Mercedes-Benz postaví Renaultu luxusní auto

Mercedes-Benz postaví Renaultu luxusní auto

Autonovinky | vydáno 9. 2. 2012

Velikost textu: a a a

Šéf francouzské automobilky potvrdil, že ze spolupráce s Daimlerem vytěží Renault novou vlajkovou loď. Detaily však zůstávají tajné.

Spolupráce Daimleru s Renaultem je tím nejnepravděpodobnějším spojením ve světě čtyř kol. Funguje nicméně dobře, Mercedes-Benz ukázal jen před pár dny dva obrázky nové dodávky Citan příbuzné s Renaultem Kangoo. Francouzi mohou nabídnout především malá auta a motory, v Německu mají přetlak know-how na druhém konci nabídky: Pomohou Renaultu, Nissanu a Infiniti s drahými auty.

Šéf francouzské skupiny Carlos Ghosn potvrdil v rozhovoru pro rádio France Inter, že technika Mercedesu poslouží při konstrukci nové vlajkové lodi Renaultu. Toto místo nyní zastává s malými náklady (a malou přidanou hodnotou) sedan Latitude původem od Samsungu. Slovo "přechodný" má přímo v popisu práce. Francouzi měli v minulosti vyšší ambice, jenže odvážný Vel Satis jim nedokázal dostát a peníze na vývoj další generace - snad úspěšnější - se zatím nenašly. Existující technika Mercedesu je přesně tím, co Renault potřebuje.Ghosn bohužel víc neprozradil. Budoucnost se stále vznáší v mlze, Renault může použít celé platformy i pohonná ústrojí, to by však stálo spoustu peněz, které jeho zákazníci nemají (na rozíl od zákazníků Infiniti). Francouzi tedy nasadí i jistý podíl vlastní techniky.

Nástupce Vel Satisu, ne nutně podobně koncipovaný, vrtá vedení Renaultu hlavou, aktuálně však řeší ve Francii jiné problémy. Chystají nástupce modelů Laguna a Espace. Mají se představit v roce 2014, Espace údajně dorazí jako první. Další Latitude, Vel Satis, nebo cokoli podobného, bude zakletý už v nové Laguně, předchozí luxusní renaulty vždy vycházely z její techniky. Tentokrát by spojení nemuselo být tak výrazné, přesto vliv Mercedesu nepřehlédneme.



Na titulní fotce je Renault Safrane, přeznačený Samsung SM5, prodávaný v letech 2008-2010 na blízkém východě. Nahradil ho nový Latitude, Safrane však byl o kus větší, měl totiž platformu amerického Nissanu Maxima.

Komentáře ke článku

Tento článek nikdo nekomentoval, buďte první.

Související články

Irmscher vydoloval z Opelu Astra GTC Turbo dalších 30 koní

Po zásahu německého tuningového úpravce produkuje benzínová čtrnáctistovka pod kapotou Astry GTC slušných 170 koní.

Irmscher vydoloval z Opelu Astra GTC Turbo dalších 30 koní
JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Původní1) Pokud někdo pracuje ve více firmách, platí referentské školení řidičů sk... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Chtěli byste se projet?

© 2013 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist