koní a 540 newtonmetrů. Pohání ho nový atmosférický osmiválec o objemu 5,5 litru. Na trhu se auto objeví počátkem příštího roku, ale prohlédnout si ho můžete už ve Frankfurtu.Novinka pod kapotou není překvapením, motor M152 s 5461 kubickými centimetry hlásila světová média dlouho dopředu. Osmiválec vychází ze stejně velké jednotky M157 s dvojicí turbodmychadel, která začala vloni vytlačovat atmosférický osmiválec o objemu 6,2 litru z většiny modelů označených 63 AMG. Má stejný blok motoru, shodné vrtání i zdvih. Zůstal také systém přímého vstřikování, ale Mercedes navrhl atmosférickému motoru nové hlavy válců, jiný je přirozeně saci trakt, ale také celá kliková skříň včetně systému mazání.

M152 váží suchý jen 187 kilogramů a navzdory vysokému výkonu slibuje v SLK spotřebu jen 8,4 litru na sto kilometrů. Němci jí dosáhli nasazením systému vypínání válců při částečné zátěži. Většinu času bude motor SLK pouhým čtyřválcem. O hladkost přechodů mezi jednotlivými režimy se prý nemáme bát, Mercedes-Benz slibuje, že při 3600 otáčkách za minutu zabere nastartování vypnutých válců jen třicet milisekund, tedy necelé dvě otáčky.Svých 422 koní dosahuje v 6800 otáčkách za minutu a omezovač má nad sedmi tisíci. Milovníci starších osmiválců AMG se proto nemusí bát o jeho točivou náturu. Malý roadster, který je nyní daleko silnější než veškerá konkurence, vystřelí na stovku za 4,6 sekundy. Jeho nejvyšší rychlost zůstala elektronicky omezená na 250 kilometrů v hodině.

Mercedes koncentroval novinky pod kapotou, takže dalších velkých překvapení se nedočkáme. Autu zůstala sedmistupňová převodovka AMG Speedshift, příbuzná klasickému automatu v ostatních autech značky. Soudě podle tiskové zprávy nemá SLK 55 AMG samosvorný diferenciál. V základu najdou řidiči systém aktivního brzdění jednotlivých zadních kol. Nejde jen o přenos výkonu, auto přibrzďuje vnitřní kolo v zatáčce, aby tak vylepšíl stáčivost. Klasický samosvor bude za příplatek.

autoweb.cz

22.8.2011 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist